Tak się u nas robi i będzie robiło – wcześniej robi się plany, później spotkania, jak już plany są zatwierdzone – mówił przed naszą kamerą oburzony mieszkaniec Os. Stałego.
I niestety, jak się okazuje, w jego słowach jest wiele prawdy. Przykrej i krzywdzącej dla mieszkańców Jaworzna.
Ponad tydzień temu odbyło się w dzielnicy spotkanie z mieszkańcami, na które zapraszał prezydent.
Spore było zdziwienie mieszkańców, którzy usłyszeli, że w bezpośrednim sąsiedztwie parku ma powstać nowa, dwukierunkowa droga. Zarówno na spotkaniu z prezydentem oraz przed naszymi kamerami nie pozostawili oni na tym pomyśle suchej nitki.
Spotkanie na pewno nie miało na celu przedstawienia przez mieszkańców ich opinii i sugestii, do których mógłby się odnieść prezydent. To było spotkanie, w czasie którego mieszkańców Os. Stałego postawiono przed faktem dokonanym.
10 sierpnia ub. roku ogłoszono wyniki przetargu na budowę łącznika al. Tysiąclecia z DK79, w ramach projektu Miasto Twarzą do Autostrady. Dopiero po pół roku urząd postanowił zorganizować spotkanie z mieszkańcami. Co stało na przeszkodzie, aby przed ogłoszeniem przetargu zorganizować z mieszkańcami konsultacje społeczne, jak to ma miejsce w innych dzielnicach, np. Byczyna i Jeleń – konsultacje z mieszkańcami o projekcie Miasto Siedmiu Rynków.
Wydaje się, że Jaworzno dopiero raczkuje z konsultacjami społecznymi.
Czy nowa droga będzie po raz kolejny uszczęśliwianiem mieszkańców na silę i wbrew tego, czego oni oczekują, tak jak np. było na ul. Jaworznickiej?
Wykonawcą budowy łącznika jest firma DOMAX z Bronowa, która musi dotrzymać terminu realizacji do 30 czerwca br.
Kpina z ludzi..
Imć pan prezydent, wypisz wymaluj zachowuje się tak, jak brzmi nazwa Stowarzyszenia.
Stowarzyszenia, któremu przewodzi – Jaworzno Moje Miasto.
Czy jego?!
Czy nadal tego chcecie?!
Mieszkańców traktuje się tak, jakby ich nie było.
Przykro czytać kolejną manipulację na waszych łamach. Droga o której mowa znalazła się w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Parku Lotników uchwalonym w 2008 roku. Plany zagospodarowania przestrzennego przygotowywane są w uspołecznionej procedurze w trakcie której mieszkańcy mogą zgłaszać wnioski do planu, zgłaszać uwagi do przygotowywanego projektu. Mieszkańcy mogą i zazwyczaj są aktywni w procesie opracowywania planu. Plan jest uchwalany przez przedstawicieli mieszkańców – Radnych Rady Miejskiej. Rada może odmówić uchwalenia planu, który jest niezgodny z oczekiwaniami mieszkańców. Przedmiotowa droga była również konsultowana podczas opracowywania społecznego projektu przebudowy parku w latach 2014-2015(https://www.facebook.com/M%C3%B3j-jest-ten-kawa%C5%82ek-PARKU-partycypacja-dla-przyrody-w-mie%C5%9Bcie-652716101461525/). I przez mieszkańców Osiedla Stałego została wskazana do realizacji. Ustalenia społecznego zespołu zajmującego się Parkiem Lotników postulują budowę tej drogi. Każdy kto był zainteresowany swoją najbliższą okolicą mógł brać udział w pracach nad MPZP jak i później – zgłosić sprzeciw wtedy, gdy społeczeństwo pracowało nad szczegółowymi rozwiązaniami dla parku. Nieprawdziwa jest zatem postawiona teza, że najpierw podjęto decyzję a potem prowadzono konsultacje – było dokładnie na odwrót – najpierw prowadzono konsultacje zakończone uchwaleniem przez przedstawicieli mieszkańców lokalnego prawa. A potem społeczeństwo samo wnioskowało o budowę tego łącznika. Samorząd pełni rolę służebną wobec mieszkańców, więc dziś realizuje te wcześniejsze ustalenia. Raport z działań partycypacyjnych i konsultacji społecznych wokół rewitalizacji Parku Lotników w Jaworznie: http://www.sendzimir.org.pl/node/729
Przykro mi, nie mogę się zgodzić. Interesuje się 'co dzieje się w mojej dzielnicy/ na osiedlu’ ale nie przypominam sobie, żeby były organizowane spotkania z mieszkańcami ( a jeśli były to gratuluje 'nagłaśniania’- frekwencja pewnie była powalająca). Założę się, że nie tylko dla mnie była to niespodzianka jak dowiedziałam się o tym łączniku jak i o 'kameralizacji’ Kolbego 🙂 (chociaż tego drugiego prędzej czy później się spodziewaliśmy 😉 )
Zapraszamy zatem do odwiedzania strony miejskiej http://www.jaworzno.pl , gdzie znajdzie Pani wszystkie ważne informacje o życiu miasta. Jaw.pl zajmuje się głównie relacjonowaniem tego co się wydarzyło a nie tego co się wydarzy. To nie jest najlepsze źródło informacji 🙂
W związku z kolejnymi zarzutami o brak konsultacji z mieszkańcami tematów związanych z Osiedlem Stałym, a szczególnie tematyki modernizacji Parku Lotników i planowanego przebiegu drogi – łącznika Grunwaldzkiej z Tysiąclecia, zamieszczamy informacje, które pojawiały się na stronie internetowej http://www.jaworzno.pl. To baza danych, natomiast informacje o wszystkich spotkaniach i etapach były szeroko publikowane i kolportowane m.in. w internecie, prasie, na plakatach w dzielnicy. Część z tych informacji publikował również portal jaw.pl oraz inne strony.
Zaczęliśmy już w 2013 roku:
Piknik rodzinny za nami
23 września 2013, 13:29
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/966/piknik_rodzinny_za_nami.html
„Mój wymarzony park” – konkurs fotograficzny
1 września 2014, 08:40
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/1710/moj_wymarzony_park_konkurs_fotograficzny.html
„Mój wymarzony Park” – zmiana terminu zgłoszeń
16 września 2014, 09:21
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/1751/moj_wymarzony_park_zmiana_terminu_zgloszen.html
Uzupełnij ankietę na temat parku
24 listopada 2014, 13:09
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/1910/uzupelnij_ankiete_na_temat_parku.html
Wypełnij ankietę na temat parku
3 grudnia 2014, 11:52
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/1930/wypelnij_ankiete_na_temat_parku.html
Co z tym parkiem – debata publiczna
11 grudnia 2014, 09:41
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/1941/co_z_tym_parkiem_debata_publiczna.html
Rzeczowa dyskusja o Parku Lotników
19 grudnia 2014, 08:47
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/1954/rzeczowa_dyskusja_o_parku_lotnikow.html
Zaprojektuj swój Park Lotników
2 stycznia 2015, 10:52
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/1970/zaprojektuj_swoj_park_lotnikow.html
Warsztaty już w ten weekend!
8 stycznia 2015, 11:30
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/1979/warsztaty_juz_w_ten_weekend.html
Warsztaty projektowe za nami
13 stycznia 2015, 12:21
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/1988/warsztaty_projektowe_za_nami.html
Będą debatować o parku
19 stycznia 2015, 10:12
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/1995/beda_debatowac_o_parku.html
II Warsztaty Projektowe dla mieszkańców
12 lutego 2015, 13:55
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/2034/ii_warsztaty_projektowe_dla_mieszkancow.html
Zapraszamy na warsztaty
18 lutego 2015, 12:17
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/2043/zapraszamy_na_warsztaty.html
Jaworzno stawia na konsultacje społeczne
3 marca 2015, 15:04
http://www.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/2065/jaworzno_stawia_na_konsultacje_spoleczne.html
Piknik rodzinny „Wleć do Parku”
8 maja 2015, 11:17
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/2183/piknik_rodzinny_wlec_do_parku.html
Niedziela w Parku Lotników
11 maja 2015, 13:29
http://www.jaworzno.pl/pl/natura/aktualnosci/2206/niedziela_w_parku_lotnikow.html
Łącznik udrożni ruch na Osiedlu Stałym
10 lipca 2015, 11:46
http://www.jaworzno.pl/pl/biznes/aktualnosci/2334/lacznik_udrozni_ruch_na_osiedlu_stalym.html
Mój jest ten kawałek PARKU – partycypacja dla przyrody w mieście
https://www.facebook.com/M%C3%B3j-jest-ten-kawa%C5%82ek-PARKU-partycypacja-dla-przyrody-w-mie%C5%9Bcie-652716101461525/?fref=ts
Jak nasz p.prezydent konsultuje z mieszkańcami swoje widzi mi się, przekonaliśmy się na podstawie Ciężkowic!
W temacie; kopalnie tak lub nie, w Jaworznie?!
Mało kto wie, że nim się odbył ten żałosny spektakl – budżet dla Ciężkowianki na 2016 r, ustalono taki sam jak dla Szczakowianki.
Komentarz sobie Państwo dopowiedzcie!
drodzy mieszkańcy, pokaże się info na stronie miejskiej i wystarczy by mieli to załatwione prawnie, mogą nawet dać sobie ogłoszenie na tablicach przed UM. Co innego, że za dzień już ciężko będzie to info znaleźć na stronce, a większość mieszkańców nie korzysta z internetu.
No cóż można powiedzieć, że w grudniu 2015 mieszkańcy wyrazili swój głośny protest na zebraniu, ogłoszenie o zebraniu były na plakatach na osiedlu Stałym, a to nie wina mieszkańców, że nikt z Urzędu nie pojawia się na dzielnicy.
Bo to na rękę… Im mniej osób przyjdzie (albo wcale) tym lepiej bo wtedy ma się przykrywkę, że wychodzą z inicjatywą i 'dali ogloszenie’ a mieszkańcy nie chcieli uczestniczyć 🙂
Dosłownie tak jak Pani to ujęła..
Przykrywka – chodzi o przykrywkę, bo prawo na nich wymusza ” Konsultacje Społeczne”
tak przykładem jest ostanie spotkanie zorganizowane w osiedlu stałym dwa dni przed spotkaniem informacja to chyba dla tych co nic nie robią i codziennie mają czas aby przyszli. O spotkaniach powinny być informacje wcześniej, a nie na ostatnią chwilę.
Ludzie kuźwa!!! To po huja Nam ten Park?!!! Jak bd tam droga gdzie bezpieczeństwa pilnować nie bd miał kto!!! Niech urzędnicy i szanowny Pan prezydent rusza dupe i zobaczą co w końcu się dzieje u nas w Jaworznie! A nie wymyślają jakieś niby kurwa plany z 2008 roku?! Jaja se robicie!!! Niech się rusza do zagospodarowania miejsca takiego właśnie jak park Wyczyścić oczko dać więcej placów zabaw Odświeżyć Muszle i bd jak dawniej To jest kuźwa miejsce spotkania rodzin!!! Obudzcie się pajace! No ręce Mi opadają normalnie eh ?
Pani uczy dzieci w szkole? Słownictwo jak w „Psach”, „za mało …, …. !”
Praca praca! Nie ma nic do rzeczy w wyrazaniu prywatnych opini! Jeżeli tak kuje w Oczy Proszę o nie czytanie tyle w temacie
Widać po słowach Pani Gabrysiu, że Pani bardzo poirytowana..
Ma Pani rację, kiedyś w parku życie kwitło, teraz kompletna ruina..
Zubożało to miejsce dawno temu, Paweł Silbert po prostu nie czuje tamtych klimatów!
A co za tym idzie, nie zrozumie tych którzy się tutaj wychowali..
Kiedyś przed laty, pracowałem przy budowie Elektrowni Jaw-III – tą muszlę koncertową budowałem własnymi rękami.
Był to gest ze strony mojego ówczesnego pracodawcy P.B.CH.K dla miasta Jaworzna!
Popieram Pana wychowałam się na latach gdzie właśnie park kwitl a spotkania rodzinne odbywały się przy weekendzie gdzie Nasz Park był miejscem nie tylko rodzinnych spotkań ale i zabaw Żal patrzeć jak właśnie Urzędnicy Go niszczą a Nasz Pan Prezydent zajmuje się glupotami czy kolejnymi absurdami gdzie wyrzucić kolejne pieniądze w błoto i nie potrzebne przeróbki naszego Miasta
Ja wszystko rozumiem ale wczesniej tam jeździł pociąg i to nikomu nie przeszkadzało i tragedi nie było 🙂
Pociągi regularnie tam jeździły 40 lat temu a potem baaardzo rzadko !
W czasach kiedy tam jeździł pociąg zamieszkanie w pobliskich blokach i tak było sukcesem i szczęściem. Z biegiem czasu pociągi jeździły coraz bardziej sporadycznie, aż do likwidacji linii. Nawet w czasach kiedy przemieszczał się tam pociąg był on atrakcją dla gawiedzi. Obecnie czy taką samą atrakcją będą przejeżdżające pomiędzy Osiedlem a parkiem liczne samochody. Porównywanie przejazdu pociągu a samochodów to duże nieporozumienie
A czy ten park czasami już nie należy do naszego miasta ? Grzegorz ty mi chyba coś o tym mówiłeś
Natalia Dudzic hehe większa cześć tego lasu/parku należy do nadleśnictwa. Droga z tego co wiem ma biec po starym torowisku a to jeszcze nie park. Ale zawsze bedą wojny o wszystko takie życie ?
Grzegorz Kwiatkowski może masz rację że torowisko gdzie ma zostać wybudowana drogą to jeszcze nie park.Tylko jak do tej ulicy ma się nowo wybudowany plac zabaw który jest koło planowanej ulicy.To zamiast dzieciaki wdychać jak najwięcej świeżego powietrza będą wdychac spaliny.Ja wiem że może myślisz ze się czepiamy ale nam nie jest potrzebna ta droga pomimo tego że mieszkamy koło parku i ma być to droga dla nas.My chcemy ciszy i miejsca gdzie dzieci swobodnie się poruszają i bawią a my możemy odpocząć.Tyle w temacie 🙂
Miasto postrzega park jako nie swoje mienie tylko wtedy, gdy ludzie zaczynają się dopominać o miejsce do rekreacji.
Jak sięgam pamięcią, teren parku mieścił się na gruntach Nadleśnictwa..
A jednak miasto tam inwestowało i życie tam kwitło do czasu..
Do czasu, gdy do rządów doszła ekipa Silberta – ludzi ze swoimi wizjami, nie będącymi mieszkańcami Jaworzna!
Proszę mieć świadomość, że ten ludzki niepokój, nie bierze się bez powodu..
Prócz drogi po tzw torowisku, pójdzie druga przez park – tzw Nowoszczakowska.
Obwodnica Niedzielisk na którą zostanie przekierowany ruch z północnych obrzeży miasta!
Iwona Kaps Plac zabaw jest 50m od planowanej drogi https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/s960x960/12779176_1651888895075099_1272277537171784993_o.jpg
Musicie zrozumieć jedną rzecz – tych ludzi stać, by ich dzieci bawiły się na Karaibach, a nie na Osiedlowym placu zabaw!
Przejmują się jedną rzeczą – jak utrzymać władzę!!
Jaką to różnica 10m,30m czy 50m zamiast śpiewu ptaków będziemy słuchać warkotu silników,bo ruch tam na pewno będzie zwłaszcza do przychodni.
Jest duża różnica. Wzdłuż drogi zostanie posadzona zieleń izolacyjna w postaci drzew. Z tym warkotem to bym nie przesadzał, już jest mało starych samochodów z silnikami diesla i gaźnikowymi, oczywiście, że nie dotyczy to pojazdów ze stuningowanymi wydechami, za które powinna zabrać się policja. Samochody będą coraz cichsze dlatego, że będą elektryczne lub hybrydowe.
Jest Pan pewien.Ja mieszkam na ul.Partyzantów zapraszam Pana latem kiedy mamy otwarte okna to się Pan przekona jakie dodatkowe efekty warkotu silników daje kostka na zjeździe od partyzantów do Skłodowskiej zdziwił by się Pan. A co do samochodów hybrydowych i elektrycznych no to szacun za duze poczucie humoru ale idąc Pana wizją to zróbmy tą drogę wyłącznie dla tego typu samochodów,ja jestem za 🙂
Głupota goni absurd… Ze niby Wyciszenie dodatkowe drzewa? Po Pierwsze nie drzewa tylko sadzonki po drugie te sadzonki do drzew bd im brakować kilkunastu lat… dlaczego niszczyć coś by powstała droga w miejscu gdzie jej nie powinno po prostu być! Liczy się ktokolwiek że zdaniem Mieszkańców!!!? Matek dzieci o które Bezpieczeństwo bd się martwić!!! Niech władza zacznie myśleć głową a nie pieniądzami które wyrzuca w błoto bo są dotacje!!! Place zabaw piaskownice podwórka dostosowane do Potrzeb dzieci!!! To jest w naszym mieście potrzebne!!!
Niestety realia są inne niż pieknie wymalowana droga,nie raz byliśmy świadkami bezmyslnej jazdy kierowców nie zważając na jadące dzieci na rowerach.Moim zdaniem bardziej przydatne by były parkingi które można by było zrobić na tyłach przychodni teren bezuzyteczny.Odblokowalo by to nasz parking na którym wiecznie parkują pacjenci i lekarze.
Pani Gabrysiu, właśnie o to chodzi – o absurdalne decyzje! Czy człowiek przy zdrowych zmysłach, zabierze swoje dziecko na plac zabaw w odległości 50 metrów od drogi?!
Nooo nie zabierze!
Nie wiem jak to nazwać? Arogancją władzy?! Bezmyślnością?!
Brakiem wyobraźni?!
Dlatego tak ważne są konsultacje społeczne!
By nie przy biurku Silberta, nie przy desce kreślarskiej – tylko podczas dialogu z mieszkańcami, rodziły się projekty dotyczące miasta i mieszkańców!
Może być problem ze znalezieniem w Jaworznie placu zabaw dla dzieci, który znajdowałby się dalej niż 50 metrów od jakiejkolwiek drogi.
Nie dyskutujemy tutaj o „jakiejkolwiek drodze” tylko o drodze z ogromnym natężeniem ruchu..
Drodze, przy której ktoś proponuje zabawę i rekreacje dzieciom?!
Urzędnicza lojalność nie zobowiązuje, do braku odrobiny wyobraźni..
Z chęcią poznałbym Pańską definicję drogi „z ogromnym natężeniem ruchu”. SDR na jakim poziomie wg Pana to ten ogrom? 500? 1000? 5 000? Rozumiem również, że posiada Pan stosowne prognozy ruchu, które jest Pan w stanie przedstawić jako kontr badanie i argument w dyskusji? Czy może pisze Pan tylko po to by sobie popisać i poprzerzucać się sloganami?
Podobna sytuacja jest z demonizowaniem słowa „dwukierunkowa”, która w wypowiedziach nagle jawi się niczym druga Obwodnica Dąbrowy Narodowej, a tymczasem jest ulicą nie odbiegającą szerokością od ulic, które mamy na osiedlach, umożliwiającą chociażby sprawny dojazd służb ratowniczych czy innych, np. komunalnych.
Szanowny Panie na usługach..
Bo chyba tego się Pan nie wyprze, że jest w Pan zażyłej komitywie z władzami miasta?!
Nie ja, a urzędnicy miejscy podali dane dla Nowoszczakowskiej; 8 – 10 tyś samochodów na dobę.
A dla tzw łącznika czyli wjazdu na Osiedle Stałe – 6 tyś samochodów na dobę!
Lokalizowanie w tych spalinowych kleszczach placu zabaw dla dzieci, uważam za chory pomysł, chorych ludzi !
Moniuszki, Matejki, Piłsudskiego, Jagiellońska, 3 maja i Broniewskiego… Jakie natężenia ruchu są na tych ulicach? Prz każdej z nich są place zabaw i/lub parki.
Zdzisław Boroński poproszę o link gdzie można zweryfikować to 6 tysięcy dla łącznika.
Z góry dziękuję.
Zdzisław Boroński o to dziwne, bo na placach zabaw na Matejki (a jest to zdecydowanie ulica o większym ruchu niż planowany wjazd na OST) są co najmniej dwa place zabaw – co więcej przez cały czas mocno wykorzystywane.
Ba nawet jest całe centrum sportowe z kompleksem boisk w odległości mniejszej niż 50 m od ulicy.
Zdzisław Boroński: Panie Zdzisławie, mówię Sprawdzam! Prognozowany SDR na nowej drodze wynosi 1000, w materiale opublikowanym na portalu jaw.pl z dn. 23.02.2016 pada stwierdzenie „Więc niech nie mówią, że to będzie tysiąc, na dobę. Będzie 3 tysiące samochodów”. Pan właśnie podbił stawkę dwukrotnie, do SDR na poziomie 6000. Proszę o przedstawienie prognoz ruchu, bądź wskazanie wypowiedzi urzędników (skoro twierdzi Pan, że takie słowa padły) potwierdzających ten fakt.
I szczerze mówiąc, dla dobra merytorycznej dyskusji, którą preferuję, mam nadzieję, że Pan takowe posiada, a nie bawi się Pan w konfabulacje, li tylko dla podniesienie temperatury dyskusji. Bo wtedy z czystym sumieniem mógłbym nazwać Pana kłamcą.
Co do „komitywy”, przez wzgląd na głowę przyprószoną siwizną, zaproponuję jedynie ważyć swoje słowa, bądź też zajrzeć do słownika, co one znaczą. W przeciągu ostatniego roku… półtorej, byłem „posądzany” o działania na zlecenie (z racji miejsca, które zająłem w sali plenarnej Rady Miejskiej), pracę w PKM Jaworzno (z racji wypowiedzi dot. m.in. transportu drogowego), a teraz Pan implikuje mi „bycie na usługach”. To, że angażuję się w jakimś drobnym wycinku w życie miasta i biorę udział w projektach typu IDR jest publicznie znane i tego nie ukrywam, ani nie ukrywałem. Natomiast twierdzenie, że „jestem na usługach” ergo czerpię z tego jakieś benefity to zwyczajne kłamstwo… bądź brak elementarnej wiedzy w tym zakresie.
P.S. Według posiadanej przeze mnie wiedzy, SDR na ul. Matejki (odcinek Grunwaldzka-Rzemieślnicza), będącej główną wylotówką z Centrum, był na poziomie 2 000, a Pan twierdzi, że droga, będąca dojazdówką do wschodniej części OST, będzie miała go na poziomie 3x większym. Seriously?
Zdzisław Boroński Wszystko się panu pomyliło. Na ulicy Szczakowskiej do 2020 miał tyle ruch wzrosnąć gdyby ją pozostawić w stanie obecnym. Natomiast zastępująca ją Nowoszczakowska ma przejąć ponad 6 tys. SDR. A na samej Szczakowskiej ruch ma drastycznie spaść osiągając na górnym odcinku wartości poniżej tysiąca pojazdów. Obecnie kończą się prace nad dokumentacją środowiskową dla Nowoszczakowskiej i wszystko wskazuje na to, że obietnica jej zbudowania złożona mieszkańcom zostanie dotrzymana w przyszłym roku. Mieszkańcy ul. Szczakowskiej mają słuszną rację, że nie chcą samochodów między swoimi domami. Zaś budowa łącznika zmniejszy ruch na większości ulic w Osiedlu Stałym doprowadzając do sytuacji, gdzie będzie on sprawiedliwie i równo rozłożony. Mieszkańcy ul. Armii Krajowej również mają prawo do mniejszego ruchu samochodów ze wschodniej części Osiedla, które muszą nadkładać drogi i jeździć im pod oknami.
No tak przypuszczałem, że odpowiedź będzie w takim tonie..
Wszystkim się myli „Wy” wiecie najlepiej więc po co dyskusje a tym bardziej konsultacje.
Miasto Jaworzno Otóż to, mieszkańcy AK i wielu innych ulic mogą tylko pozazdrościć mieszkańcom bloków położonych ok. 20 m od łącznika, gdzie będzie sporo miejsca na zieleń tłumiącą hałas.
Od kiedy to zieleń tłumi hałas ulicy ? Fakt obniży go o kilka decybeli to wszystko, ale szum ulicy będzie i tak słychać. Zresztą przejdź się do lasu zwłaszcza zimą zobaczysz to swoje tłumienie.
Co to za argumenty wszędzie gdzie są płace zabaw w Jaworznie to są ulice.To przepraszam nasz plac zabaw w parku nie może być wyjątkowy ,,wolny” od drogi ruchu i spalin?
Walczcie Osiedle Stałe!
Tylko ten ma szansę wygrać, kto walczy!
Racja jest po waszej stronie!
Żeby dojechać to przychodni trzeba pół osiedla objechac ,łącznik by sprawę rozwiązał ,
Po co robili w parku plac zabaw??? Skoro Koło tego ma iść drogą ?? Gdzie pójdziemy Z dziećmi na rowery? ?? Idiotyzm i tyle
Doskonale pamietam teksty ze o budowie tego lacznika zdecyduja mieszkancy gdyz to mieszkancy musza go chciec wtedy miasto przystapi do realizacji inwestycji. Konsultacji na temat parku bylo kilka na pewno i byly odpowiednio naglasniane bo wszedzie mozna bylo zobaczyc informacje i plakaty o tym. Nie rozumiem teraz wielkiego oburzenia ze bedzie budowany lacznik. Nie podoba sie to przeprowadzka i tyle. Fajnie jak buduja ale najlepiej to nie pod moimi oknami. Czy plac zabaw bedzie przy drodze? NIE nie bedzie. Teraz zeby dostac sie autem pod park to raz nie ma gdzie zaparkowac, dwa trzeba objechac pol osiedla. Obwodnica szczakowskiej bedzie biegla z tylu parku, oddzielona od zycia parku estakada. Boli was ze miasto probuje sie rozwijac? To przeprowadzcie sie na zachod. Tam na pewno bedziecie zadowoleni.
Ciekaw jestem o ten czynnik społeczny który wypowiadał się w sprawie łącznika. Może ktoś poda nazwiska tych osób,. czy przypadkiem nie była to tylko rada parafialna wraz z proboszczem i wikarymi
Nikt nazwisk nie poda, bo to ludzie na „garnuszku” lub sznureczku obecnej władzy!
Co do tzw „Konsultacji Społecznych” – proszę sobie przypomnieć i porównać, co p.prezydent wyprawiał gdy chodziło o preferencyjny kredyt dla budowania Galeny??
Dało się??
„Konsultowali” czy też raczej lobbowali wszyscy – od nauczycieli począwszy, na Silbercie skończywszy!
Pan prezydent jeśli chce to potrafi..?
Do parku nie trzeba jeździć samochodem. Można tam chodzić na nogach. Do geosfery również. Ja tak robię i żyję 🙂
Pan prezydent już dawno żyje w chmurach. Jest jedynym nieomylnym Jaworznianinem za trzy lata zagłosujmy na nasze słoneczko i jego pretorianów.
Pan prezydent myśli już o wyższych celach 🙂
on już przestał myśleć – on wie i tyle
dyskusja o drodze trwa ale nikt z miast nie chce odpowiedzieć na wielokrotnie zadawane pytanie: jak będzie zorganizowane parkowanie na ulicy 1000 lecia? gdzie mają się podziać samochody tam parkujące? Sami przyznają, że ruch wzrósł i przepustowość dróg musi to uwzględniać co za tym idzie jest więcej aut. Może lepiej w pierwszej kolejności rozwiązać problem parkowania w osiedlu stałym, a później budować drogę. Bo teraz to będzie pewnie tak droga powstanie i następnie pojawi się zakaz parkowania na ul 1000 lecia.
Po takiej operacji to będzie trzeba chyba w ramach protestu blokować codziennie drogę, bo ja nie wiem gdzie będzie można zaparkować te wszystkie pojazdy jak już teraz wzdłuż wszystkich dróg oraz w każdej wolnej dziurze parkują samochody, a i tak teraz znalezienie wolnego miejsca wieczorem graniczy z cudem.
Jak to gdzie będą parkować.? Przecież przy tym nowym łączniku będą same miejsca parkingowe do wyboru do koloru. A jak braknie jeszcze jest miejsce na starym parkingu przy byłej dyrekcji. Będziesz jechał na tak ulubionym przez Usera 1 rowerku pod samochód albo uskuteczniał spacerki.
łącznik czyli obwodnica do Armii Krajowej… nic dodać nic ująć, szkoda tylko, że Tysiąclecia będzie jednym wielkim korkiem… ech te koncerty w amfiteatrze przy ryku silników…
Pytanie do Urzędu Miasta:
Po co ten łącznik, jak po poprawieniu skrzyżowania na Katowickiej, droga działa całkiem ok.
Po co kameralizować drogę koło kościoła?
Dlatego, żeby Dom Pielgrzyma miała ładnie?
Kolejną drogę koło parku chcecie budować?