REKLAMA

Meta description: Sprawdź już teraz, na czym polega pozycjonowanie strony w Google i jak wykorzystać działania SEO do pomnażania zysków w Twojej firmie!

Czy wiesz, że Twój nowy serwis internetowy może być praktycznie niewidoczny dla użytkowników wyszukiwarek? Przede wszystkim w sieci każdego dnia pojawiają się tysiące witryn. Jednocześnie, konkurencja w wielu branżach jest na tyle mocna, że bez odpowiednich działań SEO, szanse na zwiększenie widoczności i popularności domeny w wynikach wyszukiwania są niewielkie. Rozwiązaniem jest pozycjonowanie stron w Google obejmujące zestaw czynności, które pozwalają to zmienić, sprawiając, że serwis www stanie się lepiej widoczny i zyska nowych użytkowników.

Czym jest pozycjonowanie stron?

SEO (ang. Search Engine Optimalization) jest pojęciem, często zamiennie stosowanym z pozycjonowaniem w Google. Celem tego procesu jest zdobycie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Internauci codziennie wpisują w wyszukiwarkę miliony zapytań (fraz i słów kluczowych), które pozwalają im wyszukiwać platformy najlepiej odpowiadające ich potrzebom.

Dowolny rodzaj przedsięwzięcia internetowego da się promować dzięki powyższym działaniom. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z faktu, że efekty pojawiają się dopiero po pewnym czasie, a SEO to proces ciągły i łączący w sobie bardzo wiele różnych elementów. Google wyróżnia ponad 200 czynników rankingowych, na podstawie których wyszukiwarka ustala kolejność prezentowanych użytkownikom wyników.

Jakie korzyści dają działania związane z pozycjonowaniem SEO?

Inwestycja w pozycjonowanie stron w Google zapewnia szereg długoterminowych korzyści – zarówno tych biznesowych, jak i wizerunkowych. Do najważniejszych należą m.in.:

  • zwiększenie popularności firmy lub e-sklepu dzięki widoczności serwisu w top 10 wyników wyszukiwania,
  • wzrost liczby użytkowników,
  • zdobywanie nowych klientów i poprawa wskaźnika konwersji,
  • większe zaufanie do firmy oraz budowa wizerunku eksperta,
  • kreowanie marki w świadomości konsumentów,
  • możliwość promowania firmy na rynku lokalnym, ogólnopolskim, a nawet światowym,
  • techniczna optymalizacja witryny i jej unowocześnienie.

Co składa się na proces pozycjonowania stron w Google?

Na efektywne pozycjonowanie strony składa się szereg komplementarnych względem siebie działań. Poszczególne czynności muszą wynikać z indywidualnej strategii stworzonej z uwzględnieniem specyfiki branż klienta, w której działa firma, konkurencji oraz wielu innych czynników. Punktem wyjścia do prowadzenia działań jest audyt SEO, czyli szczegółowe badanie struktury i zawartości serwisu internetowego. To na jego podstawie specjaliści wykonują optymalizację, dostosowując techniczne parametry witryny do wymogów Google.

Dla sukcesu tych działań istotne znaczenie ma także dobór odpowiednich słów kluczowych, które mogą mieć formę ogólnych fraz, np. „rowery górskie sklep” lub tzw. long-tail (ang. długi ogon), np.: „jak wybrać rower do jazdy w terenie”. Mając wybrane słowa kluczowe, przychodzi czas budowy wartościowego, unikalnego contentu (treści). Na tym etapie należy pamiętać o lokowaniu fraz zarówno w tekście, jak i nagłówkach oraz meta-tagach title i description.

Ważnym elementem pozycjonowania strony w Google jest również link-building, czyli stworzenie struktury adresów URL prowadzących do domeny z innych miejsc w sieci, np. forów, serwisów eksperckich, social mediów czy artykułów sponsorowanych. Zasada jest prosta: im więcej „silnych” linków kieruje do witryny, tym wyższą pozycję w rankingu przyzna jej wyszukiwarka. Pozyskiwaniu ruchu sprzyja również, prowadzenie firmowego bloga. Należy przy tym pamiętać, o odpowiednim linkowaniu wewnętrznym, które ułatwia robotom wyszukiwarki indeksację. 

Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Dużą zaletą omawianej formy promocji jest to, że może z niej skorzystać każdy, niezależnie od specyfiki i skali prowadzonej działalności. Małe lokalne firmy, przedsiębiorstwa działające na terenie całego kraju, a nawet podmioty wchodzące na rynki zagraniczne, dzięki działaniom optymalizacyjnym mogą umacniać swoją pozycję w branży. Z sieci korzystają dziś niemal wszyscy – także potencjalni klienci firm, które świadczą usługi wyłącznie stacjonarnie. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie stron w Google to dziś jeden z podstawowych elementów strategii marketingowej każdej liczącej się marki.

undefined

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki
Advertisement