REKLAMA

Ćwiczenia siłowe można wykonywać w bardzo zróżnicowany sposób i z wykorzystaniem różnych akcesoriów. Siłownie co prawda wciąż są zamknięte z powodu epidemii, jednak nie stoi to na przeszkodzie, by skutecznie ćwiczyć siłę w domu – wystarczy wyposażyć się w niedrogi sprzęt fitness, dzięki któremu można z powodzeniem wykonywać efektywne ćwiczenia siłowe bez wychodzenia z domu. Podpowiadamy, jakie akcesoria okażą się w tym bardzo pomocne.

Pierwszy wybór – hantle

Hantle są bodaj najczęściej używanymi akcesoriami do ćwiczeń w warunkach domowych. Nie ma co się temu dziwić, bowiem liczba ćwiczeń, jakie można z ich pomocą wykonywać, jest niemal nieograniczona i nie skupia się wyłącznie na bicepsach. Dzięki hantlom z powodzeniem wytrenujesz też obręcz barkową, klatkę piersiową, kark, a nawet brzuch czy nóg. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by hantli używać po prostu jako obciążenia przy przysiadach lub ćwiczeniach na mięśnie brzucha.

Ekspandery – idealne (nie tylko) na początek

Ekspander to nic innego jak dwa uchwyty, które połączone są ze sobą rozciągliwymi sprężynami lub gumą. W zależności od tego, jak długi jest ekspander, możesz ćwiczyć z jego pomocą ramiona, obręcz barkową, kark czy klatkę piersiową (krótsze ekspandery), a także włączyć do treningu nogi (ekspandery długie). Ich ogromną zaletą jest to, że zajmują mało miejsca, dlatego nie sprawiają problemów przy przechowywaniu ich w domu. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku hantli, tak samo z ekspanderem możesz wykonywać bardzo szeroki wachlarz ćwiczeń.

Kettlebell – kiedy zależy Ci nie tylko na sile

Kettlebell, popularnie nazywany po prostu kettlem, jest odważnikiem, który kształtem przypomin kulę armatnią z uchwytem. Dzięki swojej konstrukcji pozwala na wykonywanie naprawdę wielu zróżnicowanych ćwiczeń, dzięki którym rozwiniesz nie tylko siłę, ale również dynamikę, gibkość, mobilność mięśni, wytrzymałość oraz koordynację ruchową. Jeżeli do treningu wykorzystasz nie jeden, ale dwa kettle, rozmaitość ćwiczeń, jakie będziesz z nim wykonywać, będzie jeszcze większa – rozszerzy się między innymi o spacer farmera, czy przysiady ze znacznie większym obciążeniem. Kettle o różnej masie znajdziesz w sklepie https://bushido-sport.pl/

Gumy do ćwiczeń – zwiększ opór mięśni w ćwiczeniach na własnej masie

Kalistenika, czyli ćwiczenia na własnym ciężarze, zyskuje coraz większą popularność, ponieważ daje bardzo satysfakcjonujące efekty. Mogą być one jeszcze lepsze, jeśli do treningu wykorzystasz gumy do ćwiczeń. Wykonując przysiady, pompki, wykroki, wyskoki, podciągania i wiele innych ćwiczeń, w czasie których musisz uporać się z ciężarem własnego ciała, możesz zwiększyć opór mięśni, z wykorzystaniem gum mini band i power band. Czym się od siebie różnią?

  • Gumy mini band – gumy o długości ok. 60cm, zamknięte w okrąg. Wykorzystuje się je do treningu rozciągającego, zwiększajacego mobilność mięśni, a także elastyczność ścięgien i więzadeł.

  • Gumy power band – ich długość wynosi ponad 200 cm i są przeznaczone do ćwiczeń siłowych, motorycznych i ogólnorozwojowych.

Gumy do ćwiczeń charakteryzują się różnym oporem, dlatego możesz bez problem dobrać gumę do swoich możliwości.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki
Advertisement