REKLAMA

Jeśli masz zamiar otworzyć firmę lub działasz od jakiegoś czasu, ale czujesz, że czas odświeżyć swój wizerunek, mam dla Ciebie garść ważnych informacji. Projekt logo jest jak twarz twojej firmy- odzwierciedla jej wartości, przekazuje jej idee, a czasami mówi więcej niż tysiąc słów. Jak zdecydować które logo będzie odpowiednie dla Twojej marki? Czym się sugerować przy wyborze logo? W jaki sposób wybrać projektanta, który odpowiedziałby na potrzeby właśnie Twojej marki?

 

Projekt logo to twarz firmy

Musi przykuwać uwagę i być na tyle proste, aby potencjalny klient mógł je łatwo zapamiętać. Musi być też czytelne, a symbolika powinna być uniwersalna i pozytywnie odczytywalna dla kraju, w którym działa firma. Wszystko to wydaje się oczywiste, ale jest coś o czym wiele firm nie wie. Logo nie ma być symbolem prestiżu dla projektanta, tylko emblematem ukazującym wartości danej marki. Zastanawiam się, dlaczego tak wielu projektantach o tym zapomina. Dobry projekt logo ma za zadanie pokazać firmę, jej klimat, jej wartości, jej działalność, idee, misję, symbolikę. Możesz zapytać, no dobrze, ale jak można w tak małym prostym znaku zawrzeć aż tyle?

Logo zaprojektowane dla biznesu – ważne!

Odpowiedź na to pytanie przynosi psychologia. Wiesz co to jest efekt aureoli? To psychologiczny termin, który oznacza, że my jako ludzie naturalnie przypisujemy większą wartość rzeczą, które są ładniej zapakowane. Dlatego produkty luksusowe potrzebują luksusowej, minimalistycznej oprawy. Produkty naturalne – oprawy graficznej wskazującej na naturalne materiały np. karton brązowy. A produkty bio – oprawy wskazującej na ekologiczne uprawy, np. zielone liście.


Logo – jak to robią znane marki

Znane marki przywiązują ogromną wagę do wizerunku. Wszystko musi się tam zgadzać. Od znaczenia każdej linii, przez odpowiedni dobór krojów pisma, aż po strony internetowe, media społecznościowe, metki ubraniowe, opakowania produktów, ulotki informacyjne lub reklamowe i każdy element styczności Klienta z marką. Znane firmy wiedzą, że aby utrzymać wysoką pozycję i wzorowy odbiór marki, każde miejsce, w którym Klient styka się z ich marką musi być doskonałej jakości. Z tego względu dbałość o wizerunek i projekty logo, które odzwierciedlają charakter firmy jest dla nich kluczowe.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie logo_novanika_1000px.jpg

Przykład wykonanego projektu logo

Krok w przyszłość z nowym logo

Jeśli jesteś przedsiębiorcą od niedawna lub masz zamiar założyć działalność, warto pomyśleć już teraz o projekcie logo, który odzwierciedli charakter i wizję przyszłej marki. W tym celu warto udać się w wyobraźni kilka lat w przyszłość i sprawdzić co tak naprawdę chcemy osiągnąć, jakich klientów przyciągnąć i jakiej jakości produkty lub usługi sprzedawać. Aby wykonać projekt logo, który w pełni odpowie na potrzeby Twojej marki należy dobrze poznać swoją grupę docelową i ustalić tzw. awatar idealnego Klienta. Przykład firmy: nowoczesne przedszkole dla dzieci. Na pierwszy rzut oka grupą docelową wydają się być właśnie dzieci, więc wszystko wskazuje na to, że wizerunek powinien zawierać dziecięce wzory. Ale jeśli przyjrzeć się głębiej i ustalić avatar idealnego klienta, wówczas okaże się, że prawdziwym klientem są rodzice tych dzieci – dobrze sytuowani, nowocześni rodzice, którzy chcą wysłać dzieci do przedszkola, które stawia na rozwój i edukację językową. I oczywiście, wizerunek firmy i logo muszą zawierać dziecięce elementy, ale wszystko powinno być zaprojektowane w sposób, który przyciągnie tych właśnie rodziców, czyli elegancki i nowoczesny, a może nawet nieco minimalistyczny (w zależności od profilu klienta).

Nowy biznes a wybór logo

Jak zatem wybrać firmę, która wykona projekt logo dla nowego biznesu? To proste. Wchodząc na strony różnych projektantów, najpierw kieruj się do portfolio. Pozwoli Ci to zobaczyć czy projekty danej firmy odpowiadają Twoim upodobaniom. Jeśli oglądając portfolio powiesz: wow, to logo mi się podoba, i to, i tamto – to już znak że jesteś w dobrym miejscu. Druga rzecz- opinie klientów. Jeśli jesteś jedną z osób, która przed zakupem sugeruje się opiniami innych klientów, to sprawdź koniecznie czy dana firma ma referencje lub opinie od osób, z którymi współpracowała. I po trzecie – ceny. W każdej firmie mogą być różne, bo projektowanie logo to praca kreatywna i jej cena zależy od wielu czynników. Jeśli zastanawiasz się nad ceną, po prostu złóż zapytanie i z pewnością otrzymasz widełki cenowe lub stałą cenę za wykonanie projektu. Pamiętaj tylko, że cena projektu czasami zwraca się już po kilku dniach Twojej pracy lub w początkujących firmach po kilku miesiącach, ale Twoja inwestycja procentuje nowymi Klientami i wzrostem rozpoznawalności.

Jeśli zastanawiasz się nad zleceniem projektu logo dla swojego biznesu i zastanawiasz się ile czasu to zajmie, to zapraszam na mojego bloga —>  http://www.wizualion.pl/blog/tworzenie-logo-firmy-ile-trwa/

 

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki