Jakie błędy należy unikać przy podnajmowaniu powierzchni biurowej?

Niedawna pandemia spowodowała wzrost liczby najemców, którzy chcą podnajmować swoje biura. Najemcy nieruchomości komercyjnych nie tylko próbują obniżyć czynsze za przestrzenie biurowe, z których nie korzystają ze względu na fakt, że pracownicy pracują teraz z domu, ale wiele firm również nie prowadzi działalności.

Dlatego podnajem wydaje się być dobrym wyborem. Jednak wielu najemców komercyjnych popełnia błędy przy podnajmowaniu powierzchni biurowej. W tym artykule dowiesz się, co zrobić, aby uniknąć tych typowych błędów.

Brak zrozumienia obowiązków w przypadku wynajmu biura

Podnajmując powierzchnię biurową, nadal obowiązują Cię warunki pierwotnej umowy najmu. Oznacza to, że nadal jesteś odpowiedzialny za opłacenie miesięcznego czynszu i innych opłat zawartych w dzierżawie. Ponadto Twoim obowiązkiem jest przygotowanie przestrzeni dla nowego podnajemcy.

Brak obliczenia kosztu podnajmu

Mimo że celem podnajmu jest zarobienie pieniędzy na wyrównanie czynszu, ważne jest, aby obliczyć koszt podnajmu i zastanowić się, czy jest on idealny dla Twojej firmy. Należy mieć na uwadze takie opłaty, jak:

  • prowizja maklerska – będziesz odpowiedzialny za zapłacenie prowizji brokerskiej, jeśli Twój poddzierżawca korzysta z usług brokera,
  • opłaty adwokackie – będziesz odpowiedzialny za opłacenie prawnika, który pomoże Ci przygotować i sfinalizować umowę podnajmu,
  • koszty przeprowadzki i relokacji – posiadanie podnajemcy oznacza, że musisz przenieść swoje nieruchomości do nowej lokalizacji lub do innej części budynku,
  • zwrot z tytułu podnajmu – zwrot z tytułu podnajmu pokazuje procent czynszu, który odzyskasz po podnajmowaniu biura, po uwzględnieniu prowizji maklerskich, opłat prawniczych i koncesji rynkowych.

Niepowodzenie obliczenia czasu dzierżawy

Ważne jest, aby oszacować, ile czasu zwykle zajmuje w Twojej okolicy pozyskanie nowego poddzierżawcy na podstawie znajomości rynku i zapotrzebowania na przestrzeń.

Brak oceny utrzymania przestrzeni

W głównej mierze jest to zależne od kształtu samej umowy, niemniej z jej treści może wynikać, że to my będziemy odpowiadać za ewentualne naprawy zepsutej instalacji lub remont samego lokalu. Dlatego musimy upewnić się co do tego, że podnajemca, którego wybraliśmy, będzie utrzymywał budynek w dobrym stanie.

Podsumowanie

Uniknięcie powyższych błędów przy podnajmowaniu powierzchni biurowej sprawi, że całe przedsięwzięcie będzie wiązało się z obopólną korzyścią. Dlatego tym bardziej powinno nam zależeć na tym, aby zyskać, a nie stracić.

agencja

Recent Posts

​Życzenia dla strażaków z okazji Międzynarodowego Dnia Strażaka

​Na co dzień z narażeniem własnego życia walczą z żywiołami, ratują ludzkie życie i dobytek.…

1 godzinę ago

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 5 maja to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele…

2 godziny ago

Obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Uroczyste obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja odbyły się na Rynku w Jaworznie. Przedstawiciele…

21 godzin ago

Z czym nosić mokasyny na grubej podeszwie?

Mokasyny damskie to jeden z mocnych modowych trendów, które utrzymują się od wielu sezonów. Nic…

2 dni ago

Obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Jaworznie

W Jaworznie odbędą się uroczystości związane z 233. rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Wydarzenia rozpoczną…

2 dni ago

Pożar przy ul. Mysłowickiej

Pożar w okolicy ul. Mysłowickiej w Jaworznie. Paliły się tamtejsze nieużytki. Informację o pożarze dyżurny…

2 dni ago