Fabryka Izery ma powstać w Jaworznie – ogłosiła 15 grudnia spółka ElectroMobility Poland. Co na temat wyboru lokalizacji i samego projektu piszą media?

REKLAMA

Opinie mediów po wyborze Jaworzna jako lokalizacji fabryki są głównie neutralne, nie brakuje jednak głosów poddających w wątpliwość sam projekt. Zapraszamy na przegląd.

źródło: rmf24.pl

Dla niespełna 100-tysięcznego Jaworzna fabryka oznacza ważną szansę rozwojową. W samych zakładach zatrudnienie ma znaleźć 3 tysiące osób.Cały projekt się opóźnia (…). Cały projekt się opóźnia. Pierwsze samochody miały wyjechać z fabryki za dwa lata.Rok 2022 byłby symboliczną datą, bo w 2002 roku zakończono produkcję ostatniego polskiego samochodu – Poloneza. Jednak w 2022 roku, jeśli dobrze pójdzie budowa zakładów będzie na półmetku, a Izery mają wyjechać na drogi dwa lata później – pisze RMF 24.


 

źródło: tvn24.pl

We wtorek spółka ElectroMobility Poland poinformowała, że spośród 30 analizowanych przez firmę lokalizacji przyszłej fabryki najlepszą okazało się niespełna 90-tysięczne Jaworzno w małopolskiej części woj. śląskiego – pisze tvn24.pl.


 

źródło: auto.wprost.pl

Zapadła decyzja o lokalizacji fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera. Powstanie w Jaworznie. Śląskie miasto okazało się najlepszą spośród 30 analizowanych przez ElectroMobility Poland lokalizacji w Polsce dla powstania fabryki samochodu elektrycznego Izera. Ten wybór i finansowe wsparcie rządowe dla projektu umożliwi rozpoczęcie inwestycji jesienią 2021 roku (wtedy nastąpi symboliczne „wbicie łopaty” pod inwestycję) – pisze auto.wprost.pl.


 

źródło: moto.pl

Dlaczego Jaworzno? Bo to dobra lokalizacja. Zakłady mają powstać przy ul. Wojska Polskiego, na granicy Mysłowic. W pobliżu jest droga ekspresowa S1, elektrownia Jaworzno III, a nawet centrum logistyczne Amazon. Lokalizacja w pobliżu węzła komunikacyjnego jest kluczowa, a zapotrzebowanie fabryki na energię elektryczną może wynieść nawet 30 megawatów. Prąd ma dostarczyć pobliska elektrownia. (…) W okolicy jest trasa S1 i A4, elektrownia oraz bocznica kolejowa. Poza tym wybrana działka ma dostatecznie dużą powierzchnię użytkową. To kolejny atut w porównaniu z alternatywną lokalizacją w Rudzie Śląskiej pisze moto.pl.


 

źródło: bussinessinsider.com.pl

We wtorek spółka ElectroMobility Poland poinformowała, że spośród 30 analizowanych przez firmę lokalizacji przyszłej fabryki najlepszą okazało się niespełna 90-tys. Jaworzno w woj. śląskim (w ostatnim etapie analiz rozpatrywano jeszcze Rudę Śląską). „Ten wybór i finansowe wsparcie rządowe dla projektu umożliwi rozpoczęcie inwestycji już jesienią 2021 r.” – podała we wtorek spółka – pisze bussinessinsider.com.pl.


 

źródło: money.pl

Fabryka w Jaworznie będzie zlokalizowana na terenach należących do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. „Ten wybór i finansowe wsparcie rządowe dla projektu umożliwi rozpoczęcie inwestycji już jesienią 2021 r.” – podała we wtorek spółka. Pod kątem lokalizacji zakładu ElectroMobility Poland, we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu oraz firmą doradczą, sprawdzała m.in. dostęp do mediów, infrastruktury drogowej, ukształtowanie i sposób użytkowania terenu oraz kwestie prawne związane z własnością gruntów. Ważna była możliwość zbudowania fabryki, odpowiedniego zaplecza logistycznego oraz parku dostawców – pisze money.pl.


 

źródło: dziennikzachodni.pl

Izera to szansa na transformację przemysłową Jaworzna. Paweł Silbert, prezydent Jaworzna, nie ukrywał, że jest z tego powodu bardzo szczęśliwy. Po pierwsze, ponieważ inwestycja ElectroMobility Poland (EMP) to realne miejsca pracy. Po drugie, ponieważ krok w kierunku nowych technologii pomoże w transformacji przemysłowej miasta. (…) Dlaczego zdecydowano się akurat na Jaworzno? Zagrało wiele czynników. Chodzi przede wszystkim o łatwy dostęp do sieci drogowej oraz kolejowej, bliskość dostawców, którzy mogą produkować podzespoły do Izery, a także odpowiednią moc energii elektrycznej – pisze dziennikzachodni.pl


 

źródło: wyborcza.biz

Fabryka przyszłych polskich aut na prąd Izera ma powstać w Jaworznie w województwie śląskim – ogłosił we wtorek start-up ElectroMobility Poland (EMP), sponsorowany dotąd przez kontrolowane przez rząd koncerny energetyczne. Teraz 5 mld zł na projekt Izery może wyłożyć rząd, jak przyznał minister klimatu Michał Kurtyka. To błędny wybór. Fabryka aut Izery powinna powstać na Pustyni Błędowskiej, bo tam można łatwiej zaakceptować miraże. A właśnie takim mirażem jest projekt aut Izera – pisze wyborcza.biz, odwołując się do m.in. harmonogramu projektu, zakładającego start produkcji samochodów w 2024 roku.


 

źródło: o2.pl

Firma ogłosiła, że spośród 30 branych pod uwagę lokalizacji wybrano najlepszą. Obiekt ma stanąć w 90-tysięcznym Jaworznie na Śląsku, który zdaniem inwestorów ma największy potencjał. Budynek ma stanąć w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Inwestycja ma dać pracę około 15 tysiącom osób – pisze o2.pl.


 

źródło: wyborcza.pl

Wyborcza.pl do informacji o projekcie dołączyła wypowiedzi na temat projektu Pawła Bańkowskiego, byłego posła pochodzącego z Jaworzna:

Dla młodych osób, które za kilka lat będą wchodzić na rynek pracy, fabryka może się wydawać kuszącym i przyciągającym miejscem. Oby z zakładem Izery nie było jednak tak jak z innymi wielkimi inwestycjami rządu PiS, np. budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, które na papierze robią wrażenie, ale zapewne nie powstaną. Oby ten plan nie podzielił też losów innych zapowiedzi rządu dotyczących elektromobilności. Obiecany przez premiera Morawieckiego milion samochodów elektrycznych do 2025 roku jest absolutną mrzonką – powiedział dla wyborczej.pl Paweł Bańkowski.

Więcej o projekcie budowy fabryki Izery:

Fabryka IZERY powstanie w Jaworznie – ogłoszenie lokalizacji i komentarze

 

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki