Decydując się na prowadzenie działalności gospodarczej , musimy określić rynek docelowy, a także charakter oraz profil oferowanych produktów i usług. Jednak, nawet najlepiej przeprowadzona segmentacja rynku i opracowanie strategii nie zapewni sukcesu, jeśli nie zbadamy jeszcze jednego czynnika – naszej konkurencji. Działania, które podejmiemy, aby skutecznie wyprzedzić naszych konkurentów zależeć będzie przede wszystkim od zakresu prowadzonych przez firmę działań. Jeżeli firma działa lokalnie, mamy bardzo duże szanse na znakomitą i skuteczną reklamę. Oprócz tradycyjnych metod (ulotki, plakaty, billboardy) warto zdecydować się na pozycjonowanie regionalne.
Zanim jednak przyjrzymy się dokładnie temu zagadnieniu, wróćmy jeszcze na chwilę do samej konkurencji. Jest to bowiem kluczowa kwestia jeśli chodzi o dobór najlepszej formy reklamy dla własnej firmy. Rozpoczynając działalność gospodarczą na ograniczonym terytorium należy wziąć pod uwagę nie tylko konkurencję już istniejącą, a więc wszelkie firmy o podobnym profilu; fabryki, sklepy czy punkty usługowe oferujące te same usługi, ale także konkurencję potencjalną. Może sie bowiem okazać, że założenie firmy przez Ciebie może zachęcić innych do podjęcia takiego samego kroku. Koniecznie musisz zastanowić sie, jakie działania reklamowe podjąć, aby w świadomości odbiorców – klientów, to właśnie Twoja firma zyskała największe zaufanie. Pierwszym krokiem do osiągnięcia popularności jest łatwa dostępność do informacji o firmie, produktach i usługach. Co może ją zapewnić? Odpowiednia strona internetowa – zoptymalizowana i wygodna dla klienta. Jednak, obecnie sama strona już nie wystarczy – musi być pozycjonowana, aby pojawiała się wysoko na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie regionalne, jak sama nazwa wskazuje, skupia się przede wszystkim na reklamie w obrębie konkretnej społeczności – obejmuje terytorium, na którym mieszkają klienci najbardziej zainteresowani produktami oraz usługami oferowanymi przez firmę.
Na czym polega pozycjonowanie regionalne?
Pozycjonowanie regionalne, z punktu widzenia laika, nie różni się prawie wcale od pozycjonowania globalnego. W tym drugim, pozycjonowane są frazy ogólne np. samochody używane czy sklep komputerowy. W pozycjonowaniu lokalnym, do każdej z fraz dodajemy miasto lub region, np. samochody używane Katowice, sklep komputerowy Kraków lub też pozycjonowanie stron Kraków. W ten sposób, bardzo szybko znajdą nas klienci poszukujący oferowanych przez naszą firmę usług na konkretnym terytorium. Pozycjonowanie regionalne ma jeszcze jedną zaletę – jest znacznie tańsze aniżeli pozycjonowanie globalne. Dlaczego? Ponieważ wymaga od specjalisty SEO/SEM mniejszego wysiłku i pracy, aniżeli pozycjonowanie na większą skalę. Rozliczanie pozycjonowania regionalnego może odbywać się na dwa sposoby; abonentowi oraz od efektów. Ceny mogą być różne, uzależnione są bowiem od ilości oraz jakości pozycjonowanych fraz. Zazwyczaj ustalane są one indywidualnie z klientem.
Obecna reklama firmy, aby była skuteczna, musi być dokładnie przemyślana. Niekiedy można zupełnie zrezygnować z typowych sposobów reklamy i postawić wyłącznie na reklamę wirtualną. Innym razem, strona internetowa i jej pozycjonowanie będą jedynie dopełnieniem – warto jednak przemyśleć tę kwestię.
Zapraszamy do kontaktu – ForFront.pl
"Noc w Teatrze" z ATElier Kultury można było spędzić w sobotę 18 maja. Takie wydarzenie,…
Noc w Muzeum Miasta Jaworzna można było spędzić w sobotę 18 maja. Muzeum Miasta Jaworzna…
Wierzę i dzisiaj kolejny raz stawiam sobie pytania, jak tę moją wiarę pogłębić i jak…
Świadomość obywatelska naszego społeczeństwa niestety nie jest w najlepszej kondycji. Niby jesteśmy już 20 lat…
Przenieść się wypada do epoki średniowiecza; do jej mroków i tajemnic oraz niedopowiedzeń. To właśnie…
Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…