Przemyślana i dobrze skonstruowana witryna sklepowa jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy w miejscu sprzedaży. To od niej głównie zależy to, czy osoba mijająca lokal zainteresuje się oferowanymi przez sklep produktami i jest jednym z często niedocenianych elementów budowania dobrej relacji z klientem.

Fenomen witryn sklepowych

Wystawy sklepowe stanowią główny informator o tym, czym zajmuje się dany sklep i jakie oferuje produkty. Dobrze skonstruowana witryna i przemyślana wystawa zaciekawia przechodnia i zachęca go do zakupów. Z praktycznej strony można powiedzieć, że wysoka skuteczność reklamy idzie w parze z niskimi kosztami jej stworzenia. Oczywiście wyszukane witryny sklepowe mogą wymagać ogromnych nakładów pieniężnych, ale niekiedy identyczną bądź nawet większą skuteczność można osiągnąć, stosując tańsze rozwiązania. Bez wątpienia aranżacja witryny sklepowej jest elementem, który nie może zostać pominięty.

Rodzaje witryn sklepowych

W celu szerszego zrozumienia możliwości, jakie oferuje witryna sklepowa, warto zacząć od najczęściej spotykanych typów. Ze względu na budowę można wyróżnić witryny:

  • otwarte – są to rozwiązania, które prezentują w sposób przejrzysty wnętrze lokalu. Wystawę w tym przypadku pełni cały asortyment sklepu i jego design. Ten rodzaj witryny najczęściej jest spotykany w salonach samochodowych lub sklepach zoologicznych,
  • półotwarte – zakładają stworzenie wydzielonej wystawy, która swoimi rozmiarami nie blokuje dostępu światła z zewnątrz. Posiadają ściankę, która stanowi tło dla prezentowanych produktów. Takie rozwiązanie pozwala na stworzenie prywatnej przestrzeni eksponowanych produktów i jednoczesne daje możliwość zajrzenia do reszty sklepu. W tym wypadku ekspozycja dotyczy najczęściej elementów o niewielkich gabarytach,
  • zamknięte – są całkowicie odizolowane od reszty sklepu. Takie rozwiązanie nie dopuszcza światła dziennego do sklepu, co sprawdza się szczególnie w centrach handlowych. Dzięki wykorzystaniu maksimum przestrzeni możliwe jest tworzenie rozbudowanych aranżacji ekspozycyjnych,
  • sponsorowane – gdzie witryna jest zaklejona folią typu One Way Vison. Takie rozwiązanie pozwala na zaprezentowanie przechodniom reklamy i jednocześnie gwarantuje dostęp światła dziennego do lokalu. Rozwiązanie to można spotkać najczęściej w autobusach komunikacji miejskiej.

Dobór przeszkleń do witryny sklepowej

Ważnym elementem podczas konstruowania witryny sklepowej jest odpowiedni dobór przeszkleń. Mają one spełniać dwie podstawowe funkcje – gwarantować odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz zapewniać wysoką przepuszczalność światła. Wysoki poziom ochrony zapewnią wszelkie przeszklenia laminowane, które na rynku opisywane są jako „bezpieczne”. Szkło tego typu składa się z dwóch lub więcej szyb połączonych ze sobą na stałe folią PVB. Bezpieczeństwo zapewnione jest w dwojaki sposób. Z jednej strony przeszklenie wymaga włożenia większego wysiłku przy forsowaniu w przypadku próby kradzieży produktów ze sklepu. Z drugiej strony, gdy z jakiegoś powodu witryna ulegnie zniszczeniu, to kawałki szkła zostaną na miejscu dzięki folii. Wysoką przepuszczalność światła i dobrą widoczność wystawy zagwarantują przeszklenia antyrefleksyjne i szkła bezbarwne o obniżonej zawartości żelaza.

Aranżacje witryn sklepowych

Estetyczna i nietypowa aranżacja witryny sklepowej nie tylko przykuje uwagę przechodnia, ale też zadba o pierwsze dobre wrażenie klienta. Odpowiednio dobrane materiały, typ witryny i niecodzienny look przyniesie świetne rezultaty w komunikacji z konsumentem. Warto zastanowić się nad typem witryny oraz estetyką wystawy i dopasować je do oferowanych produktów. Warto w tej sytuacji zdać się na doświadczenie specjalistów firmy Canvas – lidera w aranżacji, produkcji i montażu witryn sklepowych.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Rozpoczął się sezon ogrodniczy. Co sadzimy w ogródkach?

Sezon ogrodniczy już się rozpoczął, a co za tym idzie – wzmożone prace na ogródkach.…

51 minut ago

Piotr Regulski nowy prezes zarządu ElectroMobility Poland S.A.

Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. ogłosiła powołanie Piotra Regulskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Regulski…

1 godzinę ago

Nowe centrum stomatologiczne w Jaworznie oferuje kompleksowe leczenie w jednym miejscu

W Jaworznie powstało nowoczesne centrum stomatologiczne, jakiego w mieście jeszcze nie było. Uśmiechnij Mi Się!…

2 godziny ago

Podsumowanie policyjnej akcji „Prędkość”

Policjanci z jaworznickiej drogówki prowadzili czynności w zakresie działań krajowych „Prędkość”. Kontrole prowadzone były przez…

2 godziny ago

Dr Iwona Brandys o jaworznickiej architekturze

W muzealnym cyklu pt. „Z Historią na Ty” 7 spotkanie, które odbyło się 8 maja,…

3 godziny ago

Zaproszenie na I Biesiadę Poetycko-Muzyczną

Jaworznicka poetka Renata Batko w ramach swojego cyklu Jaworowe Artystyczne Spotkania organizuje w maju I…

4 godziny ago