Do Sosnowca dotarło kolejnych siedem autobusów hybrydowych wyprodukowanych dla PKM Sosnowiec we wrocławskiej fabryce Volvo – pięć 12-metrowych Volvo 7900H oraz dwa przegubowe, 18-metrowe Volvo 7900LAH. Pomieszczą one odpowiednio: 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących (autobus krótki) oraz 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących (autobus przegubowy). Wyposażone zostały w klimatyzację, ładowarki USB, monitoring, system informacji pasażerskiej, do dyspozycji pasażerów będzie ponadto darmowy dostęp do Internetu przez Wi-Fi.
Autobusy hybrydowe Volvo serii 7900 są zasilane energią elektryczną podczas ruszania
i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km na godzinę przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa
i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche.
– Czystość powietrza i obniżenie poziomu hałasu to kwestie, które coraz częściej brane są pod uwagę przy projektowaniu systemów komunikacji miejskiej. Obserwujemy, że władze samorządowe i lokalne przedsiębiorstwa komunikacyjne coraz chętniej spoglądają w stronę autobusów wykorzystujących napęd elektryczny. Przekazane dziś PKM Sosnowiec autobusy to trzecia z serii pięciu dostaw naszych hybryd dla Sosnowca. Liczymy, że kolejne miasta pójdą śladem tego miasta. Ze swojej strony jesteśmy gotowi, aby dostarczać hybrydy, a także autobusy elektryczne do polskich miast, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarcza w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich i 10 przegubowych, wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Do dzisiaj Volvo dostarczyło do Sosnowca już 24 pojazdy, a cały kontrakt zostanie wypełniony do końca października. Autobusy Volvo to pierwsze przegubowe hybrydy odebrane przez polskiego przewoźnika. To także największa jednorazowa dostawa pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce.
[vc_facebook]
Woda to niezbędny element naszego życia, ale może stać się też zmorą, gdy dojdzie do…
Jak Kolagen w Tabletkach Może Odnowić Twoją Skórę i Stawy? Odkryj Najlepsze Naturalne Suplementy Co…
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 1 maja. 1…
34-letni mężczyzna groził i zaatakował policjantów na służbie, kiedy ci interweniowali w sprawie naruszenia przez…
Wywiad z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Górnik" Maciejem Bochenkiem na temat problemów niedopłat, z którymi…
Klub ,,To i Owo" zaplanował na miesiąc maj szereg wydarzeń dla członków klubu. Będą to…
View Comments
Tylko co nas obchodzą nowe autobusy w tym mieście? Będą jeździły do Jaworzna? Nie będą. Może do odebranego nam przez Sosnowiec w latach 50-tych jaworznickiego Jęzora gdzie teraz jest outlet dojadą? Wątpię. Więc jaki sens wrzucać o tym długi nudny materiał? W Grudziądzu też zamówili nowe autobusy i co z tego. Ten przynajmniej jest porównywalny z naszym miastem pod względem liczby mieszkańców.
Ktoś zapomina , że autobusy z Sosnowca jeżdżą również do Szczakowej
pod tzw. dworzec PKP i czasem na Sosinę.
Jeżdżą, ale w materiale nie ma ani słowa, że na tych trasach będą kursowały nowe hybrydy. Niczego o Jaworznie w nim nie ma.