Jak zdobyć zaufanie klientów dzięki mediom społecznościowym?

Większość dorosłych Polaków przynajmniej raz dokonało zakupów przez Internet. Zainteresowanie zakupami online jest nad Wisłą wyższe nawet niż w Europie zachodniej, przez co zwiększa się liczba sklepów i firm reklamujących się w sieci. Jedyny z najlepszych sposobów promowania się w Internecie oraz zdobywania zaufania klientów jest marketing w mediach społecznościowych.

Siła społeczności!

Pozycjonowanie stron internetowych jest najpopularniejszą formą promowania sklepów i firm w Internecie, jednak reklama w mediach społecznościowych pozwala osiągnąć najbardziej zadowalające efekty w budowaniu trwałych relacji z klientami. Facebook, Instagram czy YouTube umożliwiają szybkie informowanie o pojawianiu się w ofercie nowych produktów, czy też o organizowaniu akcji promocyjnych. Ponadto marketing w mediach społecznościowych opiera się na dostarczaniu potencjalnym oraz stałym klientom użytecznych treści. Mogą być nimi porady z branży, w jakiej działa firma lub sklep online – przykładowo, sklep z modą damską może prowadzić profil, na którym publikuje porady dotyczące wyboru ubrań na różne okazje lub nowinki z najważniejszych światowych wybiegów.

W marketingu w social media najważniejszą rolę odgrywa zasięg reklamy. Wystarczy, że jeden użytkownik portalu polubi post opublikowany na Facebooku, a wszyscy jego znajomi będą mogli zapoznać się z daną treścią. Podobnie jest w przypadku zdjęć na Instagramie oraz materiałów wideo publikowanych na YouTube – mogą stać się one inspiracją do wykorzystywania produktów oferowanych przez sklep lub skłonić do skorzystania z usług firmy. Użytkownicy chętnie dzielą się wartościowymi treściami w pracy, szkole, a także w gronie znajomych, promując w nienachalny sposób sklep lub przedsiębiorstwo, które wybrało marketing w social media.

Nienachalnie, czyli bez złośliwego spamu

Obecnie agencje oferujące tworzenie stron internetowych proponują połączenie witryn z profilami w mediach społecznościowych. Niestety, może zdarzyć się, że witryna zostanie zaatakowana przez wirusy. W takiej sytuacji niezbędne jest odwirusowywanie stron, gdyż złośliwe oprogramowanie może zniweczyć całą kampanię marketingową w mediach społecznościowych. Jeżeli na profilach użytkowników zaczną pojawiać się podejrzane posty z logo firmy lub sklepu, dotychczasowi oraz potencjalni klienci mogą silnie zniechęcić się do korzystania z ich oferty. Im szybciej będzie się przeciwdziałać złośliwemu oprogramowaniu, tym mniejsze szkody w wizerunku marki wyrządzi.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Ministerstwo Infrastruktury o planach związanych a autostradą A4. Od 2027 roku przejazdy mają być darmowe

Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…

4 godziny ago

Motoserce biło na Rynku

XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…

7 godzin ago

„Rolkuj po nadzieję”, czyli pasjonaci rolkowania w akcji

"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…

8 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 19 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 19 maja. Zmiana…

10 godzin ago

Jaworzno mało znane – Porzucone nagrobki

W dzisiejszym odcinku wybieramy się do zakątka niemal zupełnie nieznanego, ukrytego pomiędzy Długoszynem i Dąbrową…

10 godzin ago

Zmiana organizacji ruchu na ul. Podwale 18 maja

18 maja na ul. Podwale, w okolicy skrzyżowania z ul. św. Wojciecha, będą prowadzone gwarancyjne…

21 godzin ago