Coraz więcej Polaków robi zakupy spożywcze przez internet. Komfort i wygoda tej formy nabywania towarów niezbędnych do przygotowywania codziennych posiłków trafił do serc naszych rodaków. Warto jednak dodać, że zakupy spożywcze nie należą do tych najbardziej popularnych. Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2015” przygotowany przez Gemius, przeciętny polski konsument na zakupy online wydaje średnio 80 zł miesięcznie. Aż 54% rodzimych klientów nabywa produkty za pośrednictwem polskich sklepów online. To z kolei zachęca przedsiębiorców do odważniejszego wchodzenia na rynek e-commerce i inwestowania w rozwój sklepów internetowych.
Z jakich urządzeń elektronicznych korzystają Polacy kupujący w sieci?
W 2015 roku najpopularniejszym urządzeniem, przy użyciu którego Polacy robili e-zakupy był laptop. Skorzystało z niego aż 78% wszystkich kupujących online. Nieco mniej, bo 66% klientów skorzystało z komputera stacjonarnego. Zaledwie 37% sięgnęło po smartfon. Warto wiedzieć, że 52% polskich konsumentów dokonuje procesu zakupowego za pośrednictwem kilku urządzeń. Zjawisko to, zwane multichannelingiem, dotyczy najczęściej osób pomiędzy 25. a 34. rokiem życia.
Zakupy przez internet domeną młodych
Jak nietrudno się domyślić, obaw przed zakupami online nie mają przede wszystkim ludzie młodzi, którzy dorastali wraz z pojawieniem się w Polsce nowych technologii. Najliczniejszą grupę konsumentów (34%) stanowią osoby w przedziale wiekowym 25 – 34 lata. Tuż za nimi plasują się klienci od 35. do 49. roku życia (28%). Dopiero na trzecim miejscu, zapewne z racji dość niskiej mocy nabywczej, znajduje się młodzież w wieku 15 – 24 lata (26%). Ostatnią, choć dość dynamicznie powiększającą się grupą nabywców online są konsumenci w wieku 50+ (12%). Choć mało osób w dojrzałym wieku decyduje się na zakupy przez Internet, przedstawiciele pokolenia silver tsunami, gdy już zdecydują się na shopping, wydają 4 razy więcej niż aktywna zakupowo grupa 25- czy 34-latków.
Rynek e-commerce w Polsce. Prognozy na przyszłość
Powyższe dane pokazują, jak zróżnicowany i dynamicznie zmieniający się jest rynek e-commerce w Polsce. Zwyczaje zakupowe mieszkańców znad Wisły w ciągu kilku ostatnich lat bardzo się zmieniły. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że konsumenci będą rzadziej zaglądać do stacjonarnych salonów firmowych na rzecz sklepów online danej marki, w których wybór produktów jest zwyczajnie większy, a zakupy – wygodniejsze. Produkty spożywcze można nabyć bez wychodzenia z domu w sklepie https://oliwka24.pl/.
Kostka brukowa ulega coraz większej degradacji w obrębie ulicy świętej Barbary. Ulica św. Barbary pokryta…
Mieszkańcy mieli okazję zaobserwować zorzę na jaworznickim niebie. Czy udało się wam ją sfotografować? Zorza…
Komunikacja z jaworznickimi wodociągami w sprawie zanieczyszczonej wody bywa trudna. Przekonał się o tym mieszkaniec…
Czym jest technika diamentowa i jakie ma zastosowanie? Czy wiercenie lub cięcie w betonie może…
Ranking drewnianych kuchni dla dzieci Drewniane kuchnie dla dzieci to fantastyczny pomysł na zabawkę w…
Produkty zwiększające bezpieczeństwo w zakładzie produkcyjnym Nawet jedna trzecia wszystkich zgłoszonych wypadków przy pracy ma…