– W ogóle system ulg jest nierealny do wprowadzenia i o tym mówię. My możemy się rozliczać po rzeczywistych kosztach, czyli my zapłacimy za mieszkańców metropolii wjeżdżających do Jaworzna, a oczekiwalibyśmy, żeby Jaworzno zapłaciło za koszty przejazdu pasażerów wjeżdżających na teren metropolii. Tak więc nie mówimy o ulgach, tylko mówimy o wzajemnym pokrywaniu przez organizatorów komunikacji tych kosztów – mówił dla TVS przewodniczący GZM Kazimierz Karolczak. (źródło: https://tvs.pl/informacje/metropolia-mowi-dla-znizek-bilety-pkm-jaworzno/ )
[vc_facebook]
Szanowny Panie Prezydencie,
słowa uznania, które kieruje Pan pod adresem Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii przyjmuję z satysfakcją, jako kolejny sygnał, który mobilizuje nas do dalszych, energicznych działań. Naszym celem jest pełna integracja transportu publicznego na terenie 41 miast i gmin Metropolii. Tego oczekują mieszkańcy, pasażerowie, uczniowie oraz ich rodzice.
Z uwagą zapoznałem się z propozycjami zawartymi w Pana piśmie. Rozumiem, że konsekwencją nieprzystąpienia Jaworzna do naszego związku jest brak możliwości korzystania przez jego mieszkańców z uprawnień i dobrych rozwiązań, które wprowadzamy oraz planujemy wprowadzić w przyszłym roku. Pragnę Pana zapewnić, że jesteśmy otwarci na rozpoczęcie rozmów, zmierzających do ułatwienia jaworznianom przemieszczania się po obszarze Metropolii.
Czy jest możliwa realizacja zawartych w Pana piśmie propozycji?
Na wstępie warto zaznaczyć, że Górnośląska – Zagłębiowska Metropolia nie jest organizatorem transportu publicznego, zasadne byłoby zatem zaangażowanie do dyskusji zarządów: KZK GOP, MZKP w Tarnowskich Górach oraz MZK Tychy. Należy jednak przyjąć jedno podstawowe założenie, warunek sine qua non – mieszkańcy 41 miast i gmin Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii, którzy finansują korzystne dla nich zmiany, nie mogą odnieść wrażenia, że z ich podatków oraz składek samorządów będą rozwiązywane problemy pasażerów spoza Metropolii.
Jestem przekonany, że jako dobry gospodarz i specjalista od finansów zrozumie Pan, że ewentualna realizacja zawartych w Pana piśmie propozycji musi opierać się na idei partnerstwa oraz zasadzie wzajemnych korzyści. W mojej opinii przedstawione sugestie odbiegają od proporcjonalnego rozłożenia kosztów związanych z finansowaniem transportu publicznego pomiędzy Metropolią i Jaworznem.
Proponuję zatem powołanie zespołu roboczego, który wypracuje rozwiązania korzystne dla obu partnerów: Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii oraz Jaworzna. W skład wspomnianego zespołu powinni wejść reprezentanci: G-Z M, Jaworzna, KZK GOP, MZK Tychy oraz MZKP w Tarnowskich Górach. Pragnę zadeklarować, że Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia nie zamierza zignorować zasygnalizowanych problemów bezpośrednich sąsiadów Metropolii. G-ZM, delegując swoich najlepszych specjalistów, zaangażuje się w prace opisanego powyżej zespołu.
Kazimierz Karolczak
Wierzę i dzisiaj kolejny raz stawiam sobie pytania, jak tę moją wiarę pogłębić i jak…
Świadomość obywatelska naszego społeczeństwa niestety nie jest w najlepszej kondycji. Niby jesteśmy już 20 lat…
Przenieść się wypada do epoki średniowiecza; do jej mroków i tajemnic oraz niedopowiedzeń. To właśnie…
Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…
XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…
"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…