REKLAMA

Suplementy diety jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji i reklamy. Działania marketingowe w dzisiejszych czasach znacznie się rozwinęły, głównie za sprawą potrzeb odbiorców i zmieniających się trendów. Strategia marketingowa z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi pozwala stworzyć doskonałą reklamę produktu – gdzie i jak ją realizować?

Marketing suplementu diety w dzisiejszych czasach

Reklama i promocja w obecnych czasach nie ogranicza się już do prasy, ulotek, radia i telewizji. Coraz większe możliwości dają social media i szeroko pojęty Internet, który swoim zasięgiem obejmuje znacznie większy zakres społeczeństwa. Dzięki temu promocja suplementu diety ma szanse odnieść znacznie większy sukces w branży. Co więcej, można skorzystać z pomocy agencji marketingowej, która posiada nie tylko niezbędne doświadczenie, ale również znacznie szerszy zakres narzędzi do promocji i reklamy.

Jak wypromować suplement diety?

Przystępując do promocji suplementu diety należy podkreślić specyfikę produktu. Jest to szczególnie istotne, gdyż produkty tego typu uregulowane są odpowiednimi przepisami oraz normami. Jak wypromować swoją firmę?

Własna strona internetowa

Sklep online to doskonały sposób, by kompleksowo obsługiwać klientów. Sklep daje możliwość generowania przychodu ze sprzedaży bez pośredników, przedstawicieli handlowych i dystrybutorów. To klucz do sukcesu i dotarcie do jeszcze szerszej grupy odbiorców.

Social media

Strona internetowa to pierwszy krok. Jednak aby użytkownicy na nią trafili niezbędne są działania reklamowe – a je warto zacząć w social mediach. Ich światowy zasięg pozwala pozyskać dodatkowego klienta i dotrzeć do najdalszych zakątków globu, co z pewnością przełoży się na dodatkowe korzyści i sukces sprzedażowy. Działania organiczne w social mediach warto wesprzeć współpracą z influencerami.

Pozycjonowanie i kampanie ADS

Skoro już dotarliśmy do użytkowników i użytkowniczek w social mediach, postarajmy się zapewnić odpowiedzi, których później mogą wyszukiwać w Google. Znając dany suplement lub szukając odpowiedniego produktu, internauci zasięgną wiedzy w wyszukiwarkach. Dzięki pozycjonowaniu strony i kampanii ADS damy możliwość poznania naszych produktów w momencie zainteresowania i zgłębiania wiedzy. W połączeniu z content marketingiem możemy zaistnieć jako eksperci i liderzy w branży.

Prasa drukowana i media

Wbrew pozorom to nadal doskonałe narzędzia wykorzystywane do reklamy. Szczególnie w przypadku suplementów diety, które kierowane są do szerokiej grupy docelowej. Internet to sposób, by dotrzeć do społeczeństwa, które obraca się w social mediach i korzysta z wyszukiwarek – jednak istnieje również spora część osób, która woli spędzać czas przed telewizorem lub czytać magazyny oraz prasę drukowaną.

Dział sprzedaży

Suplementy diety mogą być sprzedawane w wyspecjalizowanych sklepach, czy nawet aptekach, dlatego warto wykorzystać tę możliwość. Produkty dostępne u farmaceuty cieszą się większym zaufaniem konsumentów. Dlatego sprzedaż hurtowa produktu do firm detalicznych jest doskonałym rozwiązaniem.

Marketing suplementu diety – o czym trzeba pamiętać?

Suplementy diety wymagają specjalistycznego podejścia. Rynek jest co prawda niezwykle rozwinięty i chłonny, jednak należy liczyć się z ograniczeniami, które wiążą się z promocją i reklamą takich produktów. Należy bowiem zaznaczyć, że suplementy diety są obwarowane szeregiem przepisów zarówno o zasięgu krajowym, jak również unijnym. Co zatem stanowi prawo? Oto najważniejsze 3 zasady:

  • nie można odnosić się do żadnej choroby i sugerować właściwości leczniczych suplementów,
  • nie należy wykorzystywać wizerunku osób z branży medycznej,
  • nie można również przedstawiać suplementu jako zamiennika leków czy substytutu zróżnicowanej diety.

Planując zatem marketing suplementu diety warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów z doświadczeniem. Agencja marketingowa taka jak Warszawska Grupa Mediowa posiada nie tylko istotną wiedzę, ale również stosowane narzędzia pomocne w promowaniu marki.