Nie uwierzysz, ile ubezpieczyciel zaproponował Halinie po uszkodzeniu…

Gdy ubezpieczyciel zaproponował jej 13 tys. zł odszkodowania, Halina zaczęła płakać… Poznaj jej historię

Czy wiesz, że tylko w przeciągu trzech ostatnich miesięcy minionego roku, złożonych zostało aż… 318 tysięcy reklamacji podających w wątpliwość działanie instytucji finansowych, w tym firm ubezpieczeniowych? Te dane mówią same za siebie – Polacy mają wiele zastrzeżeń do działalności tak banków, jak i firm ubezpieczeniowych. I słusznie – wypłacane im odszkodowania są nierzadko zaniżane, a mogłyby wynieść znacznie więcej. Tak było w przypadku Haliny H., która ucierpiała w zdarzeniu drogowym. Wypadki – czy to komunikacyjne, przy pracy, błędy medyczne, a co gorsza – zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym, przynoszą nieocenione straty. Bez wątpienia należy dochodzić ich rekompensaty. Jak zatem uzyskać jak najwyższe odszkodowanie? Zobacz, jak było w przypadku Pani Haliny

PRZYPADEK HALINY NIE JEST ODOSOBNIONY. POZNAJ HISTORIĘ INNYCH OSÓB, KTÓRE ZDECYDOWAŁY SIĘ NA WALKĘ O ODSZKODOWANIE Z UBEZPIECZYCIELEM

Odszkodowanie Ci się należy. I basta!

Odszkodowanie to powszechnie znane świadczenie, należne poszkodowanemu za wyrządzoną mu przez dany podmiot krzywdę. Świadczenie to pełni funkcję kompensacyjną – ,,wynagradza” uszczerbek, który powstał wskutek zdarzenia wywołującego szkodę. Odszkodowanie obejmuje szkodę rzeczywistą oraz tak zwane utracone korzyści – słowem, wszystko to, co poszkodowany osiągnąć mógłby w przypadku, gdyby nie doszło do danego zdarzenia. Wysokość odszkodowania w dużej mierze zależy od prawidłowego wykazania poniesionego uszczerbku.

W przypadku zadośćuczynienia jest trochę inaczej – tu podstawą uzyskania rekompensaty jest doznana krzywda oraz cierpienie. Celem zadośćuczynienia jest wyrównanie szkód niemajątkowych – np. krzywdy fizycznej lub psychicznej. To wnioski o przyznanie zadośćuczynienia częściej spotykają się z decyzją odmowną bądź zaniżoną jego kwotą.

Ubezpieczyciel: „daję 13 tys. zł”. Dostała 12 razy więcej

Zaniżanie odszkodowania bardzo często dotyczy wypadków komunikacyjnych. Towarzystwa ubezpieczeniowe nierzadko wypłacają poszkodowanym pieniądze w kwotach, które nie wystarczają, by pokryć szkodę. Tymczasem, w wypadkach drogowych uszkodzony zostaje najczęściej nie tylko sam pojazd, bo poważnych obrażeń doznaje także kierowca oraz pasażerowie.

Pani Halina ucierpiała w wypadku, w którym inny kierowca wjechał w tył jej pojazdu. W efekcie doznała poważnego uszkodzenia kręgosłupa. Konieczne okazało się też leczenie psychiatryczne. Początkowo, ubezpieczyciel zadecydował, że wypłaci jej… 13 tysięcy złotych. Kolejno zaproponował nieznacznie przewyższającą tę kwotę ugodę w wysokości 15 tysięcy złotych. Pani Halina zdecydowała się jednak walczyć o swoje – w wyniku współpracy z kancelarią odszkodowawczą, ostatecznie otrzymała 160 tysięcy złotych. To aż dwunastokrotnie wyższa kwota odszkodowania!

Zobacz ile wywalczyli inni

To zresztą nie jedyny przypadek, kiedy kancelaria odszkodowawcza pomogła uzyskać poszkodowanemu kilku- lub kilkunastokrotnie wyższą niż zaoferowana przez ubezpieczyciela kwotę. Zobacz sam, jak Aneta K., Marcin S., Joanna R. czy Krystian D., gdyby zostali bierni i nie walczyli o swoje z ubezpieczycielami, dostaliby ponad 10-krotnie mniejsze odszkodowanie!

POZNAJ HISTORIĘ 5 OSÓB, KTÓRE NIE ZGODZIŁY SIĘ Z DECYZJĄ UBEZPIECZYCIELA

Odwołaj się bez względu na propozycję ubezpieczyciela

Pamiętajmy, że jeśli nie zgadzamy się z decyzją zakładu ubezpieczeń, mamy możliwość odwołania się od niej. Zakład ubezpieczeń ma obowiązek rozpatrzenia naszego odwołania oraz ustosunkowania się do zawartych w nim treści. Jeśli odpowiedź będzie odmowna, możemy wystąpić na drogę sądową. Ubezpieczyciele na ogół próbują zmniejszyć swoją odpowiedzialność lub uchylić się od niej w całości, dlatego znaczna większość przypadków, kiedy to wystąpiono o większe odszkodowanie, kończy się właśnie w odmowny sposób.

Polacy najczęściej niezadowoleni z ubezpieczeń komunikacyjnych

Ubezpieczenia komunikacyjne to najpopularniejsze polisy, jakie posiadają Polacy. Według danych Komisji Nadzoru Finansowego, pod koniec 2015 r., polscy kierowcy posiadali ponad 20 milionów ubezpieczeń OC oraz 5,5 milionów ubezpieczeń AC.

Według informacji Polskiej Izby Ubezpieczeń, w ostatnich trzech miesiącach 2015 r., złożonych zostało prawie 47 tysięcy reklamacji dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych. Polacy skarżyli się najczęściej na odmowę wypłaty ubezpieczenia lub wypłatę w ograniczonym zakresie. Spośród wszystkich złożonych reklamacji, tylko 10,5 tysiąca zostało uznanych, a prawie 33 tysiące – odrzuconych. To aż 70% wszystkich reklamacji. Tylko 5,5 tysiąca spraw trafiło do sądu, a to jedynie 16% odrzuconych reklamacji. Reszta spraw wciąż jest w toku.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Przeszywała metki z ubrań, by wyłudzać zwroty. Kobiecie grozi 8 lat więzienia

Policjanci z Jaworzna zatrzymali 43-letnią mieszkankę Libiąża, która usuwała metki z tańszych ubrań, a następnie…

5 godzin ago

Dwaj mężczyźni zatrzymani za posiadanie narkotyków

Policjanci kryminalni z jaworznickiej komendy zatrzymali 15 maja 23-latka, w którego mieszkaniu ujawniono 440 porcji…

6 godzin ago

Policjanci z jaworznickiej komendy z wyróżnieniami i nagrodami

15 maja w Komendzie Miejskiej Policji w Jaworznie miała miejsce uroczysta zbiórka, podczas której jaworznicki…

6 godzin ago

Święto Rodziny już w ten weekend

Już 19 maja (niedziela) w Parku Podłęże w Jaworznie odbędzie się impreza plenerowa Święto Rodziny.…

7 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 18 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 18 maja. Zmiana…

10 godzin ago

Co dalej z Izerą? Są opcje innych projektów

Niedawno prezydent Jaworzna wydał decyzję o zgodzie na budowę fabryki samochodów elektrycznych Izera w Jaworznie.…

11 godzin ago