REKLAMA

Wirtualne biuro – co warto o nim wiedzieć ?

Wirtualne biura na dobre rozgościły się w krajobrazie największych polskich miast, a w szczególności w Warszawie. Są to małe firmy usługowe nakierowane na obsługę przedsiębiorców.

Czym dokładnie jest wirtualne biuro dowiesz się z poniższego artykułu.

Wirtualne biura receptą na koszty prowadzenia firmy

Ofertę wirtualnych biur sprawdź na biurowirtualnewarszawa.pl

Zauważmy, że koszty prowadzenia firmy każdego roku są coraz większe.

Część kosztów obciąża także zwykłych obywateli, jak drożejący prąd czy paliwa, ale części nikt oprócz przedsiębiorców nie zauważa. Do kosztów tych zalicza się przede wszystkim składki ZUS, nowe rozwiązania podatkowe np. podatek od spółek komandytowych, jak i pensje minimalne uzależnione od ustawy a nie wydajności pracownika.

Skutkuje to ucieczką wielu firm, tam gdzie tylko jest to możliwe, ze świata realnego w świat wirtualny. Przykładowo w Krakowie powstał niedawno sklep spożywczy w formie dużego kiosku wypełnionego towarem. Idąc do tego kiosku na zakupy nie mamy już kontaktu z żywym człowiekiem ani z gotówką a jedynie kontakt z kartą płatniczą, monitorem i automatem podającym.

Od dłuższego czasu znane są nam także paczkomaty, zamiast okienka pocztowego z zawsze miłą pracownicą poczty. Niestety, ale pandemia koronawirusa tylko przyśpiesza chęć obcinania kosztów w firmach.

Tradycyjna siedziba firmy obejmowała wynajem biura w biurowcu, zatrudnienie jednej lub dwóch sekretarek, opłaty za automat z wodą, prąd, alarm, itp. Siedziba tego typu w wielu branżach jest po prostu zbędna. Nie dotyczy to jedynie małych firm usługowych, czy działalności gospodarczych pojedynczych osób np. specjalisty serwisującego serwery na terenie warszawskich korporacji.

Ciężko wyobrazić sobie także siedzibę w przypadku niewielkich rozmiarów sieci. Można tu wymienić nie tylko sieć mieszkań na wynajem, która wymaga rejestracji działalności gospodarczej a co za tym idzie ustanowienia jakiejś siedziby, ale także sieć siłowni czy restauracji.

Gdzie utworzyć siedzibę firmy ?

Jak pokazują doświadczenia z epidemią koronawirusa, siedziba firmy powinna być wydzielona z innych nieruchomości, z których firma korzysta. Nieruchomości typu sklepy, hale magazynowe, hale produkcyjne czy nawet biura obsługi klientów, biura wydawania towaru niestety nie nadają się w tak niepewnych czasach na siedzibę. Dlaczego ? Należy sobie odpowiedzieć na pytanie czym jest siedziba firmy z punktu widzenia przedsiębiorcy a punkt ten zasadniczo różni się od punktu widzenia urzędników. Siedziba firmy z punktu widzenia przedsiębiorcy to przede wszystkim zobowiązanie i to nie tylko zobowiązanie do wnoszenia opłat za utrzymanie lokalu siedziby, ale zobowiązanie się do tego, że adres tej siedziby będzie niezmienny na lata. KRS jest bowiem sądem, w którym nie da się zmienić adresu siedziby za darmo i szybko. Wobec tego logicznym jest, że trzeba siedzibę utworzyć w takim biurze wirtualnym, które rokuje nadzieje, że będzie nadal działać nie tylko za 5, ale również za 10 czy 15 lat. Najpewniejsze biuro wirtualne to takie biuro, w którym właściciel biura wirtualnego jest jednocześnie właścicielem lokalu i ma długi staż prowadzenia wirtualnych biur. Tak jest w przypadku biurowirtualnewarszawa.pl

Stała siedziba jest również ważna przy analizie wiarygodności firmy, którą prowadzą liczne serwisy internetowe. Serwisy te niestety również przepisują dane adresowe firmy z KRS, co ściąga na adres siedziby niechcianą korespondencję – oferty obsługi księgowości, katalogi mebli biurowych, katalogi artykułów biurowych, prośby od fundacji o pomoc. Warto więc nie tworzyć siedziby spółki na adresie domu czy mieszkania, w szczególności, że podwyższyłoby to podatek od nieruchomości.

W przypadku spółek, fundacji czy stowarzyszeń siedziba może być w Warszawie nawet gdy zarząd czy właściciele pochodzą z całkiem innego regionu.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki