Chemia motoryzacyjna jest jedną z branż, w których popularność wśród konsumentów zdobywają produkty marki własnej. Z tego też powodu coraz więcej przedsiębiorstw handlowych, już nie tylko dużych sieci, coraz chętniej rozwija swój biznes właśnie poprzez wprowadzenie do sprzedaży produktów private label. Dowiedz się, jak stworzyć markę własną aerozoli chemii motoryzacyjnej.
Zacznij od pomysłu
Zrób dokładne rozpoznanie rynku i sprawdź, na jaki produkt jest największe zapotrzebowanie. Być może dany środek dostępny jest wyłącznie na wysokiej półce cenowej lub dystrybuowany jedynie lokalnie. A może masz pomysł na zupełną nowość lub udoskonalenie produktu, który jest już dostępny? Dokładnie określ swój pomysł na dany aerozol chemii motoryzacyjnej i przedstaw go przedsiębiorstwu, które specjalizuje się w produkcji artykułów chemii motoryzacyjnej.
Skonsultuj swoją wizję
Aby Twoja marka własna miała szanse powodzenia, konieczne jest skonsultowanie pomysłu ze specjalistami, którzy przedstawią Ci możliwe rozwiązania od strony technologicznej oraz możliwej receptury danego preparatu. Ważne są również konsultacje dotyczące produktów konkurencji oraz planu zagospodarowania rynku swoim produktem private label.
Przygotowanie i testowanie próbek
Sukces możesz odnieść wyłącznie wtedy, kiedy na rynek trafi dobrze opracowany skuteczny produkt. Dlatego po wyprodukowaniu jego próbek należy poddać je rygorystycznym testom jakościowym, wytrzymałościowym i starzeniowym. Po osiągnięciu rezultatów należy podjąć decyzję, czy może zostać uruchomiona właściwa produkcja, czy konieczne są jeszcze pewne modyfikacje.
Dobór opakowania
Produkty aerozolowe chemii motoryzacyjnej mają różne przeznaczenie i charakteryzują się innymi właściwościami. Biorąc pod uwagę specyfikę danego medium, należy podjąć decyzję, czy lepszym rozwiązaniem okaże się tradycyjny aerozol czy też innowacyjne rozwiązanie, czyli aerozol Bag-On-Valve (BOV), które charakteryzują się tym, że wewnątrz puszki znajduje się worek, w którym zamknięte jest medium. Dobór właściwego opakowania zależy od specyfiki produktu.
Podpisanie umowy
Jeżeli produkt jest już w swojej ostatecznej formie i dobrano właściwy rodzaj opakowania, przyszedł czas na określenie warunków produkcji i podpisanie umowy handlowej z przedsiębiorstwem, które będzie dla Ciebie produkowało Twoje aerozole chemii motoryzacyjnej private label.
Stworzenie marki
Produkty private label możesz wprowadzić na rynek pod marką swojego przedsiębiorstwa lub stworzyć dla nich zupełnie nowy brand. Pamiętaj o tym, że im bardziej wyróżnisz markę, tym większa uwagę kosnumentów przyciągną sprzedawane pod nią produkty. Marka daje również możliwość stworzenia serii uzupełniających się środków chemii motoryzacyjnej.
Dystrybucja
Obecnie masz bardzo szerokie możliwości co do sposobu dystrybucji swoich produktów. Możesz sprzedawać je w swoich sklepach stacjonarnych, we własnym sklepie internetowym lub za pośrednictwem marketplace’ów (np. Allegro). Wybierz takie formy, które pozwolą Ci dotrzeć do jak największych liczy konsumentów.