Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów zgłasza się coraz więcej osób, które uważają, że mogły zostać oszukane przez Getin Noble Bank. Wiele z osób, które skorzystały z wybranych produktów oferowanych przez bank nie wiedziało, że zainwestowanie pieniędzy niesie ze sobą spore ryzyko. Część z nich straciła bardzo duże kwoty pieniędzy. Krystyna Banasik – Miejski Rzecznik Konsumentów mówi, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na bank duże kary finansowe – w głównej mierze za nie poinformowanie klientów o ryzyku związanym ze skorzystaniem z wybranej oferty.
Pokrzywdzeni są nie tylko mieszkańcy Jaworzna. Sprawa odbiła się głośnym echem między innymi w Świnoujściu, Częstochowie czy Ostrowie Wielkopolskim.
Pani Krystyna Banasik sprawę zna od dwóch lat. Do tej pory pomogła około 30 jaworznianom, którzy odzyskali wpłacone pieniądze w części lub w całości. Po artykule w gazecie do Miejskiego Rzecznika Konsumentów zwraca się coraz więcej pokrzywdzonych osób – po kilka dziennie.
Od nałożonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kar, jak zapowiedział Dyrektor Biura Public Relations Wojciech Sury, bank zamierza się odwoływać.
Czy mieszkańcy, którzy podpisywali umowy są z góry skazani na porażkę i nie mają szans na odzyskanie pieniędzy? Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Jak mówi Krystyna Banasik osoby, które zwracają się do rzecznika korzystały z różnych produktów. Niemal każdy przypadek jest inny.
Sprawą będziemy zajmować się w dalszym ciągu. Przypomnijmy, że walczyć o swoje pieniądze zamierzają jaworznianie. Dzięki inicjatywie pana Grzegorza, o czym informowaliśmy już wczoraj, dziś odbywa się specjalne spotkanie dla osób pokrzywdzonych przez bank.
[vc_facebook type=”standard”]