sobota, 20 kwietnia, 2024

Obsługa informatyczna – także dla mikrofirm

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneObsługa informatyczna – także dla mikrofirm

Obsługa informatyczna – także dla mikrofirm

- Advertisement -

Prowadzisz mikrofirmę? Chcesz mieć pewność jej sprawnego działania pod kątem IT? Pomyśl o zleceniu obsługi informatycznej ekspertom.

Mikrofirmy bardzo często korzystają z komputerów i internetu, by wspierać lub nawet w pełni prowadzić swoją działalność online. Stąd sprawnie funkcjonujący obszar IT ma w nich tak duże znaczenie. Zatrudnienie własnego informatyka i korzystanie z usług informatycznych zlecanych, gdy są konieczne, nie zawsze jest opłacalne. W takiej sytuacji alternatywą jest obsługa informatyczna firm świadczona w formie outsourcingu. 

Na czym polega informatyczna obsługa firm?

Outsourcing jest korzystną formą współpracy pomiędzy firmami. Jedna z nich zleca wtedy konkretne prace drugiej, dlatego nie musi realizować ich we własnym zakresie. Firmy outsourcingowe zatrudniają fachowców, mają rozbudowane zaplecze, aby świadczyć klientom usługi na wysokim poziomie i w przystępnych cenach. W modelu outsourcingowym świadczona jest także obsługa informatyczna skierowana do klientów biznesowych. Wówczas zadaniem pracowników firmy outsourcingowej jest obsługa IT firmy klienta.

Obsługa informatyczna firm świadczona jest głównie jako helpdesk. Pracownik firmy outsourcingowej przyjmuje wtedy zgłoszenie i przekazuje je dalej. Rozwiązanie problemu może polegać na udzieleniu odpowiedzi online, przez telefon lub też poprzez przyjazd specjalisty do siedziby klienta. Ponadto obsługa IT włączać może inne obszary, na przykład administrację systemową, ochronę danych, monitorowanie.

Outsourcing IT – zakres usług

W ramach outsourcingu IT klienci mogą liczyć na kompleksową pomoc związaną z tym obszarem w swojej firmie. Po poradę można zgłosić się praktycznie z każdą sprawą – od problemów z prędkością działania komputera, poprzez dobranie właściwego rozwiązania, by zadbać o bezpieczeństwo danych, a skończywszy na tworzeniu firmowej sieci komputerowej.

Usługi wchodzące w skład obsługi informatycznej:

  • usuwanie awarii komputerów i urządzeń peryferyjnych
  • wsparcie związane z eksploatacją oprogramowania – instalacja, usuwanie usterek, integracje systemów
  • ochrona systemu informatycznego
  • administracja systemowa
  • monitoring zdarzeń systemowych
  • tworzenie kopii zapasowych danych
  • przygotowywanie rozwiązań w dziedzinie kontroli ostępu
  • zarządzanie uprawnieniami i zabezpieczeniami

Najczęściej usługi informatyczne dostępne są w formie pakietów, aby można było łatwiej dopasować odpowiedni profil obsługi do swoich potrzeb. Pakiety różnią się również pod względem liczby użytkowników i serwerów, a także godzin pomocy i czasu reakcji na zgłoszenia. Istnieje również możliwość przygotowania pakietu na indywidualne zamówienie obejmującego wybrane usługi i inne parametry obsługi.

Więcej informacji o usługach informatycznych dla firm można uzyskać na stronie internetowej https://b2b.helpme.pl/ należącej do warszawskiej firmy ITCenter, która od ponad 20 lat pomaga firmom z sektora MŚP.

Obsługa informatyczna dla małej firmy – ile kosztuje?

Informatyczna obsługa firm jest znacznie tańsza niż stworzenie nowego stanowiska pracy przeznaczonego dla informatyka. Także jest ona bardziej opłacalna niż zlecanie jednostkowych usług firmie informatycznej. W jednej, ustalonej z góry cenie można otrzymać wtedy fachową pomoc – niezależnie od rodzaju awarii, usterek czy planowanych zadań.

Firma ITCenter, która oferuje outsourcing IT dla klientów z Warszawy, świadczy usługi informatyczne już w cenie od 499 złotych netto miesięcznie. Tyle trzeba zapłacić za pakiet Start przeznaczony dla mikrofirm. Jest on dedykowany dla firm, w których znajduje się 1 serwer oraz działa do 5 użytkowników – stanowisk komputerowych. W cenie 699 złotych netto oferta dotyczy firm z 1-3 serwerami oraz do 10 użytkowników. Minimalny czas świadczenia usług wynosi 3 miesiące.

Profesjonalny helpdesk oraz inne usługi informatyczne dla firm świadczone jako outsourcing to korzystna alternatywa dla zatrudniania własnego informatyka lub korzystania z usług IT w razie pojawienia się problemów. W ramach jednej, stałej opłaty można otrzymać szybką i kompleksową pomoc – także dla mikrofirmy.

- Advertisment -

Sądowa epopeja Sebastian Kusia. Wyrok coraz bliżej. Może zapaść 24. kwietnia

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie od prawie 5 lat trwa proces Sebastiana Kusia, podejrzanego o przyjmowanie łapówek, kiedy to pracował na stanowisku naczelnika biura...

Piątkowe pikniki cieszyły się sporym zainteresowaniem

Pomimo chłodu, aż dwa pikniki odbyły się w tym samym czasie w Jaworznie. Jeden zorganizowany jako „Dzień ziemi” pod płaszczką, drugi piknik na Osiedlu...

Fabryka hejtu na finale kampanii. Przekroczono granice kultury

Kampania wyborcza w Jaworznie weszła w decydującą fazę. Kandydaci na urząd prezydenta dwoją się i troją, żeby przekonać do siebie niezdecydowanych wyborców. Ich działania...