Oba projekty kluczowe, w których uczestniczy Jaworzno, mają już wykonawców projektów technicznych. Umowa z nimi dla DTŚ podpisana została 20 sierpnia, dla pierwszej części rewitalizacji terenów poprzemysłowych – tydzień później.
Rewitalizacja terenów zdegradowanych ma dać szansę na przywrócenie ich do życia. W ramach projektu technicznego, tzw. POPT-u przeprowadzone zostaną badania możliwości i warunków ponownego z nich korzystania. Projekt realizują wspólnie trzy gminy: Mysłowice, Sosnowiec i Jaworzno.
W poniedziałek na terenie byłej hałdy pogórniczej przy obwodnicy południowej na Borach oraz byłych już terenach zakładów chemicznych Organiki Azot odbyła się wizja lokalna z udziałem pracowników z Biura Rozwoju Regionu – wykonawcy projektu technicznego oraz koordynatora projektu Tomasza Niezgódki, pracownika mysłowickiego Urzędu Miasta. Mysłowice jako lider projektu uzyskały dofinansowanie z unijnych funduszy do wysokości 90 procent kosztów jego wykonania, stąd poniesione przez gminę wydatki na ten cel wyniosą nie więcej niż 250 tys. zł łącznie.
Liderem projektu Drogowej Trasy Średnicowej jest Jaworzno. Tu projekt techniczny wykona konsorcjum firm: EGIS Polska Inżynieria z Warszawy i PP-U INKOM z Katowic. W ramach podpisanej umowy 20 sierpnia wykonane zostanie studium transportowe obu etapów, raporty oddziaływania na środowisko, studium wykonalności. Przeprowadzone zostaną też badania natężenia ruchu i ankieta wśród mieszkańców określająca ich preferencje transportowe.
Wartość prac wyniesie ponad 2,25 mln zł. Realizowany przez miejskie inwestycje projekt nie dostał unijnego dofinansowania stąd wszystkie gminy pokryją jego koszty z własnej kasy. Jaworzno zapłaci za swoją część niemal 563 tys. zł.
[vc_facebook type=”standard”]