Między halą a przystankami powstaje obecnie też zadaszony parking, który w zamyśle zleceniodawców i projektantów miał zaspokoić potrzeby mieszkańców centrum, oraz osób, które pojawiają się tam jedynie okazjonalnie.
Przestrzeń miała też realnie pomóc w rozwiązaniu problemu niewielkiej ilości miejsc parkingowych w mieście. Co więcej – do użytku oddane będą też stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.
Niedawno pojawiły się informacje, że nowy parking ma być płatny. Darmowe będą co prawda dwie pierwsze godziny postoju, ale każda kolejna będzie kosztowała 2 zł. Jak informuje Dawid Litka z UM w Jaworznie –
„Opłaty będą pobierane od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 18.00. Kierowcy taksówek będą mieli możliwość otrzymania karty parkingowej, która będzie wydana po opłaceniu kaucji. Upoważni ona do bezpłatnego korzystania z obiektu, pod warunkiem postoju na miejscach postoju taksówek. Opłata za parkowanie ma zostać wprowadzona, żeby wymusić rotację samochodów w tamtym miejscu. Obiekt ma przede wszystkim służyć mieszkańcom, którzy będą chcieli załatwić swoje sprawy w centrum miasta – powinny na to wystarczyć darmowe dwie godziny. Miejsce to nie ma stanowić całodziennego, zadaszonego i darmowego parkingu np. dla osób które pracują w Centrum. Przypominam, że darmowy i dostępny bez ograniczeń parking znajduje się pod CH Galena.”
Kiedy władze miasta z zadowoleniem informowały o planach stworzenia centrum przesiadkowego w centrum Jaworzna, wspominało się o tym, że zdecydowanie zachęci to korzystania z komunikacji miejskiej i pomoże w podjęciu decyzji o rezygnacji z codziennego korzystania z samochodu. Co jednak, jeśli parking, który miał to ułatwić będzie płatny?
Tylko dwa, czy aż dwa złote?
Załóżmy, że faktycznie decydujemy się na korzystanie z centrum przesiadkowego a nasz samochód w drodze do pracy chcemy zostawić na przyległym parkingu. W pracy spędzamy 8 godzin. Kolejne 30 minut zajmuje nam dojazd w jedną stronę, to w sumie godzina. Darmowe mamy jedynie dwie pierwsze godziny postoju. Przy założeniu, że opłacać będziemy 7 godzin postoju – dziennie poświęcić będziemy musieli na to 14 zł. Przy 5-dniowym tygodniu pracy – 70 zł. I tak oto dobry pomysł, zderza się z brutalną rzeczywistością.
Jaworzno w swoich poczynaniach i rozwoju miało nawiązywać do dobrych praktyk stosowanych w całej Europie. Tymczasem na sieć rowerów miejskich wciąż musimy czekać, a parking przy głównych przystankach będzie dobrem niemal luksusowym. Czy urzędnicy zmienią jeszcze swoją decyzję? Przekonamy się w nieodległej przyszłości, choć niegłupim pomysłem będzie jednak odkładanie dwuzłotowych monet do skarbonki.
[vc_facebook]
Mokasyny damskie to jeden z mocnych modowych trendów, które utrzymują się od wielu sezonów. Nic…
Pożar w okolicy ul. Mysłowickiej w Jaworznie. Paliły się tamtejsze nieużytki. Informację o pożarze dyżurny…
My Polacy szczególnie lubimy wszelkie święta patriotyczne. Nic więc dziwnego, że 2 maja świętujemy wespół…
Opozycyjni radni KO zostali zaproszeni na spotkanie z prezydentem Silbertem. Skład Rady Miasta po wyborach…
LKS Ciężkowianka Jaworzno po raz dziewiąty zorganizował Memoriał Mirosława Ciołczyka w piłce nożnej. Na liście…
Wakacje są tuż tuż, a Centrum Nauczania Matematyki MathRiders w Jaworznie przygotowało specjalną ofertę półkolonii…
View Comments
Centrum przesiadkowe nie oznacza -- przyjadę samochodem pojadę autobusem --
przyjadę autobusem i przesiądę się do kolejnego autobusu i wtedy to ma sens.
Jak widać metoda 2 godzin bezpłatnych sprawdza się pod urzędem czy koło muzeum.
Nie szukajcie na siłe problemu by dołożyć urzędowi