Budowa adresów stron www jest bardzo ważna dla uzyskania oczekiwanych efektów pozycjonowania. Mimo tego, w dalszym ciągu możemy znaleźć bardzo dużą liczbę stron internetowych, w których budowa adresów URL, może niejednego pozycjonera przyprawić o prawdziwy ból głowy. Przedstawiamy najważniejsze zasady, które mogą ci pomóc w budowaniu linków przyjaznych nie tylko dla Google, ale i dla użytkowników.
1 – Czytelność
Zadbaj o to, aby adresy URL były zrozumiałe i czytelne. Powinny mieć brzmienie, które odwołuje się do treści umieszczonych na stronie internetowej. Pomaga to nie tylko w pozycjonowaniu, ale również ułatwia zachowanie prawidłowej hierarchii na stronie, co ma kolosalne znaczenie przy bardziej rozwiniętych serwisach, z liczbą podstron liczoną w setkach lub tysiącach.
2 – Myślniki czy podkreślniki
Tu panuje odwieczny spór pomiędzy zwolennikami jednego i drugiego rozwiązania. My natomiast nie mamy żadnych wątpliwości co do tego, które z nich jest poprawne. Oczywiście są to myślniki, czyli kreski, czyli ten znak → „-”. Dlaczego? Przyczyna jest bardzo prosta, a nawet wręcz trudna do uwierzenia. Google nie interpretuje podkreślników „_”, traktując ten znak tak, jakby go nie było. W rzeczywistości wszystkie wyrazy tworzące URL zlewają się w jeden, niezrozumiały ciąg znaków i tak właśnie są wyświetlane w SERP. Zasadę tę należy stosować nie tylko do budowy URLi stron, ale również wszystkich pozostałych plików – zdjęć, grafik czy załączników PDF i innych. Tylko MYŚLNIKI.
3 – Miejsce najważniejszych tekstów
Czy wiesz czym jest folder ROOT? Zakładając że pozycjonowanie stron internetowych to zajęcie, które wykonujesz nie od dziś, śmiemy podejrzewać że wiedza ta jest ci dobrze znana. A dla wszystkich newbie wyjaśniamy, że ROOT to folder główny w twojej stronie. Czyli: www.twojastrona.pl/tekst-nr1. Tekst nr 1 znajduje się właśnie w folderze root. Tam powinny być umieszczane wszystkie istotne treści dla czytelników i google. Dlaczego? Ponieważ ROOT jest indeksowany w pierwszej kolejności i wyniki z niego będą umieszczane na pierwszych pozycjach listy wyników z danej strony. Pozwala to również zachować hierarchiczność treści i pokazuje czytelnikom, w którym miejscu się znajdują.
4 – Wielkość liter w adresach URL
Jak w życiu, tak i pozycjonowanie stron internetowych rozróżnia wielkość liter w adresach URL. Zawsze używaj małych liter, niezależnie od tego, co zawiera sam adres. Jest to bardzo dobra zasada, do której należy się stosować zawsze i wszędzie, bez jakichkolwiek wyjątków. Na szali znajduje się bowiem uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, a jedna wielka litera, może temu skutecznie zapobiec.
5 – Adresy kanoniczne
Dla pozycjonowania nie jest wskazane, aby wszystkie linki były indeksowane. A szczególnie te dynamiczne, które prowadzą do adresów kanonicznych. Indeksowane nie muszą być również linki prowadzące do koszyka w sklepie internetowym, a w blogach wordpress do archiwów i stron autorów.
6 – Mapa strony dla wersji mobilnej
Sitemap XML pozwala umieścić stronę na wyższych pozycjach wyników wyszukiwania, dzięki wskazaniu adresów, które są adresami stron dla urządzeń mobilnych. Pamiętaj również o tym, że jeśli posiadasz stronę RWD, wystarczy tylko jedna mapa strony.
7 – Linki kanoniczne
Kary za duplicate conentent są bolesne i surowe. Na szczęście można ich uniknąć, poprzez stosowanie linków kanonicznych. Mają one na celu poinformowanie wyszukiwarki o tym, która strona i domena jest przez ciebie wybrana. np. czy z www czy bez.
8 – Favicon – mały obrazek, duża moc
Detale mają znaczenie. Nie tylko dla pozycjonowania stron, ale również dla całościowego wizerunku twojego serwisu. Wgrywając na serwer favikonkę, najlepiej przedstawiającą logo firmy, zwiększasz jej rozpoznawalność oraz dbasz o spójny, profesjonalny wizerunek.
9 – Przekierowania 301
Przekierowania 301 to bardzo ważna rzecz, która pomaga w uniknięciu wielu problemów. Nie tylko z Google, ale i z użytkownikami strony. Przekierowania takie stosuje się do adresów, pod którymi nie ma już stron, bo zostały przeniesione w nowe miejsce i URL uległ zmianie. Przekierowanie ze starego adresu na nowy, pozwoli ich szybko i bezproblemowo przenieść, bez utraty wcześniej wypracowanych efektów pozycjonowania.
10 – Słowa kluczowe w adresach URL
Wykorzystaj wszystkie nadarzające się możliwości, aby pozycjonowanie stron internetowych było efektywne. Jedna z takich okazji to adresy URL. Niech budowa takiego adresu wykorzystuje frazy i słowa, które są przez ciebie używane do pozycjonowania. Pamiętaj, że wyszukiwarka potrafi je odczytywać, pod warunkiem że są oddzielone myślnikiem, a nie podkreślnikiem.
Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…
XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…
"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 19 maja. Zmiana…
W dzisiejszym odcinku wybieramy się do zakątka niemal zupełnie nieznanego, ukrytego pomiędzy Długoszynem i Dąbrową…
18 maja na ul. Podwale, w okolicy skrzyżowania z ul. św. Wojciecha, będą prowadzone gwarancyjne…