Tworzenie sklepów internetowych to nie tylko wybór odpowiedniej platformy e-commerce. To także działania, dzięki którym z miesiąca na miesiąc będzie rosnąć sprzedaż – a tym samym zyski właściciela. Jak stworzyć dochodowy sklep internetowy?
Tworzeniem sklepów internetowych, które osiągają doskonałe wyniki finansowe, zajmuje się https://fastwhitecat.com/. Według specjalistów z tej firmy częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców zainteresowanych rozszerzeniem sprzedaży o kanał online jest myślenie, że wystarczy jedynie uruchomić sklep i załadować do niego listę produktów. Tymczasem bez przemyślanej strategii, która zostanie oparta o analizę rynku i konkurencji, istnieje mała szansa, że sklep zostanie zauważony przez klientów. Od czego zacząć analizę konkurencji? Uwagę warto zwrócić m.in. na używane przez nią kanały sprzedaży. Sklep internetowy można zintegrować choćby z porównywarkami produktów czy cen, które mogą być dodatkową metodą pozyskiwania klientów, oraz wykorzystać te kanały, w których konkurencja nie dostrzegła potencjału.
Aby sklep internetowy mógł być widoczny w wyszukiwarkach, warto sprawdzić też, jakie słowa kluczowe wykorzystuje konkurencja. Analizując, dzięki którym frazom sklepy zaspokajające te same potrzeby trafiają do wyników wyszukiwania, można opracować plan działania. To prosty sposób, aby nowo powstający sklep w krótkim czasie pojawiał się wyżej w rezultatach zapytań – dzięki temu więcej użytkowników będzie mogło zapoznać się z jego ofertą.
Na rynku dostępnych jest kilka platform e-commerce, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy. Do najpopularniejszych rozwiązań należą m.in. PrestaShop i Magento. PrestaShop to oprogramowanie odpowiednie dla małych biznesów. Z kolei Magento dedykowane jest średnim i dużym sklepom internetowym z perspektywą dynamicznego rozwoju. Wybór platformy ma duże znaczenie – od niego zależy, czy w ciągu najbliższych kilku miesięcy konieczna będzie migracja sklepu z jednej platformy e-commerce na inną. Można temu zapobiec, myśląc perspektywicznie.
Podczas wyboru platformy e-commerce warto zwrócić uwagę na łatwość obsługi i to, czy jest ona „SEOfriendly”. Chociaż PrestaShop i Magento są platformami działającymi w oparciu o silnik open source, to konfiguracja drugiego z rozwiązań wymaga wiedzy. Wysiłek się jednak opłaca, gdyż platforma ta daje duże możliwości personalizacji, można ją zintegrować z oprogramowaniem CRM i jest dostosowana do potrzeb SEO – użytkownik ma np. możliwość optymalizacji metadanych (meta title i meta description).
W Polsce w ostatnim czasie rynek e-commerce przeżywa rozkwit – jego wartość systematycznie rośnie. To jeden z powodów, dla których coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na sprzedaż na online. Aby jednak sklep mógł osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, nie obejdzie się bez marketingu. Sprawdzone rozwiązania, które mogą korzystnie wpłynąć na sprzedaż, to m.in.:
Wdrożone działania mają bezpośredni wpływ na doświadczenie klienta. To z kolei może wpłynąć na jego przyszłe decyzje – a precyzując na to, czy zdecyduje się on na kolejny zakup w sklepie i czy stanie się jego ambasadorem, polecając go np. swoim znajomym.
Aura wakacji już jest odczuwalna przez mieszkańców Jaworzna. Jakie kierunki na wakacje obierane są najczęściej?…
ATElier Kultury zaprasza na Noc w Teatrze, która odbędzie się w budynku przy al. Mickiewicza…
Policjanci z Jaworzna zatrzymali 43-letnią mieszkankę Libiąża, która usuwała metki z tańszych ubrań, a następnie…
Policjanci kryminalni z jaworznickiej komendy zatrzymali 15 maja 23-latka, w którego mieszkaniu ujawniono 440 porcji…
15 maja w Komendzie Miejskiej Policji w Jaworznie miała miejsce uroczysta zbiórka, podczas której jaworznicki…
Już 19 maja (niedziela) w Parku Podłęże w Jaworznie odbędzie się impreza plenerowa Święto Rodziny.…