REKLAMA

Sprzedaż w kanale mobile staje się coraz ważniejszym elementem prowadzenia biznesu dla polskich firm. Biorąc pod uwagę, że już co trzeci Polak regularnie kupuje coś za pośrednictwem smartfonu, trudno jest zbagatelizować tak duży potencjał rynkowy.

Nie jest jednak tak, że wystarczy zainwestować w np. aplikację czy mobilną wersję sklepu internetowego, aby z miejsca osiągnąć wysokie wyniki sprzedaży. Wiele firm przekonało się już, że wystarczy popełnić kilka prostych błędów, aby efekt był dokładnie odwrotny. O jakich błędach mowa? Sprawdź w naszym poradniku: https://soluma.pl/poradniki

Nachalne powiadomienia push

Powiadomienia push są bardzo dobrym narzędziem do napędzania sprzedaży w kanale mobile, o ile go nie nadużywasz. Jeśli decydujesz się wysłać klientom powiadomienie, to niech to będzie coś naprawdę istotnego – na przykład świetna promocja na dany produkt. Zbyt częste wysyłanie powiadomień push irytuje użytkowników i może spowodować, że spora część z nich po prostu odinstaluje aplikację lub wycofa nadanie uprawnień dla Twojej strony.

Jedna forma płatności

Zanim zdecydujesz się uruchomić mobilny kanał sprzedaży, dojdź do ładu z opcjami płatności i zawrzyj umowy z różnymi operatorami. Pamiętaj, że zlecenie zwykłego przelewu na telefonie jest dość kłopotliwe – w odróżnieniu od np. zapłaty BLIK-iem. Jeśli Twoi klienci nie mają możliwości wybrania wygodnej dla nich formy płatności, to nie będą u Ciebie kupować.

Obowiązek logowania

Założenie konta w sklepie internetowym za pośrednictwem telefonu jest czasochłonne i mało komu będzie się chciało to zrobić. Jeśli uruchamiasz mobilny kanał sprzedaży, to musisz umożliwić swoim klientom robienie zakupów bez logowania. Nie jest to wcale równoznaczne z tym, że nie zbudujesz bazy klientów. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zadowolony użytkownik przed dokonaniem kolejnego zakupu jednak założy konto, aby być na bieżąco z nowościami. To jednak powinien być jego wybór – narzucanie obowiązku logowania się w sklepie jest poważnym błędem w kontekście sprzedaży mobilnej.

Długotrwały proces składania zamówienia

Nie ma żadnego powodu, dla którego powinieneś komplikować zakup. Pamiętaj, że użytkownicy smartfonów kupują różne rzeczy w sieci przy okazji, w przerwie między np. przeglądaniem Facebooka a oglądaniem filmów na YouTube. Formularz zakupowy powinien więc być maksymalnie uproszczony – wymagaj podania tylko tych danych, które są absolutnie niezbędne do zrealizowania zamówienia. Najlepiej, aby były to maksymalnie trzy pola, czyli imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu/adres e-mail.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku? Przeczytaj poradnik: https://soluma.pl/blog,ac155/jak-zalozyc-sklep-internetowy-krok-po-kroku,1198

 

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki