Categories: Dzielnice

Łącznik udrożni ruch na Osiedlu Stałym

Kierowcy z Osiedla Stałego zyskają niebawem zupełnie nowe połączenie z ul. Grunwaldzką. Właśnie ruszył przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej i budowę łącznika drogowego pomiędzy al. Tysiąclecia a DK 79. Realizacja inwestycji pozwoli na znaczne odciążenie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej oraz ułatwi wyjazd z Osiedla w kierunku centrum Jaworzna.

Głównym celem planowanej inwestycji jest stworzenie nowego połączenia pomiędzy Aleją Tysiąclecia a ul. Grunwaldzką, co przyczyni się do udrożnienia ruchu samochodowego w całej dzielnicy. Ważne jest ponadto zapewnienie obsługi przyległych terenów i istniejących ulic. Dojazd do nowej drogi zyskają m.in. bloki przy ul. Partyzantów oraz II Liceum Ogólnokształcące. Ważnym elementem prac będzie także stworzenie nowych miejsc parkingowych w tym rejonie.

Nasze działania podyktowane są głosami mieszkańców, którzy chcieli budowy nowych miejsc parkingowych na osiedlu. Poza tym takie rozwiązanie pozwoli na utrzymanie płynności ruchu w dzielnicy i szybszą możliwość dojazdu do głównego ciągu drogowego jakim jest DK 79  – tłumaczy Tomasz Tosza z Biura Koordynacji Inwestycji Urzędu Miejskiego w Jaworznie.

Nowa droga ma być przyjazna rowerzystom a jej budowa uwzględnia natężony ruch pieszych w okolicy Parku im. Lotników Polskich, dlatego na całej długości trasy obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h, a skrzyżowania i przejścia dla pieszych będą „wyniesione”. Ponadto, by zrekompensować wycinkę istniejących drzew i krzewów, po obu stronach ulicy  zostanie nasadzona roślinność szpalerowa, m.in. lipy drobnolistne.

Śladem kolejki

Nowa droga będzie biegła śladem dawnej linii kolejowej, którą przewożono węgiel z nieistniejącej już kopalni „Jan Kanty”. Firma, która zostanie wyłoniona w drodze przetargu nieograniczonego będzie miała za zadanie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych , na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego opracowanego przez krakowskie biuro projektowe „Serpentyna”.

Zakres prac budowy 350 metrów łącznika obejmować będzie m.in. budowę: jezdni o szerokości 6 metrów, kanalizacji deszczowej – odwodnienia, oświetlenia – lamp ulicznych, chodników o szerokości 2 metrów, miejsc parkingowych – równoległych i prostopadłych oraz zagospodarowanie terenu.

Zainteresowani udziałem w przetargu przedsiębiorcy mogą składać oferty w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 33 do 27 lipca 2015 r. do godz. 10:45.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

View Comments

  • Mieszkańcy ulicy Partyzantów zyskają uroczą, ruchliwą uliczkę pod blokiem. Pozazdrościć.
    Ale ja chętnie będę z niej korzystał

    • Tak, z tą tylko różnicą ze samochody jeżdżące ulica Armii Krajowej nie jeżdżą pod ich oknami. Bloki są zwrócone do ulicy szczytem bez okien.
      Genialne rozwiązanie, przyznaje, tylko nie dla mieszkańców bloków przy Partyzantów

      • Pod moimi oknami też jeżdżą samochody, śmieciarki a nawet autobusy i czego to ma dowodzić? Mam postulować o likwidację ulicy? A może zamknijmy wszystkie ulice które przechodzą wzdłuż okien bloków i domów. Może kilka ulic się ostanie.
        Jest pan dziwakiem. Mieszkańcy dostaną nową wylotówkę, miejsca parkingowe, DDR, uspokojony ruch przez wyniesione skrzyżowania i przejścia dla pieszych. I znowu źle. Najlepiej nie robić nic, będzie lepiej.

        • Wielu ludzi kupiło tu mieszkania ze względu na cisze, spokój, bliskość parku i lasu, łady widok itp.
          Nikt z nimi o tym nie rozmawiał. Zapewne są zaskoczeni. Czy mile czy niemile to się dopiero okaże.

        • Janusz66 bo to wszystko w ramach "Miasto pełne drzew – atrakcyjne parki w Podłężu, Osiedlu Stałym" stąd wycinka drzew oraz "Mieszkańcy sami tworzą miasto – konsultacje społeczne". Niech żyje nam gwiazda narodu Paweł Silbert i jego dwór!!!

          • Wycięte drzewa zostaną zastąpione nowymi - to normalny proces, inaczej musielibyśmy pozostawić ulice zaprojektowane tak, jak dziesiątki lat temu.

            A ten łącznik jest jedną z najbardziej konsultowanych dróg w Jaworznie i trzeba powiedzieć, że uwagi składane do projektu się nie zmarnowały.

    • Mieszkańcy ul.Partyzantów tak nie mieli, a teraz będą mieli, niestety.
      Jakoś to przeżyją, bo w pakiecie dostaną ładny park (za ulica), plac zabaw (mam nadzieje, ze lada miesiąc zostanie ukończony) i sporo miejsc parkingowych (dla siebie, gdy goście wyjadą z parku).
      A jak zostanie rozwiązane parkowanie na końcowym odcinku al.Tysiąclecia? Nadal będzie tam tak ciasno czy przejazd będzie ułatwiony zakazem zatrzymywania się i postoju?

      • Napisałeś : plac zabaw (mam nadzieje, ze lada miesiąc zostanie ukończony) jak napisano zakończony dopiero pod koniec tego.. roku. Nie wyobrażam sobie przejazdu ul.Tysiąclecia przy parku przy tej ilości blokujących samochodów

  • Obok szkoły, budowanego placu zabaw dla dzieci. "Bardzo dobre" rozwiązanie problemów Osiedla Stałego, kiedy pół Jaworzna wie o problemie jakim jest wyjazd i dojazd pracowników do E III. Moim zdaniem trzeba wrócić do starych rozwiązań na skrzyżowaniu AK z DK i np ograniczyć wyjazd z parkingu przed carrefourem poprzez światła w stronę Katowic. Robi tak sporo kierowców ale....

  • Coraz ciekawiej. Brawo za pomysł. Szkoda tylko że od Tysiąclecia w stronę Katowic da się wyjechać drogą przy Biedronce, a w stronę centrum da się wylecieć przy skrzyżowaniu z Carrefourem, gdzie dodatkowo mieszkańcy osiedla mają pierwszeństwo, co do spóły ze światłami powoduje kosmiczne problemy z płynnością ruchu w tym miejscu zwłaszcza w godzinach szczytu. Może lepiej pomyśleć jak przeorganizować to miejsce niż wydawać kasę na kolejną wątpliwą inwestycję?

  • zrobią następne światła? bo wyjeżdżanie stamtąd w kierunku Centrum np. we mgle może być całkiem niezłym wyzwaniem...

  • Nie Art. Zapewne świateł nie zrobią bo nie ma takiej potrzeby. Wyjeżdżanie we mgle jest wyzwaniem na każdym skrzyżowaniu. Dlaczego miało by być trudniejsze akurat na tym? Jak pisałem Twoje argumenty, nie obraź się są coraz śmieszniejsze.

    Maćku Białas wyjeżdżając przy Biedronce też można pojechać w stronę centrum. jest możliwość zawrócenia na światłach.

    Kibicu dojazd do EL III jest kłopotliwy? Jeśli nie chcesz przez AK to wyjeżdżaj koło przystanku i już jesteś na głównej drodze. Tak wiem trzeba czasem objechać ulicami osiedlowymi. Przecież powstanie nowego łącznika ułatwi wyjazd z OST bo ruch się podzieli. Część mieszkańców ta bliższa pakowi pojedzie nowym łącznikiem a nie będzie się pchać w kierunku AK.

    • Janusz66 podobne rozwiązanie jest przy stadionie Victorii, może część nie przestrzegała znaków, ale nie większość. Teraz jest w przebudowie. Chyba nie wiesz z jaką prędkością poruszają się tam samochody, a poza tym tak za bardzo w razie czego nie ma gdzie uciec, z jednej i drugiej strony drzewa.
      Skoro tak UM dba o część mieszkańców os. Stałego to ja wnioskuję o zrobienie etakady by połączyć Szopena lub przebicie tunelu pod obwodnicą by mieszkańcy ul. Szelonki i Szopena nie musieli objeżdżać połowy miasta by dostać się do centrum.

    • No to zawnioskuj to w odpowiednich służbach. Wyjazdy i wjazdy na OST są trzy a czwarty niewiele zmieni tym bardziej że nałoży się na projektowany też początek wjazdu na Nowoszczakowską a tylko skomplikuje i utrudni wypoczynek w rejonie parku. Można by zamiast tego wyremontować Długoszyńską powyżej cmentarza i byłby kolejny wyjazd w stronę Szczakowej z OST..

      • przecież na to nie ma pieniędzy, a zapowiadanego kredytu miasto nie będzie brać przynajmniej do wyborów. Zaprzyjaźnione firmy muszą mieć robotę...

  • Ludziska, wszak gawiedź internetowa mówi, że ta uliczka została wymyślona ponad 10 latek temu. I była pokazywana na piknych obrazkach (mapa inwestycji drogowych) robionych przez amatorów - fascynatów budów wszelakich - w tym i na łamach CTV w czasach kiedy Matysiki się lubiły z Silbertem.... tylko cały czas mamony brakowało na jej zrobienie...

    • Przez 10 lat wiele mogło się zmienić w rozkładzie dróg - i się zmieniło.

      W związku z tym trzeba przyznać, że budowa ulicy z przestarzałych planów jest, delikatnie mówiąc, głupia.

      • Pomyłeczka. Już drzewiej te dukty były zaplanowane. I na mapach narysowane - ba nawet z przedziałami czasowymi. Więc wszystko jest realizowane w miarę planowo. I nie nie przestarzałych planów - tylko wg długoletniego planu zmiany sposobu poruszania się po mieście...

  • No wreszcie jakaś wiadomość na jaw.pl o nowej inwestycji drogowej, bo ostatnio niemalże dzień po dniu ogłaszane są nowe przetargi. Dziwię się tylko, że nikt nie zauważył jeszcze, że to taka tylko kiełbasa przedwyborcza (w końcu następne wybory samorządowe już za niecałe 4 lata), a po wyborach urzędnicy na pewno siądą na stołkach z założonymi rękoma i będą tylko zajmować się pobieraniem pensji za stanowiska ;-)

  • Najzabawniejsze jest to, że to całe przedsięwzięcie ma na celu utrzymanie płynności ruchu na Os. Stałym. To samo zadanie ma spełniać obwodnica. Buduje się nową drogę nawet nie wiedząc czy część ruchu z Os. Stałego nie przeniesie się na przyszłą obwodnicę "Nowoszczakowską".

  • Art na razie miasto (mniemam) nie musi korzystać z kredytu bo zaoszczędziło 15 milionów na Borach z powodu przyznanej dotacji z budżetu państwa. chyba dobrze prawda?
    Koło Victorii 100% wypadków jest winą kierowców. Tam jest potrójne oznakowanie, na jezdni, obok i nad jezdnią. I tylko zagapienie kierowców skutkuje wypadkiem, bo baran prostą drogę widzi i myśli że musi mieć pierwszeństwo.
    Łącznik na OST ma pomóc w rozładowaniu korka na AK. Nie wiem co ma wspólnego z Nowoszczakowską która ma wyprowadzić tranzyt ze Szczakowskiej a na Szczakowskiej pozostawić ruch lokalny i KM.
    Art które zaprzyjaźnione firmy mają mieć robotę? bo wszystkie roboty drogowe idą na przetargi. Jeśli wygrywa ktoś zaprzyjaźniony i masz taką wiedzę powinieneś zgłosić to do prokuratury.

    • Janusz66 skoro 100% wypadków jest winą kierowców to skąd przebudowa by skrzyżowanie było bezpieczniejsze? Na Grunwaldzkiej masz tak, że baran widzi prostą drogę i sobie ciśnie bo fabryka dała, a wyjazd w stronę Centrum jest tuż za zakrętem.
      AK z Nowoszczakowską ma to wspólnego, że będzie wybór dojazdu aż do Centrum z całkiem innej strony miasta,omijając sporo świateł po drodze, przy okazji osoby jadące do Szczakowej też nie pojadą łącznikiem przy Partyzantów. Budowanie dla mnie drogi, która nie wiadomo ile pojazdów się będzie poruszać to zbędne wydanie pieniędzy. Poza tym obawiam się, że w ramach odciążenia AK zapcha się całą Partyzantów bo komu będzie się chciało stać na genialnym skrzyżowaniu skoro przez Tysiąclecia i Partyzantów śmignie i już pojedzie na Centrum. I tym sposobem puścimy spory ruch nieprzystosowaną do tego Tysiąclecia. Po co wydawaliśmy w takim razie tyle kasy na skrzyżowanie i drogę AK skoro wystarczyło zrobić ten łącznik? Nawet rondo mogłoby zostać?
      Nie na wszystkie roboty potrzebne są przetargi. Do pewnej wysokości kwoty wcale się ich nie przeprowadza, a tyle poprawek naszych inwestycji jest non stop... Nawet teraz masz wylanie asfaltu na kostki.

      • Ja się generalnie zgadzam a do tego sporo niedzielnych kierowców stanie przy placu zabaw albo przy koncercie a potem i tak trafią na skrzyżowanie bardzo nowoczesne przy MacDonaldzie i będzie kolejka mniejsza o 5 samochodów z ulicy AK ale większa o te 5 samochodów z ulicy GrunwaldzkoKatowickiej i będzie sukces

Recent Posts

Ruszyły zapisy na półkolonie dla dzieci z MathRiders

Wakacje są tuż tuż, a Centrum Nauczania Matematyki MathRiders w Jaworznie przygotowało specjalną ofertę półkolonii…

13 minut ago

Ogłoszono wyniki naboru w programie „Mieszkanie za remont”

Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie opublikował wykaz osób uprawnionych do wynajmu lokali w ramach…

12 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 2 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 2 maja. 2…

17 godzin ago

Miasto sprzedaje działki przy ulicy Jesionowej

Miasto Jaworzno oferuje na sprzedaż działki budowlane, które znajdują się przy ul. Jesionowej. Na sprzedaż…

18 godzin ago

Oleje do ochrony podłóg zewnętrznych: Czy warto inwestować w ich zastosowanie?

Podłogi zewnętrzne narażone są na różnorodne czynniki atmosferyczne, w tym deszcz, śnieg, promieniowanie UV oraz…

18 godzin ago

Klucz do sukcesu: Jak badania rynku wpływają na rozwój twojej firmy

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów jest fundamentem skutecznego zarządzania…

18 godzin ago