piątek, 19 kwietnia, 2024

Jak tworzyć zaskakujące kreacje reklamowe?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneJak tworzyć zaskakujące kreacje reklamowe?

Jak tworzyć zaskakujące kreacje reklamowe?

- Advertisement -

Stworzenie zaskakującej kampanii reklamowej to duże wyzwanie. W sytuacji, gdzie w każdym medium stykamy się z mnóstwem komunikatów promocyjnych, realizacja czegoś, co zwróci uwagę klientów wymaga sporego zaangażowania i mnóstwa kreatywności.

 

Ustalić budżet

 

To jest kwestia, która powinna być jasna jeszcze przed rozpoczęciem prac. To budżet pomoże nam określić jakie media możemy wykorzystać, jak duża będzie kampania i jakich narzędzi możemy użyć. Każda agencja mediowa zapyta nas na początk,u ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na kampanię. Zastanówmy się nad decyzją. Na cele marketingowe możemy przeznaczyć założony wcześniej budżet lub procent od zysków firmy.

Krok po kroku

 

Kreacja reklamowa powinna być chwytliwa, zwracać uwagę i zapadać w pamięć. Wbrew pozorom jest to cel możliwy do osiągnięcia. Praca zaczyna się od dokładnego zapoznania z briefem od klienta. To w nim znajdują się najważniejsze informacje dotyczące firmy, celów do osiągnięcia i oczywiście opis reklamowanego produktu czy usługi.

Kolejnym krokiem jest praca nad motywem przewodnim kampanii. Chodzi tu nie tylko o hasło reklamowe, ale także obraz który stanowi nieodłączną część każdej kreacji reklamowej. Wszystko to jest ze sobą ściśle powiązane. Ciężko jednoznacznie stwierdzić od czego rozpocząć pracę. Większość osób decyduje się na początek na wybranie sloganu, dopiero później zajmując się grafiką. Niektórzy jednak szybko wymyślają niesamowitą kreację graficzną i do niej wymyślają hasło reklamowe. Dużo zależy także od specyfiki danego klienta.

Niezwykle ważne jest również wczesne określenie medium, z jakiego będziemy korzystać. Reklama telewizyjna, znacznie różni się od tej umieszczonej w Sieci. Każda stacja i kanał telewizyjny mają bowiem własne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne.

Zaskakująca kreacja reklamowa powinna odnosić się do emocji grupy docelowej, stanowić odpowiedź na jej potrzeby i oczywiście wzywać do działania. Nie bójmy się także poszukać inspiracji wśród innych firm. Nie chodzi rzecz jasna o to, by skopiować cudzy pomysł, ale o to żeby sprawdzić co aktualnie może przynieść największe korzyści.

 

1 KOMENTARZ

- Advertisment -

Wywiad z Beatą Kirker: Trudne czasy spowodowały, że Michał wcześnie stał się silny i samodzielny

Beata Kirker udzieliła osobistego wywiadu specjalnie dla naszej redakcji. Opowiada w nim o swoim synu Michale o tym, jakim jest człowiekiem. Ten osobisty wywiad z...

Bajeczne widowisko Cyrku Arena. Poczuj magię cyrku!

Polski Cyrk Arena kolejny raz zaprasza na magiczne i kolorowe widowisko dla widzów od lat 2 do 102. Tego roku artyści przygotowali program, w...

EIGHTBIT – bezpieczeństwo danych firmy i wsparcie IT w jednym miejscu

Współczesny rynek pełen jest wyzwań, a bezpieczeństwo danych firmy to fundament, którego nie można zaniedbać. Wielu właścicieli mniejszych przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, jak...