Categories: NewsŻycie miasta

Czy będzie rondo na ul. Gutmanów? To niebezpieczne skrzyżowanie wiele razy dawało o sobie znać.

Urzędnicy mają zamiar przebudować skrzyżowanie na ul. Krakowskiej z ul. Braci Gutmanów na ronda. Wszczęli już postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwolenie na realizację tej inwestycji.

To skrzyżowanie można nazwać jednym z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w mieście. Niestety regularnie dochodzi tam do kolizji. W wyniku ostatniego wypadku na Braci Gutmanów aż 5 osób trafiło do szpitala. Dzięki planowanej przebudowie skrzyżowania na rondo powinno poprawić się bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

View Comments

  • jak zrobią rondo to może w końcu będzie bezpieczniej i nie będzie tyle wypadków

  • Jak ktoś nie patrzy na znaki... I nie zna przepisów to i rondo mu nie pomoże! Proponuję nie wsiadać tym osobom za kierownicę wtedy będzie bezpiecznie! Szkoda tylko tych pozostałych co cierpią przez głupotę innych.... :/

  • Rondo może i dobre rozwiazanie ,ale zas generuje niepotrzebne koszty . Proponuje zrobic po 10m ulicy z kamienia z kazdej strony tam ,gdzie jest STOP, jak jest to np. Na NIEPOTRZEBNYM skrzyżowaniu na Matejki lub kolo cmentarza pechnickiego I to powinno rozwiazac problem !!!

    • To będzie rondo typu holenderskiego, gdzie kierowca wjeżdżający i opuszczający skrzyżowanie ma obowiązek przepuścić rowery poruszające się po zewnętrznej tarczy.
      Pewnie bez inwestycji w rowery nigdy by nie powstało. Ale jakoś trzeba bezpiecznie przeprowadzić tam trasę rowerową i trzeba to zrobić tak by była ona bezpieczna, więc samo skrzyżowanie musi być bezpieczne.

      https://www.facebook.com/Jaworznickie.drogi/posts/1069670906377164

    • To mogłoby mieć sens, ale w przypadku tego skrzyżowania dochodzi dodatkowy czynnik związany z rozwojem infrastruktury rowerowej w tym rejonie. Budowa ronda rozwiązuje jednocześnie oba tematy.

    • Zanim kierowcy i rowerzysci naucza sie na takim rondzie poruszac,a jak widac po wypadkach na tym skrzyżowaniu, ze niektorzy maja problem ze znakami ,to w Wisle uplynie duzo rzeki ,"odpukac poszkodowanych w wypadkach" na owym.rondzie . Jak juz sami mieszkańcy Jaworzna naucza sie tam jezdzic ,to jeszcze pozostana przyjezdni .... ! Takze? A czy tam bedzie az tak super uczeszczana trasa rowerowa ? A np.w rejonie od statoil do np. Sklepu manhatan za to super mozna przejechać rowerem ,po przyatankach ,dziurawych chodnikach ,miedzy pieszymi i wysokimi kraweznikami w rejonie biedronki na leopoldzie,kolo nertto juz nie mowiac ,bo jak sprawnie tam przejechac ? A wy chcecie Holenderskie ronda budowac ,co nikt tam na rowerze nie bedzie jezdzic .

    • Ronda nie będzie się dało przelecieć jak burza na wprost. Sam fakt, że będzie to całkowicie nowa infrastruktura spowoduje, że kierowcy będą zmuszeni do zwrócenia baczniejszej uwagi na zmiany, które zostaną wprowadzone. Jeżeli chodzi o trasę rowerową, to tak, zakładamy, że będzie ona dość uczęszczana. Rondo stanowi element składowy całego odcinka Centrum - Jeleń, który jest już częściowo gotowy (odcinek wzdłuż DWR, fragment od ronda przy UM do Sądu), budowany (odcinek wzdłuż Krakowskiej na Borach do DWR) lub zaprojektowany i szykowany do realizacji (odcinek Sąd - Rogatka - Bory, w tym właśnie rondo).

    • Realizacja całego projektu, w tym ronda ma być w najszybszym możliwym terminie. Wszystko zależy od zebrania pełnej dokumentacji i uzyskania niezbędnych zezwoleń. W grę może wchodzić 2016-2017, chociaż mamy nadzieję bardziej na przyszły rok. Ale to się okaże, ponieważ inwestycja zaplanowana jest z wykorzystaniem środków zewnętrznych, m.in. unijnych.

  • pomijajac fakt ze ruch tam niemal zerowy, to nie rozumiem co tam niebezpiecznego. Widocznosc dobra z kazdej strony, do tego dwa stopy. Wiec o co chodzi?

    • Stopy są trzy:
      - klasyczny znak pionowy (B20)
      - na wysięgniku nad jezdnią (B20)
      - namalowany na jezdni poziomy.
      A do tego linia bezwzględnego zatrzymania (P12).

      To co następne by musiało być by kierowcy wymuszający tam pierwszeństwo zaczęli się do niego stosować - wystarczyłyby szlabany, czy może konieczne byłyby rowy przeciwczołgowe, zęby smoka, jeże i zasieki?

    • A leżące policjanty? Np. 3 szt 50, 100 i 150m od skrzyżowania? Każdy jadący na pamięć by się zastanowił jak by mu plomby wypadły na pierwszym, że coś chyba za szybko jedzie ?

    • Mirosław Leja heh coś takiego miałem "okazję" zwiedzić na Węgrzech w jednym z miasteczek. Na każdej najmniejszej osiedlowej uliczce - co 50 m leżący policjant. Po kilku takich uliczkach miało się już dość i myślało o przesiadce na rower lub pójściu pieszo (a trasa dojazdu przez nie miała kilka km) ;)

    • Tu i tak jest stop. Więc na całej długości nie ma sensu tylko przed stopem takie leżaki szerokie jak przejścia się czasami robi. 30km/h przejedziesz płynnie a przy 60km/h przeskoczysz pierwszy i urwiesz zderzak na drugim. Lepsze to niż wypadek w którym możesz kogoś zabić lub posłać do szpitala.

  • Ruch niemal zerowy? To chyba jakieś żarty...tym którzy jeżdżą " na pamięć " nawet 10 znaków STOP nie pomoże...urzędnicy zrobili co mogli a mimo to praktycznie co miesiąc są tam minimum 2 wypadki... na ślepotę i głupotę niektórych kierowców może właśnie rondo pomoże...jeśli nie to należy już liczyć tylko na cud!!

    • dla tych jezdacych na pamiec rondo guzik da... beda przelatywac przez rondo na wprost i dopiero bedzie wesolo. Tacy tez sa i zobaczysz co sie wtedy bedzie dziala. Beda "latajace" samochody z pourywanymi zawieszeniami. Takie widoki tez nie sa nowoscia

      • Nie wierzę w magiczne jeżdżenie na pamięć. Obecna organizacja ruchu ma już lekko licząc 2 lata. Więc albo ktoś jest idiotą nie zwracającym uwagi dla znaki i mu się w końcu noga poślizgnęła w myśl zasady nosił wilk razy kilka, albo ma poważne problemy z pamięcią. W obu przypadkach uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi powinny być odbierane dożywotnio.

        • to juz temat na osobna dyskusje. Rozumiem pojechac raz czy dwa "na pamiec" bo zmienili organizacje ruchu. Ale jezdzic tak przez pare lat, to juz wyrachowanie. Przeciez tam jezdza non stop te same osoby. To nie zadna przelotowka z poludnia kraju na polnoc, albo ze wschodu na zachod, tylko zwykla droga ktora po otwarciu obwodnicy, zeszla na dalszy plan

          • I która ma tyle oznakowań o tej zmianie, że trzeba być ślepym by nie zauważyć 3 stopów i linii bezwarunkowego zatrzymania

      • nikt z was nie dopuszcza myśli, że obecna organizacja ruchu jest niewłaściwa? Kręgosłupem drogowym zawsze była oś Grunwaldzka - Krakowska...

      • Artur Pędzikiewicz ale w jakim celu taki ma być ten kręgosłup (kiedyś też wierzono, że upuszczanie krwi pomaga - to, że kiedyś była kręgosłupem to fakt, ale od tego czasu jednak sporo się pozmieniało)?
        Oś ruchu to powinna być trasa śródmiejska, a nie Grunwaldzka - Krakowska.
        Natomiast fakt faktem, Krakowska w obecnym układzie drogowym skłania do osiągania nadmiernej prędkości (pasy o szerokości autostradowej, zmniejszony obecnie ruch, długa prosta). I ta szerokość również w ramach remontu tej drogi i wprowadzaniu planów uzgodnionych na IDR będzie korygowana. A wzdłuż niej - rowerowe pasy (PDR).

      • Grzegorz Nomad Ciolczyk Krakowska dla osób z Centrum dalej zostaje główną trasą, tak samo dla ludzi wracających z pracy lub załatwiających sprawy w UM czy w innych instytucjach miejskich mieszkających w stronę Byczyny. Jadącym od strony Byczyny łatwiej jest skręcić przy Orlenie niż na Gutmanów bo omijają jedne światła. Praktycznie to skrzyżowanie jest potrzebne by jechać prosto na Bory.

  • Hahahaha no fakt okropnie niebezpieczne! Dla sierot za kierownicą i owszem...

  • większość samochodów jeździ od Krakowskiej i w kierunku Krakowskiej to trochę dziwne, że pierwszeństwo ma Gutmanów tym bardziej, że otwarto ślepą drogę w kierunku Byczyny. Z Gutmanów w kierunku Borów ustąpienie pierwszeństwa też by było rozwiązaniem bo i tak muszą zatrzymać się za chwilę na światłach. Rowerzyści raczej też byliby bezpieczniejsi bo już nie byłoby rozpędzonych.
    Można też zrobić na już tymczasowe ronda dla usprawnienia ruchu tak jak to robią w Krakowie. Wysepki montuje się jak progi zwalniające do ulicy i ruch okrężny jest.

    • Ale po co ten fragment miałby mieć pierwszeństwo?
      Główna przelotowa jest obwodnica śródmiejska, jeśli ktoś koniecznie chce mieć pierwszeństwo - skręca za stadionem w prawo i na pierwszeństwie leci sobie w Krakowską.
      Obecnie ten fragment Krakowskiej (od Orlenu do Gutmanów) pełni fragment drogi podrzędnej - i dobrze, nie ma tam nic co skłaniałoby do dania mu statusu drogi nadrzędnej. W przeciwieństwie do Gutmanów, która jednak zapewnia dojazd większej ilości ludzi niż ww. fragment.

Recent Posts

Ministerstwo Infrastruktury o planach związanych a autostradą A4. Od 2027 roku przejazdy mają być darmowe

Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…

4 godziny ago

Motoserce biło na Rynku

XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…

7 godzin ago

„Rolkuj po nadzieję”, czyli pasjonaci rolkowania w akcji

"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…

8 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 19 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 19 maja. Zmiana…

10 godzin ago

Jaworzno mało znane – Porzucone nagrobki

W dzisiejszym odcinku wybieramy się do zakątka niemal zupełnie nieznanego, ukrytego pomiędzy Długoszynem i Dąbrową…

10 godzin ago

Zmiana organizacji ruchu na ul. Podwale 18 maja

18 maja na ul. Podwale, w okolicy skrzyżowania z ul. św. Wojciecha, będą prowadzone gwarancyjne…

21 godzin ago