Ściana 544 ma 235 m długości, a jej uruchomienie wiązało się z likwidacją wyeksploatowanej poprzedniczki, znajdującej się 5 km obok. Pokonanie tej – wydawałoby się niewielkiej – odległości było nie lada wyczynem logistycznym. Ciągniki spalinowe podczas przezbrajania ścian przemierzyły ponad 3 tys. km, przewożąc sprzęt o masie blisko 7 tys. ton. – Prace przygotowawcze odbyły się sprawnie i bezwypadkowo między innymi dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii.
Po raz pierwszy zastosowaliśmy tu sześcionapędowe ciągniki podwieszone z nowym typem belek wysokoobciążalnych „Marysieńka” – informuje Rafał Wójtowicz, zastępca kierownika działu górniczego ds. robót wydobywczych i przygotowawczych w ZG Sobieski. Dzięki zapasowemu kompleksowi ścianowemu przejście z jednej ściany na drugą odbyło się płynnie i zachowana została ciągłość wydobycia. To warte podkreślenia, ponieważ przy tego typu inwestycjach możliwe są nawet kilkumiesięczne przerwy w wydobyciu.
Urszula Nowotarska
[vc_facebook type=”standard”]
XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…
"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 19 maja. Zmiana…
W dzisiejszym odcinku wybieramy się do zakątka niemal zupełnie nieznanego, ukrytego pomiędzy Długoszynem i Dąbrową…
18 maja na ul. Podwale, w okolicy skrzyżowania z ul. św. Wojciecha, będą prowadzone gwarancyjne…
W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele…