Marketing handlowy coraz rzadziej skupia się wyłącznie na cenach i jakości produktów. Potrzeby konsumentów wykraczają już poza – te wydawałoby się – oczywiste czynniki, ukierunkowując się na odpowiednią atmosferę towarzyszącą zakupom. Tej zaś nie da się uzyskać bez profesjonalnie przygotowanego nagłośnienia.
Muzyka łagodzi obyczaje i… podwyższa sprzedaż!
Pod względem sprzedaży statystyki są jednoznaczne. Odpowiednie nagłośnienie sklepu ma bezpośredni wpływ na podwyższenie wolumenu sprzedaży. I nie chodzi tu wyłącznie o rodzaj puszczanej muzyki, ale też o jej charakter i sposób emisji. W sklepach i lokalach handlowych ogromne znaczenie ma przestrzeń, która – ze względu na konstrukcję lokalu – może doprowadzać do wygłuszenia, bądź wyeksponowania emitowanych fal dźwiękowych. Ich odpowiednia interferencja jest głównym czynnikiem, utrzymującym odpowiedni poziom komfortu u Klienta. W połączeniu z odpowiednio przygotowaną aranżacją (przytulne wnętrze, pozytywne kolory), istotnie wpływa ona na podwyższenie obrotów. Mówiąc kolokwialnie, cichy lokal to stracony lokal.
Jak zaprojektować nagłośnienie lokalu, by spełniało ono swój marketingowy cel? Oto jego najważniejsze cechy.
1. Dyskrecja – przetworniki elektroakustyczne powinny być umiejscowione wewnątrz struktury sufitu. Głośniki sufitowe sprawdzą się zwłaszcza w małych pomieszczeniach. Opcjonalnie można wykorzystać głośniki ścienne, zainstalowane w mało eksponowanych lokalizacjach.
2. Funkcjonalność – sercem każdego systemu nagłośnienia jest wzmacniacz. Do zastosowań handlowych najlepiej sprawdzą się wzmacniacze emitujące dźwięk w kilku, niezależnych od siebie torach dźwiękowych. W ten sposób można łatwo ukierunkować dźwięk, emitując go w wybranym segmencie lokalu.
3. Personalizacja – sklepowe nagłośnienie powinno mieć spersonalizowany charakter. Oznacza to, że to potencjalny Operator sprzętu może dobrać emitowaną muzykę do określonych okoliczności. Przykładowo inny rodzaj muzyki zostanie wyemitowany np. w strefie pakowania a inny w strefie zakupowej.
Skuteczne nagłośnienie sklepu jest też zależne od doboru odpowiednich elementów obwodu, takich jak przewodów (i ich stosownego ułożenia), złącz, odtwarzaczy ściennych a nawet mikrofonów.
Podsumowanie
Budowę optymalnego systemu nagłośnienia sklepu powinno poprzedzać konstruktywne rozplanowanie czynnych i biernych elementów obwodu. Dopiero mając przed oczyma odpowiedni projekt, można przystąpić do wyboru określonych urządzeń i analizy ich wpływu na atmosferę panującą w sklepie.
undefined
Aura wakacji już jest odczuwalna przez mieszkańców Jaworzna. Jakie kierunki na wakacje obierane są najczęściej?…
ATElier Kultury zaprasza na Noc w Teatrze, która odbędzie się w budynku przy al. Mickiewicza…
Policjanci z Jaworzna zatrzymali 43-letnią mieszkankę Libiąża, która usuwała metki z tańszych ubrań, a następnie…
Policjanci kryminalni z jaworznickiej komendy zatrzymali 15 maja 23-latka, w którego mieszkaniu ujawniono 440 porcji…
15 maja w Komendzie Miejskiej Policji w Jaworznie miała miejsce uroczysta zbiórka, podczas której jaworznicki…
Już 19 maja (niedziela) w Parku Podłęże w Jaworznie odbędzie się impreza plenerowa Święto Rodziny.…