Zaczynasz interesować się tematyką marketingu internetowego i dopiero poznajesz takie pojęcia, jak SEO, SEM, czy AdWords? Pozwól, że opiszemy, jak należy rozumieć te popularne nazwy.
SEO – Search engine Optimization
SEO to w największym skrócie optymalizowanie struktury i treści strony pod kątem lepszych wyników w wyszukiwarkach, w tym w tej najpopularniejszej, czyli w Google. Zgodnie z definicją na tym kończy się znaczenie tego słowa, jednak w potocznie przyjęło się go używać w szerszym znaczeniu, obejmującym także pozyskiwanie linków. I właśnie w takim kontekście będzie przedstawiać SEO niemal każda agencja marketingowa posiadająca w swojej ofercie pozycjonowanie.
Warto zauważyć, że SEO jest dziedziną, w której zmiany są bardzo częste i jeżeli chce się działać naprawdę skutecznie, należy stale trzymać rękę na pulsie. O ile samodzielne działania mogą pomóc w przypadku prostych słów kluczowych, o tyle przy tych bardziej konkurencyjnych zdecydowanie warto korzystać z wsparcia profesjonalistów, często stosujących zaawansowane techniki pozycjonujące.
SEM – Search Engine Marketing
SEM to pojęcie szersze od SEO i obejmuje nie tylko optymalizację strony i jej linkowanie, ale też wszelkie metody promocji w wyszukiwarce, na przykład poprzez reklamy kontekstowe AdWords.
Czym jest wspomniane właśnie AdWords? To linki sponsorowane wyświetlane w wynikach dla konkretnych słów i fraz kluczowych (a jeśli zostanie to ustalone w ustawieniach kampanii promocyjnej, także dla ich synonimów).
Prawidłowo prowadzona kampania SEM powinna być prowadzona z uwzględnieniem zarówno działań SEO, jak i kampanii Adwords – jeśli agencja reklamowa podejdzie do sprawy kompleksowo, te dwie formy promocji świetnie się uzupełniają. Warto przy tym zauważyć, ze kampanie AdWords, choć same w sobie efektywne, dopiero dzięki stałej pracy analityków, regularnie analizujących wyniki prowadzonych działań (co jest stosowane w takich agencjach, jak www.pirmedia.pl) potrafią osiągnąć pełen potencjał – i to przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów.