REKLAMA

Codzienna dieta powinna być dobrze zbilansowana, różnorodna i pełnowartościowa. To oznacza, że muszą znaleźć się w niej produkty ze wszystkich grup odżywczych. Jakie składniki odżywcze są niezbędne do prawidłowego żywienia? Te informacje oferuje Ci nasz blog dietetyczny https://dietly.pl/blog/. Razem z nami przekonasz się, jakie produkty koniecznie musisz jeść codziennie, a także skąd pobierać najważniejsze składniki odżywcze.

Warzywa i owoce – pełne witamin i minerałów

Każdego dnia należy spożywać pięć porcji owoców i warzyw. Powinny znajdować się one w każdym posiłku. Zdaniem dietetyków konieczne jest spożywanie trzech porcji warzyw i dwóch porcji owoców w ciągu dnia. Zachowanie takiej proporcji jest niezbędne, ponieważ owoce są wysokokaloryczne i zawierają znacznie więcej cukrów naturalnych, niż warzywa. Nasz blog dietetyczny kierowany jest do osób na diecie redukcyjnej i nie tylko. Dlatego właśnie podpowiadamy, by zmniejszyć ilość spożywanych owoców, by dbać o wygląd swojej sylwetki. Dlaczego spożywanie tych dwóch grup produktów jest tak ważne? Dostarczają one do organizmu cenne witaminy i minerały, które są niezbędne do prawidłowej pracy wszystkich układów.

Węglowodany niezbędne dla zdrowia

W diecie nie może zabraknąć węglowodanów, które są potrzebne do zachowania energii. Dla wielu osób węglowodany mogą wydawać się niepotrzebnym dodatkiem do diety, jednak warto podkreślić, że jest do składnik odżywczy, z którego organizm czerpię siłę. Kluczowe jest jednak dostarczanie do organizmu węglowodanów wysokiej jakości. Blog dietetyczny to miejsce, w którym dowiesz się, gdzie szukać zdrowych węglowodanów. Znaleźć je można między innymi w kaszach, makaronach pełnoziarnistych, ryżu, pieczywie żytnim i razowym.

Białko – jak dostarczyć je do organizmu

Kolejnym składnikiem, którego nie może zabraknąć w diecie każdego z nas, jest białko. To budulec mięśni, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Trzeba jednak wiedzieć, gdzie można znaleźć dobrej jakości białko. Nasz blog dietetyczny podpowiada, że najlepszą propozycją jest chude mięso drobiowe, ryby, a także nabiał i warzywa strączkowe.  To źródła wysokiej jakości białka.

Wszystkie te składniki odżywcze można bez trudu dostarczyć do organizmu w prawidłowych stężeniach prowadząc zdrową i dobrze zbilansowaną dietę. Jeśli jednak mimo prowadzenia zdrowego stylu życia i przestrzegania a zasad zdrowego odżywiania pojawia się problem z niedoborami warto udać się na kontrolę do lekarza.

undefined

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki