czwartek, 28 marca, 2024

Tauron to więcej niż prąd

Strona głównaNewsTauron to więcej niż prąd

Tauron to więcej niż prąd

- Advertisement -

Rozmowa z Pawłem Gniadkiem, dyrektorem Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR w Tauron Polska Energia.

– Tauron od kilku lat promuje się poprzez kolarstwo. Dlaczego akurat wybraliście tę dyscyplinę?

– To sport bardzo demokratyczny, praktycznie każdy może jeździć na rowerze. Dzieci, młodzież, starsi, mieszkańcy miast i wsi. Można mieć sprzęt za kilkaset złotych i za kilkadziesiąt tysięcy. Efekt jest ten sam  lepsze samopoczucie, kondycja, satysfakcja z możliwości pokonywania własnych słabości.

– Ale bieganie jest jeszcze tańsze, a efekty podobne…

– Wydaje mi się, że kolarstwo mimo wszystko może być bardziej masowe, dla każdego. A już zupełnie na poważnie – w naszej strategii sponsoringowej postawiliśmy na

projekty, w których można łączyć sponsorowanie zawodowstwa na najwyższym poziomie ze wspieraniem sportu amatorskiego. Mamy prawie 5,5 mln klientów, nasza energia codziennie ułatwia życie ponad  15 mln Polaków, więc chcemy również wspierać ich pasje. Tauron to więcej niż prąd. Kolarstwo do tego nadaje się znakomicie – dzięki Tour de Pologne możemy w Polsce oglądać rywalizację na najwyższym światowym poziomie, wyścig z gwiazdami światowego kolarstwa przyjeżdża do wielu miast, miasteczek, wsi. W zeszłym roku prawie 3 mln Polaków dopingowało sportowców na trasie, a miliony oglądały transmisje telewizyjne. W tym sporcie, aby kibicować, nie trzeba kupować drogich biletów, jechać przez wiele godzin na stadiony. Tu najlepsi sportowcy przyjeżdżają do nas. A po wyścigu można jeszcze wsiąść na swój rower i próbować bić własne rekordy.

– Dlaczego jesteście sponsorem klasyfikacji najlepszego górala w Tour de Pologne?

– Nasze spółki i klienci znajdują się głównie na południu kraju, czyli tam, gdzie są piękne polskie góry. Wybierając projekty sponsoringowe, staramy się zawsze szukać tego, co w naszych regionach najwartościowsze i pokazywać to w całym kraju.

– Jaki stosunek do kolarstwa mają klienci i pracownicy spółek Grupy Tauron?

– Zgodnie z zasadami sponsoringu, które u nas obowiązują, co roku bardzo dokładnie badamy wszystkie projekty. Precyzyjnie obliczamy ekwiwalenty reklamowe, analizujemy efekty sprzedażowe. Prowadzimy także badania ankietowe wśród pracowników, klientów i akcjonariuszy. Wszystkie te grupy bardzo wysoko oceniają nasze zaangażowanie w TdP i TdP Amatorów. Kolarstwo uzyskuje najwyższe oceny. W zeszłym roku prawie 3 tys. pracowników Grupy Tauron wypełniło anonimowo kwestionariusze badawcze i okazało się, że ponad 49 proc. uważa, że zaangażowanie w TdP wpływa pozytywnie na ich ocenę firmy, sporo było wskazań neutralnych. Projekty kolarskie charakteryzują się również wysokim odsetkiem wskazań pozytywnych klientów, którzy uważają, że wpływają one na ich decyzje zakupowe. Ludzie są dumni, gdy widać firmę w mediach.

– Rzeczywiście Wasza marka jest widoczna w telewizji.

– W trzecim kwartale, przede wszystkim dzięki kolarstwu, od lat jesteśmy liderem w branży energetycznej pod względem liczby ekspozycji medialnych. Każda zainwestowana złotówka przynosi kilkanaście złotych w ekwiwalencie, czyli mówiąc prościej: kupując reklamy w mediach w czasie, gdy pojawiała się nasza marka, zapłacilibyśmy kilkanaście razy więcej. Dodam, że wcale nie wiąże się to z największym w branży wydatkami na promocję.

– W zeszłym roku w Jaworznie była lotna premia, teraz jest start. Jakie to ma znaczenie dla Taurona?

– Jaworzno jest dla nas ważnym miastem. Tu są przede wszystkim nasi klienci, ale również pracownicy i zakłady. W mieście znajduje się siedziba Tauron Wydobycie, tu funkcjonuje największa w Grupie elektrownia – Jaworzno III. Warto również dodać, że tu realizowana jest największa inwestycja naszego holdingu

– budowa bloku 910 MW. Cieszymy się, że przy okazji TdP możemy pokazać to wszystko, że możemy zaprosić na start naszych klientów i pracowników. Z zadowoleniem przyjęliśmy decyzję władz samorządowych o zaangażowaniu się miasta w projekt. Jestem przekonany, że także Jaworzno może znakomicie promować się dzięki wyścigowi i tej dyscyplinie, zwłaszcza, że ma czym się pochwalić, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową i pasje wielu mieszkańców. Tauron od lat angażuje się, poza biznesem, w wiele projektów sportowych i kulturalnych realizowanych w mieście. Tak jest i w tym roku.

Rozmawiał:  Franciszek Matysik

- Advertisment -

Młodzieżowa Rada Miasta Jaworzna wybrała Prezydium

Podczas II Sesji Młodzieżowej Rady Miasta Jaworzna, która odbyła się w środę, radni dokonali wyboru Prezydium. W Sali Obrad Urzędu Miejskiego w środę, 27 marca...

Policja apeluje o bezpieczną Wielkanoc

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Jaworznie apelują o zachowanie bezpieczeństwa podczas Świąt Wielkanocnych. Zwracają uwagę na bezpieczną podróż, zakupy, zabezpieczenie mieszkania oraz zachowania...

Gdzie znów nie świecą latarnie?

Jeden z mieszkańców zgłosił się do naszej redakcji z problemem nieświecących latarni na Deptaku Zdzisława Krudzielskiego w Szczakowej. Od pół roku interweniuje w tej...