REKLAMA

Joga to ćwiczenia, które pomogą Ci zachować elastyczność mięśni, gibkość ciała, a także wpłyną pozytywie na zdrowie psychiczne. Taka forma treningu pozwala się zrelaksować, skupić i odnaleźć wewnętrzny spokój. Nie musisz być ekspertką, by praktykować jogę – możesz wykonywać ją w domu korzystając z licznych filmików instruktażowych, które znajdziesz w sieci. Warto jednak odpowiednio się do niej przygotować.

Liczy się komfort

Przyjmowanie wielu pozycji, czyli tak zwanych asan wymaga wygodnego stroju, który nie będzie powodował dyskomfortu. Dlatego wybieraj odzież do jogi uszytą z miękkich i przyjaznych skórze tkanin, które przeciwdziałają gromadzeniu się wilgoci. Spodnie i koszulki nie mogą przeszkadzać, wpijać się w ciało i krępować ruchów, dlatego najlepiej wybierać luźne kroje, które będą gładkie i miękkie. Idealnie sprawdzą się topy, crop topy, koszulki i kamizelki zakładane przez głowę. Ważny jest także dobór bielizny, specjalne biustonosze do jogi nie mają żadnych usztywnień ani fiszbin, a mimo wszystko odpowiednio wspierają biust podczas wykonywania skomplikowanych pozycji.

Jakie spodnie będą odpowiednie

Zarówno koszulki, jak i spodnie do jogi nie mogą być zbyt obcisłe, ale też zbyt luźne. Powinny przylegać do sylwetki, by podczas zajęć trener mógł ocenić poprawność wykonywanych ćwiczeń na podstawie Twojej postawy, luźne ubrania po prostu to uniemożliwią. Warto postawić na wygodne spodnie z dzianiny, a najlepszym wyborem będą legginsy do jogi. Dobrze dopasowane nie będą się zwijać czy opadać oraz będą odpowiednio współpracować z ciałem podczas treningu. Wybieraj modele z szerokim pasem zamiast gumki w pasie, która może uwierać i powodować dyskomfort. Kobiety najczęściej decydują się na kolorowe legginsy składające się z mieszanki poliestru i elastanu, jednak dużą popularność zyskują wersje bawełniane i lniane krótkie spodenki.

Co zabrać ze sobą na jogę

Jeśli decydujesz się a praktykowanie jogi w domu poza odpowiednim strojem i dobrej jakości matą nie potrzebujesz dodatkowych akcesoriów. Jednak udając się na zajęcia do szkoły lub centrum jogi warto mieć ze sobą klapki lub skarpetki. Jogę uprawia się na boso, dlatego chodzenie bez obuwia po korytarzu może nie być komfortowe. Dla osób, które wolniej się rozgrzewają, poleca się także specjalne bluzy do jogi, wykonane z oddychających materiałów i nie krępujące ruchów. Przydatny okaże się także ręcznik, który można położyć na macie, kiedy bardzo ślizgają się ręce. Tak niewiele potrzeba, by odnaleźć w sobie wewnętrzny spokój i poprawić pracę całego organizmu. Pamiętaj, że joga ma również wiele właściwości prozdrowotnych oraz skutecznie uśmierza bóle.

 

 

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki