Categories: Biznes

Autostrada A4, węzeł w Jeleniu bez szans na otwarcie.

Podczas konferencji prezentującej nowy system poboru opłat A4 GO zapytaliśmy prezesa STALEXPORT AUTOSTRADY S.A. Emila Wąsacza o przyszłość węzła Jeleń. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że na dzień dzisiejszy zarząd autostrady nie widzi możliwości uruchomienia węzła w Jeleniu.

– Oczekiwania władz Jaworzna były wykraczające poza to co mamy w umowie koncesyjnej. Węzła Jeleń nie było w planach i był przygotowany do likwidacji. – informuje Emil Wąsacz.

To, że w Jaworznie zrobiono projekty, myśląc i marząc o tym co nie było to nie moja wina. Nie było żadnych ustaleń w tej materii. Inwestycji z Chińczykami nie były konsultowane z autostradą. Jeśli ktoś komuś coś obiecywał to jego problem. Trzeba było najpierw to ustalić a potem przyrzekać komuś. – mówi Emil Wąsacz.

Nie widzimy racjonalności do otwarcia węzła Jeleń i w tej chwili sobie nawet takich nie wyobrażam. – dodaje prezes Wąsacz.

Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń, po zmianie rządu może przyjdzie czas na inne systemowe rozwiązanie jeleńskiego problemu.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

View Comments

  • Ciekawe kto z naszych "elyt rzondzoncych" to ustalił, jakkolwiek żaden następny nie ma odwagi zmienić tej paranoi...

  • Ci za dupek,mógłby już nawet na zjeździe tą bramkę postawić....

  • Problem w tym że Wąsacz podpisał umowę jako minister a klika miesięcy później zajął stołek prezesa spółki której warunki współpracy z rządem ustalał w tajnych umowach i aneksach. Umowa jest pewnie tak skonstruowana że Emil W. i jego spóła może robić co chce i nic im za to nie grozi np remontować A4 w żółwim tempie pobierając pełne opłaty za przejazd za plac budowy.

    A4 wybudowano częściowo ze środków publicznych, a częściowo za kredyty z poręczeniem rządu. Pierwszą umowę koncesyjną podpisał na kilka dni przed przegranymi wyborami rząd SLD (1997 rok). Potem kilka aneksów do umowy koncesyjnej, które wypaczyły sens przekazywania pod zarząd prywatnej spółki państwowej autostrady, podpisywał rząd Jerzego Buzka (AWS-UW). Co ciekawe: minister Skarbu Państwa z tego rządu - Emil Wąsacz - jest dziś prezesem... Stalexportu Autostrada Małopolska S.A. :-) Ostatni tajny aneks do umowy koncesyjnej podpisywał minister rządu SLD Jan Ryszard Kurylczyk.

    • Raczej nic się nie zmieni, obecna zmiana dobra i dojna zmiana jest taka sama jak poprzednie. Poza tym to jest prywatna firma z legalną umową na wiele lat.
      Gdyby udało się odtajnić te umowy i aneksy mogłoby być ciekawie a tak nikt nie wie co tam jest i pozostaje się jedynie domyślać jakie "kwiatki" tam są i dlaczego to tak pilnie strzeżona tajemnica.

Recent Posts

Jaworzno mało znane – Och, Karol

Celem naszej dzisiejszej, historycznej wędrówki jest miejsce trudno dostępne, ukryte w zaroślach i leśnych gąszczach,…

5 godzin ago

​Życzenia dla strażaków z okazji Międzynarodowego Dnia Strażaka

​Na co dzień z narażeniem własnego życia walczą z żywiołami, ratują ludzkie życie i dobytek.…

7 godzin ago

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 5 maja to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele…

8 godzin ago

Obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Uroczyste obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja odbyły się na Rynku w Jaworznie. Przedstawiciele…

1 dzień ago

Z czym nosić mokasyny na grubej podeszwie?

Mokasyny damskie to jeden z mocnych modowych trendów, które utrzymują się od wielu sezonów. Nic…

2 dni ago

Obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Jaworznie

W Jaworznie odbędą się uroczystości związane z 233. rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Wydarzenia rozpoczną…

2 dni ago