Pierwszy w Jaworznie i jeden z pierwszych autobusów elektrycznych w Polsce jeździ po jaworznickich drogach już od kwietnia. Po długich testach Przedsiębiorstwo zdecydowało się na zakup takiego pojazdu, który nie tylko ma unowocześnić tabor, ale także pozytywnie wpłynąć na środowisko. Prezes spółki Zbigniew Nosal nie ukrywa, że ta chce pozyskać jeszcze więcej pojazdów elektrycznych, które systematycznie mają wypierać tabor spalinowy. W kuluarach mówi się o ponad 20 sztukach autobusów. Na to potrzebne są jednak unijne pieniądze.
Plexi, znane również jako akryl czy pleksi, to wszechstronny materiał, który rewolucjonizuje świat aranżacji wnętrz.…
Tuby plastikowe w branży kosmetycznej — gdzie zamówić własne opakowania? W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się…
Zacznij Nowy Rozdział: Twoja Droga do Zdrowia i Idealnej Sylwetki z Profesjonalnym Wsparciem Online Witaj…
Jeśli szukasz miejsca, gdzie Twoje dziecko nauczy się pływać, doskonalić techniki i czerpać przyjemność z…
We wtorek 7 maja 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 11 w Jaworznie rozegrany został…
Marcin Dudkowski i Mateusz Dąbroś serdecznie zapraszają na kolejny odcinek LIVE poświęcony bieżącym wydarzeniom z…
View Comments
tak jak na krześle elektrycznym tylko ciszej chodzi
Spoko fajnie że jest może uda się więcej zakupić?
Zależy kto go prowadzi ;-)
Pozytywnie i ekologicznie
Ja byłem zachwycony jazdą tym autobusem pełen komfort zwłaszcza że jechałem w upalny dzień! A co do kierowcy trafiłem na fachowca w przeciwienstwie do większosci kierowcow PKM!
Fajnie, wygodnie,cicho i najważniejsze Ekologicznie.
A co śmigielski go polecił PKM'owi?
Oszczędne i ekologiczne to są konne furmanki. Na ekonomiczne i ekologiczne aspekty funkcjonowania autobusu czy samochodu elektrycznego trzeba patrzyć przez pryzmat jego baterii akumulatorów ołowiowych. Od resursu po koszt utylizacji.
W tym aspekcie stare ikarusy byly w czołówce,,
Jazda super , czekamy na następne,,
Solaris
W 2014 r. Solaris sprzedał w Polsce łącznie 26 autobusów elektrycznych. Największe zamówienia złożyły Jaworzno (12 sztuk) i Warszawa (10). Tego typu pojazdy spółka sprzedała także m.in. do Brunszwiku, Drezna, Düsseldorfu, Hanoweru, Hamburga oraz Oberhausen w Niemczech.
Chętni na elektryczne solarisy są także w Czechach, Szwecji, Hiszpanii i Austrii. Na razie sprzedaż autobusów elektrycznych to wciąż jedynie ułamek całego portfela dostaw Solarisa, ale wskaźnik ten ma mocno rosnąć.