Sprzedajesz produkty, oferujesz usługi, przyświeca ci główny cel: jak największy obrót, jak najwięcej klientów. Sami nie wpadną na to, by cię odwiedzić, więc inwestujesz w reklamę, organizujesz promocje, wabisz gratisami. Efekt: klienci przychodzą, kupują i odchodzą. Gdy spada ich liczba, zaczynasz od nowa. Jak wspinacz na namydlonym słupie: dwa metry do góry i zjazd metr niżej. Albo odwrotnie. A średni koszt pozyskania nowego klienta wynosi podobno 145 euro rocznie.

Zastanów się, jakie są motywy klienta, który trafia do ciebie?
Dlaczego przed zakupem pytamy znajomych o ich zdanie, po co zaglądamy na strony poświęcone opiniom o firmach i produktach? Odpowiedź jest jedna:

klient chce mieć pewność, że nie ryzykuje.

Przede wszystkim obawia się straty finansowej – gdy kupione urządzenie szybko się rozleci, zdrowia – gdy żywność okaże się nieświeża, prestiżu – gdy kupno przestarzałego gadżetu wzbudzi politowanie wśród znajomych, itp.
Sprawa ceny schodzi na dalszy plan. Gdyby była decydująca na półkach królowałaby taniocha, nie byłoby wyrobów renomowanych marek, a na ulicach ludzie chodziliby w drelichach jak w Chinach w okresie rewolucji kulturalnej. A tak nie jest, bo

dla klienta cena przeważnie nie jest najważniejsza.

– Przy wymianie elementu w laptopie pada często pytanie o producenta i niezawodność. Cena jest ważna, ale nie decydująca – stwierdza właściciel serwisu komputerowego i strony itnaprawy.pl.

Twoja oferta spełnia powyższe warunki? Nie zapominaj, że twoi konkurenci też je spełniają, a dla klienta jest obojętne, do którego z was przyjdzie. Dopiero po porównaniu umieszczą cię na odpowiedniej pozycji swojego rankingu.
Więc co decyduje, by wygrać? Odpowiadamy: przyjazna i kompetentna obsługa, ponieważ

klient musi wiedzieć, że jest dla ciebie ważny.

– Każdego potencjalnego reklamodawcę traktujemy poważnie, zapoznajemy go ze specyfiką naszego serwisu, pomagamy podjąć decyzję – mówią panie z redakcji strony internetowej kobietapo60.pl.

Do firmy zaluzjedrewniane.net trafiają klienci z odległych regionów mimo, że są podobne serwisy bliżej. Dlaczego? Marketing szeptany w internecie podpowiada, że znajdą tu życzliwą poradę, że monterzy zjawią się terminowo, nie nabałaganią, i że za kilka tygodni ktoś zadzwoni i spyta, czy wszystko w porządku.

W firmie zajmującej się produkcją filmów reklamowych, istniejącej w internecie pod adresem festekipa.pl, jest podobnie. Klienci wiedzą, że warto odbyć dłuższą podróż, bo w razie pilnego i nietypowego zamówienia natychmiast zostanie uruchomiona dodatkowa produkcja i nie będą musieli długo czekać na realizację ich zamówienia.

Zadowolony klient to darmowa reklama na forach społecznościowych, a więc przypływ nowych klientów. Czy to wystarczy, by nie ślizgać się w dół po namydlonym słupie? Nie, bo przy okazji zaniedbujesz starych, tracisz ich i ich lojalność.

W sklepie internetowym butterfly-mag.com, sprzedającym atestowane wyroby do terapii biomagnetycznej nowy klient to przeważnie osoba walcząca z bólem, dysfunkcją narządów ruchu, stojącą o krok od kalectwa. Zgłasza się po pomoc i traktowany jest jak książę. Ale jednocześnie nie zapomina się o starych, ponieważ

stały klient jest królem.

Dodamy od siebie: jest również okazją do zaoszczędzenia 145 euro rocznie. Więc dbajcie o stałych klientów i wspinajcie się po sprzedażowym słupie coraz wyżej!

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Ministerstwo Infrastruktury o planach związanych a autostradą A4. Od 2027 roku przejazdy mają być darmowe

Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…

14 godzin ago

Motoserce biło na Rynku

XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…

16 godzin ago

„Rolkuj po nadzieję”, czyli pasjonaci rolkowania w akcji

"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…

17 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 19 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 19 maja. Zmiana…

19 godzin ago

Jaworzno mało znane – Porzucone nagrobki

W dzisiejszym odcinku wybieramy się do zakątka niemal zupełnie nieznanego, ukrytego pomiędzy Długoszynem i Dąbrową…

19 godzin ago

Zmiana organizacji ruchu na ul. Podwale 18 maja

18 maja na ul. Podwale, w okolicy skrzyżowania z ul. św. Wojciecha, będą prowadzone gwarancyjne…

1 dzień ago