Categories: DzielniceMarcin Kozik

Radny Kozik walczy o prawoskręt

Na ostatniej sesji Rady Miejskiej radny Marcin Kozik złożył interpelację o utworzenie prawoskrętu na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Grunwaldzkiej. Prośbę motywował tym, że kierowcy wyjeżdżający z Grunwaldzkiej nagminnie przejeżdżają po chodniku, gdyż nie chcą czekać w korku.

Sprawa trafiła do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. Jednak dyrektor jednostki Paweł Bednarek w piśmie stwierdził jedynie w sposób lakoniczny, że sprawa zostanie przekazana policji, aby ta częściej zwracała uwagę na łamanie przez kierowców przepisów. Zastanawiamy się tylko, w jaki sposób będzie to wyglądało? Czy komendant oddeleguje w to miejsce codziennie patrol, który przez 24 h będzie kontrolował w jaki sposób jeżdżą kierowcy?

[vc_facebook type=”standard”]

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

View Comments

  • No to teraz miasto tam postawi budkę do której podciągnie c.o. ewentualnie energię elektryczną by funkcjonariusz miał ciepło. Kierowcy nie będą łamać nagminnie przepisów i wszystko będzie pięknie, a obywatele poczują się bezpiecznie.
    Sprawa ucichnie, a potem jakiś genialny urzędnik zglosi projekt jako swój i zrealizuje jako "oddajemy miasto mieszkańcom". Poza tym Bednarek ma inne kłopoty, koło Geosfery pod wpływem odśnieżania popękała mu nowa droga. I jak tu teraz wytłumaczyć ludziom, że było dobrze zrobione? Przecież już nie da się wcisnąć ludziom tak jak z chodnikami w mieście, że parkowały tam samochody.

  • Niech lepiej powalczy o skrzyżowanie na osiedlu stałym bo tam rozgrywa się prawdziwy dramat Panie Kozik!

  • Skrzyżowanie z Grunwaldzką od początku jest źle zaprojektowane. Dodatkowy prawoskręt się przyda szczególnie po otwarciu galerii. Geometria skrzyżowania jest zła. Niejednokrotnie także autobusy wjeżdżają na chodniki bo nie wyrabiają.

    Co do Osiedla Stałego - niedawno była informacją, że ma powstać "mikrorondo" przy wjeździe pod market.

  • Najlepiej postawić słupki na chodniku, żeby funkcjonariusze nie musieli patrolować skrzyżowania 24h/dobę. Tam nie ma znowu takich "korków", żeby trzeba było tworzyć osobny prawoskręt - stoi się zwykle minutę-dwie. Są pilniejsze cele, na które potrzebne są pieniądze, jak na przykład... remonty chodników. Nie może być tak, że niszczący infrastrukturę "wymuszają" od miasta wydatki, na których by skorzystali.

    Co do autobusów - są w mieście skrzyżowania z ciaśniejszymi łukami, na których autobusy się "wyrabiają".

    • User1 Wystarczy, że na Farnej na wysokości Sokoła zaparkuje samochód w połowie na chodniku i autobus musi dokonywać manewrów by wyrobić na zakręcie.
      A tam ważne są chodniki, autostrada rowerowa na kładkę jest ważniejsza.

    • Panie Kozik w tym temacie to jest walka z wiatrakami. To jest jak "kopanie się z osłem". Proponuję zasymulowac awarię samochodu na tym skrzyżowaniu.
      @User1 już ci mówiłem raz dosadnie, iż logika nie jest twoją mocną stroną .
      Panie Kozik w tym temacie to jest walka z wiatrakami. Na takich opornych na rzeczowe argumenty jak @user1 jest tylko jeden sposób. Poglądowy eksperyment !!. Najlepiej w godzinach pomiędzy 14.00 a 15.30. Niech to będzie samochód, który ustawi się na wylocie Grunwaldzkiej do skrętu w lewo na kolejową i tam zostanie z powodu awarii .
      Ustawcie kamerzystę po przeciwnej stronie i nagrywajcie jak wszystkie autobusy będą musiały jeździć po chodniku i krawężnikach skręcając w Grunwaldzką.
      Już teraz, aby autobus mógł skręcić w prawo każdy samochód musi zwolnić miejsce na tym skrzyżowaniu bo zachodzi na przeciwny pas. Mistrzostwo intelektu wybitnych projektantów za wielkie pieniądze !!
      Po drugiej stronie będzie to samo. Niech jeszcze ustawią słupki zgodniej z zaleceniem tego "geniusza intelektu" jakim objawił się tu @user1 i paraliż komunikacyjny w tym miejscu mamy zapewniony.

      • Na tym skrzyżowaniu dochodzi do iście rosyjskich metod ułatwiania sobie przejazdu przez skrzyżowanie i koniecznie trzeba to ukrócić. Jak tak dalej pójdzie, będziemy mieli w Jaworznie drugą Moskwę.

        Chyba pomyliłeś sobie prawoskręt z pasem awaryjnym. Naprawdę samochody tak często się psują na tym skrzyżowaniu, żeby trzeba było dla nich robić dodatkowy pas? Jasne, kto bogatemu zabroni, przecież pieniędzy na drogi nam nie brakuje. W innym mieście po prostu poczekano by parę minut na przyjazd lawety, ale nie w Jaworznie!

        No to co, że autobus zachodzi na drugi pas? Dzieje się z tego powodu jakaś tragedia? Nie. Wystarczy trochę kultury na drodze i po problemie. Tam jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy, szersze łuki spowodowałyby, że skręcające samochody mogłyby rozwijać większe prędkości, co pogorszyłoby bezpieczeństwo.

        P. S. To jak z tą mocą zbioru N^R? Kilka prostych operacji logicznych i wynik wychodzi w jednej linijce.

        • Widzę @user1 , że Tobie to trzeba tłumaczyć pewne fakty i zjawiska łopatologicznie. Ale szkoda na to czasu bo i tak nie zrozumiesz.
          Te Twoje komentarze to iście wyrafinowana filozofia Gościa , który nawet nie umie jeździć samochodem.
          Aż dziw bierze, iż nie zostałeś tym rzecznikiem MZDiM i zatrudniono tam nieopierzoną Panią filozof. Tak jak Ty znasz się na drogach w Jaworznie i realiach poruszania się po mieście to ze świeczką szukać. Zwłaszcza, że nie masz prawka no to i spojrzenie masz świeże i specjalistyczne na te kwestie.
          Czemu nie aplikowałeś na tak ważną i dobrze płatną posadkę?? Miałbyś wygraną w cuglach.
          Albo masz jeszcze lepszą fuchę na garnuszku miasta, albo dobrze Ci płacą za pisanie tych bredni.

          P.S. Co do Twojego pytania?? Trudniejszego nie znalazłeś?? Jaki poziom takie pytanie :))

  • Od czasu jak miasto wzięło się za drogi (za co im chwała) ŻADNE skrzyżowanie w mieście nie jest zaprojektowane z sensem i wygląda jak praca studenta w oparciu o suche i nieaktualne dane ruchowe. O ile jeszcze tranzyt przez miasto jeszcze jakoś daje radę, o tyle mieszkańcy zostali uwięzieni w swoich dzielnicach z mocno utrudnionym dotarciem do głównej osi transportowej. Już nie tylko w godzinach szczytu stoi Dąbrowa, Osiedle Stałe, Gigant, Podwale, Śródmieście i Bory. W miarę broni się Podłęże, bo ma kilka wyjazdów i OTK, bo ma rondo (a nawet dwa), ale już Pańska Góra i Stara Huta, by się nie pchać do zakorkowanego centrum (skądinąd słuszna idea wyrzucania samochodów z centrum) na Olszewskiego paraliżują ruch na Trasie Śródmiejskiej i nikt mi nie powie, że wydział inwestycji liczył na to, że jak utrudni ruch w centrum to samochody znikną. Wiedzieli, że się przeniosą na TŚ i obwodnice, ale nie wiedzieli jak się tam znajdą, bo projekty tego nie przewidziały. Tragedia to dopiero będzie po otwarciu galerii, bo założę się, że projektanci TŚ źle uwzględnili potoki ruchu po otwarciu galeny.

  • @Mark738
    Ciekawe rzeczy mówisz. Na których to skrzyżowaniach ruch na TŚ jest "sparaliżowany"?

    Samochody mają to do siebie, że potrzebują bardzo dużej ilości miejsca i pieniędzy, aby były wydajne, a nasze miasto ma to do siebie, że zarówno jednego jak i drugiego w nim brakuje. Jak sobie wyobrażasz budowanie skrzyżowań "z sensem"? Wyburzenia pod wielopasowe skrzyżowania czy węzły bezkolizyjne? Żeby przyciągnąć jeszcze więcej samochodów i faktycznie zafundować sobie porządne korki? Zasoby są ograniczone i albo można było dać priorytet obwodnicy kosztem czasu oczekiwania na wyjazd z dzielnicy, albo na odwrót (na szczęście wybrano to pierwsze, co sam przyznałeś). Ktoś chce wyjechać z dzielnicy szybciej? Można to zrobić, ale nie samochodem - są inne środki transportu, które miasto zamierza wspierać.

    Założę się, że po otwarciu galerii kolejki na skrzyżowaniach nie zmienią się znacząco. Wątpisz w to, żeby samochody mogły zniknąć - dlaczego więc w tym przypadku miałyby w "cudowny" sposób się pojawić? Do Galeny przyjeżdżać samochodami będą pewnie głównie ci, którzy już wcześniej jeździli samochodami, tyle że do innych sklepów. Czemu u nas miałoby być inaczej niż w przypadku np. Galerii Katowickiej? http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=110435245&postcount=3796

    • User1 na Leeopoldzie masz zjazd z Grunwaldzkiej na TŚ, bez problemu było tam miejsce na wybudowanie trzeciego pasa i zjazd w kierunku Leopoldu z płynnym włączeniem się do ruchu bez oczekiwania na zielone światło. Jak to zostało rozwiązane widać.

  • Pan radny młodziutki, mało ma jeszcze doświadczenia, wszędzie się pcha ale wiedzy malutko. Sama tam codziennie jeżdżę i nigdy nie uważam że trzeba jechać po chodniku, jak ktoś ma nie po kolei w głowie to tak będzie robił....Niech radny zajmie się naprawdę sprawami potrzebnymi dla miasta. Zapraszam o 15:00 na osiedle tam gdzie było rondo, zauważyć można szybko że skrzyżowanie na osiedlu jest większym problemem niż prawo-skręt w centrum..

Recent Posts

Zmiana organizacji ruchu na Dąbrowie Narodowej

Uwaga kierowcy! Zmiana organizacji ruchu na Dąbrowie Narodowej. Pojawiła się strefa ograniczenia prędkości, a w…

56 minut ago

Już w tę sobotę: Zadyrygowani – Rockendrolowo i Baśniowo

Młodzieżowy Dom Kultury im. Jaworzniaków zaprasza na koncert zespołu Zadyrygowani w sobotę 18 maja. Młodzież…

1 godzinę ago

Problem śmieci na cmentarzu na Osiedlu Stałym się nie kończy

Problem śmieci na cmentarzu na Osiedlu Stałym wciąż występuje. Firma, która zajmuje się ich wywozem…

1 godzinę ago

Już w tę sobotę: Nocna majówka z eM Band

Orkietra eM Band zaprasza na nocną majówkę w Klubie Relax w sobotę 18 maja. W…

1 godzinę ago

Jak prawnik może wspierać nowoczesne pomysły i projekty startupów

Czy wiesz, że prawnik może odegrać kluczową rolę w rozwoju i sukcesie startupu? Innowacyjne pomysły…

2 godziny ago

Bezpłatne porady medyczne oraz badania w szpitalu w Jaworznie

W sobotę, 18 maja z okazji Dnia Pacjenta Szpitali Powiatowych w Szpitalu Wielospecjalistycznym w Jaworznie…

3 godziny ago