REKLAMA

Rok 2020 i kryzys gospodarczy wywołany przez pandemię Covid-19 bezpośrednio dotknął przedsiębiorców z wielu branż. Trudna sytuacja ekonomiczna zaowocowała tym, że uwidoczniły się nieznane dotąd problemy, z którymi mierzyć się muszą wszyscy właściciele film. W celu dokładnej analizy problemu oraz podjęcia kroków, których celem będzie jak najszybszy powrót na drogę rozwoju, zwróciliśmy się z prośbą do Prezes Zarządu ODL Mirki Achinger, aby szczegółowo podsumowała ubiegły rok, jak również nakreśliła wszystkie najważniejsze wyzwania, jakie stoją obecnie przed rynkiem rozwiązań ERP na najbliższy rok.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie system-erp-odl-na-magazynie-1024x683.jpg

 

Rok 2020 w branży retail

Globalna pandemia spowodowała, że rynek docelowych klientów ERP ODL odczuł w szczególny sposób zaistniałe przemiany gospodarcze. Zauważyć można było skoncentrowanie się dużych sieci handlowych na krótkoterminowych strategiach działania, ponieważ w ubiegłym roku objęte zostały dwukrotnym lock-downem. Wyjątkowy sposób działania był więc odpowiedzią na panującą sytuację gospodarczą, aby jak najefektywniej zarządzać swoimi zasobami. Branża E-commerce odnotowała wzrost, który zauważalny był zwłaszcza w początkowych miesiącach pandemii, gdzie znaczna część handlu przeniosła się do internetu. W obliczu takich warunków przedsiębiorstwa z branży retail doszły do wniosku, że trend związany z preferowanym przez klientów zakupów internetowych utrzyma się przez dłuższy czas. 

Chcesz dowiedzieć się co to jest system ERP i czym różni się od CRM? Zerknij na artykuł odl.com.pl/czym-sie-rozni-system-erp-od-crm

Nowe wyzwania przed branżą e-commerce

Wydaje się więc, że nawet w przypadku zahamowania pandemii, klienci powodowani przyzwyczajeniem, komfortem oraz naturalnym poszukiwaniem bezpiecznych rozwiązań pozostaną przy zakupach online. Branża E-commerce w związku ze zwiększoną konkurencyjnością będzie musiała wdrażać nowoczesne rozwiązania zwiększające wydajność pracy. Zdecydowanie nietolerowane stanie się wydłużanie czasu realizacji zamówień oraz występowanie braków produktów w magazynach. Mając na względzie powyższe czynniki, uwaga skupiona została na kompleksowym rozwijaniu narzędzi, które optymalizują procesy logistyczne oraz w widoczny sposób przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych usług przez sklepy internetowe.

Integracja ERP z systemami firm kurierskich

Kluczowa jest odpowiednia integracja ERP ODL z wszystkimi systemami firm przewozowych, która zwiększać będzie poziom automatyzacji procesów wysyłki, a więc obniżać koszty związane z realizacją zamówienia klienta. Celem jest zwiększenie wydajności dziennej liczby zamówień internetowych tak, aby w miarę możliwości zwielokrotnić tę ilość. Szczególne istotne jest to, że znacznie zwiększyła się lista kompatybilnych wtyczek do poszczególnych systemów firm przewozowych. Na dzień dzisiejszy oferta obejmuje przedsiębiorstwa kurierskie takie jak dostawa do domu Inpost, paczkomaty, DPD, DHL i UPS. W celu maksymalnego zwiększenia efektywności pracy dedykowany system ODL wyróżnia możliwość łatwego generowania etykiet zwrotnych. 

Automatyzacja pracy magazynierów

Kolejnym aspektem optymalizacji pracy jest zwiększenie wydajności pracy magazynów, które bezpośrednio przekłada się na wzrost dobowej liczby realizowanych zamówień. Na tym polu otwiera się szerokie spektrum możliwości aplikacji Mobilny Magazynier, jest to specjalistyczne oprogramowanie, które instaluje się na mobilnych urządzeniach. W ubiegłym roku aplikacja uzyskała aktualizację i nowatorskie funkcje. Istota działania programu opiera się na inteligentnym dostosowywaniu sposobu pracy magazynów do charakterystyki oraz ilości towarów.

Elastyczność systemu ODL

Klienci doceniają współpracę z ODL, ponieważ posiadają pełną swobodę w wyborze odpowiedniej platformy e-commerce. Jeszcze raz warto podkreślić, że dedykowany system ODL stwarza możliwość nieograniczonego rozbudowywania poszczególnych parametrów szeregujące dokumenty jak również ich pozycję. API obsługuje dodatkowo szereg niestandardowych rozwiązań, które wynikają ze specyficznego trybu pracy klienta. Kluczem do sukcesu jest sprawna organizacja i zoptymalizowanie wszystkich procesów sprzedaży, dlatego system ERP grupuje wszystkie dane i przekazuję do wglądu w formie pliku PDF, który w łatwy sposób pobrać może klient. 

Plany rozwojowe na rok 2021

Zmiana sytuacji gospodarczej sprawiła, że rozwój będzie musiał obejmować ścisłą integrację z przedsiębiorstwami kurierskimi oraz innymi pośrednikami usług przewozowych, oraz optymalizację procesu wysyłki zamówień.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki