czwartek, 25 kwietnia, 2024

Poinformuj ZUS o zmianie adresu

Strona głównaŻycie miastaPoinformuj ZUS o zmianie adresu

Poinformuj ZUS o zmianie adresu

- Advertisement -

Zmieniasz adres zamieszkania , a może adres email? Pamiętaj, by poinformować o tym ZUS. Wskazanie prawidłowych i aktualnych danych ma duży wpływ nie tylko na przepływ informacji, ale także na wypłatę świadczeń. Zdarza się, że renta bądź emerytura wraca do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdyż klient nie powiadomił o zmianie miejsca zamieszkania.

– To bardzo ważne, by pamiętać o poinformowaniu ZUS o każdej zmianie adresu. Korespondencja, którą wysyłamy do naszych klientów, kierowana jest pod ten, który jako ostatni został podany. Zatem, jeśli nie jest on zaktualizowany przez klienta, a list zostanie wysłany właśnie pod stary adres, gdzie dana osoba już nie przebywa, to taka korespondencja będzie doręczona skutecznie. Skutki jej doręczenia będą obciążały klientów jako adresata – przypomina Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. 

Dlatego, aby list trafił pod właściwy adres, klienci zobowiązani są zgłaszać do urzędu każdą jego aktualizację, w tym także zmianę adresu elektronicznego.

Obowiązki pełnomocnika

W przypadku, gdy do załatwiania w ZUS spraw upoważniony został przedstawiciel lub pełnomocnik, osoba ta staje się stroną w postępowaniu z ZUS. Wówczas również ten przedstawiciel lub pełnomocnik ma obowiązek informować o zmianie adresu do doręczeń korespondencji z ZUS – w tym adresu elektronicznego. 

Dbaj o swoje dane

Brak aktualnego adresu może spowodować, że z korespondencją potencjalnie może się zapoznać osoba do tego nieuprawniona. W takim przypadku istnieje ryzyko naruszenia praw i wolności związanych z udostępnieniem danych osobowych zawartych w korespondencji. Może to spowodować szkody materialne i niematerialne, w tym tak poważne jak kradzież tożsamości, nadużycia i straty finansowe lub naruszenie dobrego imienia.

Aktualizacja w przepisach prawa

Zgodnie z przepisem art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

źródło: ZUS

[vc_facebook]

- Advertisment -

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych – jaworznickie szkoły opublikowały regulaminy naboru

Jaworznickie szkoły ponadpodstawowe udostępniły na swoich stronach internetowych regulaminy rekrutacji na kolejny rok szkolny. Rekrutacja rozpocznie się już w maju. Proces rekrutacyjny rozpocznie się 13...

Uśmiechnięty Sebastian Kuś oddelegowany na badania psychiatryczne

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie odbyła się 24 kwietnia 2024 roku kolejna rozprawa Sebastiana Kusia, która wedle wcześniejszych zapowiedzi sądu miała zakończyć jego 5-letni...

Majówka 2024 w GEOsferze

Z okazji zbliżającej się majówki Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera w Jaworznie przygotował liczne atrakcje na dni od 1 do 3 maja. Wydarzenia zaplanowane prze GEOsferę...