Categories: NewsŻycie miasta

Superszybkie połączenie Skałki i Jeziorek?

Jak najszybciej dostać się ze Skałki na Jeziorki? Oczywiście, że rowerem!

Niemal w pełni ukończony jest już kolejny odcinek uzupełniający jaworznicką Velostradę. Tym razem chodzi o rowerowe połączenie Jeziorek i Skałki. Malownicza trasa zdecydowanie zachęci mieszkańców Jaworzna do zamiany samochodu na rower. Nowopowstały odcinek będzie też doskonałym uzupełnieniem weekendowych wycieczek jednośladem po okolicy.

Czy faktycznie doczekamy czasów, kiedy Jaworznianie przesiądą się z samochodów na rowery? Zdaje się, że to ciągle odległa perspektywa. Chociaż… może nie aż tak odległa? Już niebawem Cykliści będą mieli do dyspozycji zadaszony i strzeżony parking dla rowerów w centrum Jaworzna. Ta infrastruktura powstanie na Placu Górników. Dodatkowo w mieście pojawi się także 200 rowerów, które mieszkańcy będą mogli wypożyczać w 20 miejscach. Choć drugim Amsterdamem jeszcze długo nie zostaniemy, to jest światełko w tunelu.

[vc_facebook]

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

View Comments

  • Na rowerach trzeba jeździć a nie parkować.Dlaczego w tym mieście nie można wybudować zwykłych dróg rowerowych tylko trzeba velostradę?Dlaczego nie ma drogi rowerowej do Ciężkowic, Jelenia?

    • Przecież jest z Centrum do Jelenia a do Ciężkowic dotrze przedłużenie tej z Jeziorek.

      • Niby do Jelenia jest, a jednak nie do końca - bo tylko do skrzyżowania DWR z ul. Wiosny Ludów. Do centrum Jelenia trasy nie ma (nawet okrężną drogą przez DWR) i na to się nie zanosi. Z Ciężkowicami będzie podobnie - nadkładanie 2 km drogi i trasa będzie się kończyć na obrzeżach dzielnicy. Do Jeziorek akurat będzie na skróty, ale też na razie skończy się na zaasfaltowaniu polnej drogi - niestety niewielu to zachęci do zmiany samochodu na rower.

        • To pod każdą chałupę ma być prowadzona? Aż taki tam ruch że nie można współdzielić jezdni z autami na niektórych odcinkach? 2 km - kawał trasy dla lubiących rower.

        • Dojazd rowerem praktycznie pod każdą chałupę powinien być bezpieczny - podobnie jak jazda samochodem i dojście pieszo. Główna droga przebiegająca przez Jeziorki tego warunku nie spełnia - nie tylko odbywa się nią ruch przelotowy od strony Balina (co może być trudno zmienić, choć można by pomyśleć, czy nie dałoby się przenieść część ruchu na OPn), ale nawet nie ma uspokojenia ruchu na obszarze całej dzielnicy (co powinno być zrobione już dawno). Gdyby przyjąć, że jazda rowerem główną drogą wśród aut jadących 50 km/h jest bezpieczna, to i do Ciężkowic czy Jelenia nie byłoby potrzeby budowania dróg rowerowych - każde dziecko by sobie pojechało między samochodami.

          2 km więcej - cóż to jest, prawda? W końcu Jaworzno ma to do siebie, że dzielnice takie jak Ciężkowice są położone zaraz przy centrum, to i dodatkowe kilometry nikogo do jazdy na rowerze nie zniechęcą, a już na pewno nie tych, co się spieszą do pracy...

          Fajnie by było, gdyby każdy tak myślał np. w przypadku zamknięcia Grunwaldzkiej - objazd przez TŚ to w sumie fajne urozmaicenie dla "lubiących samochód". Szkoda, że nie wszyscy są miłośnikami spędzania czasu w swoich pojazdach, bo Grunwaldzka i inne ulice już dawno byłyby wolne od nadmiernego ruchu.

  • Narzekanie mamy we krwi cokolwiek by się dobrego zrobiło. Typowo polskie narodowe malkontenctwo. Przyjrzyj się jak to wygląda w sąsiednich gminach. Porównaj sobie jak się jeździło Grunwaldzką kiedyś i dziś (o ile miałeś wtedy prawo jazdy). Uspokojenie ruchu w satelitarnych dzielnicach jak najbardziej, ale nie doprowadzą Ci ścieżki pod każdą chałupę. Odrobinę realizmu.

    • Nie narzekanie mamy we krwi, tylko władza ma we krwi obiecywanie jednego, a robienie drugiego. Mogliby zrobić dobrze i mieć spokój, a jeśli uprą się robić inaczej, to niestety trzeba się liczyć z tym, że będą z tego rozliczani. Miały być połączenia między dzielnicami, a mamy kawałki tras, które urywają się, gdy tylko zabudowania się zaczynają. Nigdzie nie domagam się WYDZIELONYCH ścieżek na każdej uliczce, natomiast praktycznie na wszystkich drogach powinno być bezpiecznie. Fajnie, że zgadzamy się co do tego, że powinno być to realizowane również przez uspokojenie ruchu, tak aby w skład tras rowerowych mogły wchodzić jezdnie z obniżoną prędkością.
      Główny argument zwolenników obecnej władzy polega na tym, że w sąsiednich miastach i miasteczkach jest jeszcze gorzej. Myślałem, że to nie mój problem - jak sobie wybrali, tak mają. Ale chyba wypadałoby zmienić miejsce zamieszkania, głosować w wyborach do tamtejszych samorządów i działać na rzecz poprawy sytuacji u sąsiadów. Bo póki tam nie będzie lepiej, to zawsze zostaje wymówka, że przecież są gorsi od nas.

Recent Posts

Rozpoczął się sezon ogrodniczy. Co sadzimy w ogródkach?

Sezon ogrodniczy już się rozpoczął, a co za tym idzie – wzmożone prace na ogródkach.…

8 godzin ago

Piotr Regulski nowy prezes zarządu ElectroMobility Poland S.A.

Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. ogłosiła powołanie Piotra Regulskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Regulski…

8 godzin ago

Nowe centrum stomatologiczne w Jaworznie oferuje kompleksowe leczenie w jednym miejscu

W Jaworznie powstało nowoczesne centrum stomatologiczne, jakiego w mieście jeszcze nie było. Uśmiechnij Mi Się!…

8 godzin ago

Podsumowanie policyjnej akcji „Prędkość”

Policjanci z jaworznickiej drogówki prowadzili czynności w zakresie działań krajowych „Prędkość”. Kontrole prowadzone były przez…

9 godzin ago

Dr Iwona Brandys o jaworznickiej architekturze

W muzealnym cyklu pt. „Z Historią na Ty” 7 spotkanie, które odbyło się 8 maja,…

9 godzin ago

Zaproszenie na I Biesiadę Poetycko-Muzyczną

Jaworznicka poetka Renata Batko w ramach swojego cyklu Jaworowe Artystyczne Spotkania organizuje w maju I…

11 godzin ago