Jak osiągnąć zadowalające rezultaty w pozycjonowaniu lokalnym?

Lokalne SEO to promocja strony w wyszukiwarce internetowej, skupiająca się na określonym regionie. Celem takiego pozycjonowania jest szybsze dotarcie do potencjalnych klientów, którzy częściej niż inni dokonują konwersji. Jeśli chcesz wykorzystać tę formę marketingu, dowiedz się, jak zapewnić sobie satysfakcjonujące rezultaty!

  1. Odpowiednia domena

Już sam wybór domeny dla Twojej strony internetowej ma ogromne znaczenie dla lokalnego SEO. Podejmując decyzję, zastanów się nad tym, czy w przyszłości będziesz działać tylko w jednej lokalizacji czy zamierzasz rozbudowywać działalność o kolejne miasta. Jeśli stawiasz na tę pierwszą opcję, dobrym rozwiązaniem okaże się końcówka zawierająca nazwę danej miejscowości – na przykład „mojafirma.krakow.pl”. Jeśli planujesz terytorialną ekspansję, wybierz dodawanie nazw kolejnych miast w katalogach – na przykład „mojafirma.pl/krakow”).

  1. Dane kontaktowe

Pozycjonowanie lokalne wymaga od Ciebie podania danych teleadresowych na stronie internetowej. Posłużą one jako element nawigacyjny dla robotów indeksujących witrynę w Google. Adres i informacje kontaktowe warto dodać zarówno w stopce, jak i w zakładce „Kontakt”.

  1. Google Moja Firma

Z Google Moja Firma bezpłatnie i łatwo skorzysta każdy przedsiębiorca, któremu zależy na obecności w wyszukiwarce i w Mapach Google. Posiadanie takiego konta stanowi jeden z podstawowych czynników rankingowych dla stron lokalnych, ale też dla wszystkich pozostałych serwisów. Podczas zakładania profilu swojej firmy, musisz podać takie dane jak jej nazwa, dokładny adres, lokalizacja, profil działalności, numer telefonu i adres WWW, a także utworzyć krótki wpis na temat przedsiębiorstwa.

  1. Dane strukturalne

W pozycjonowaniu lokalnym przydadzą Ci się znaczniki danych strukturalnych. To fragment kodu, który dostarcza wyszukiwarce Google dodatkowe informacje o Twojej witrynie. Nie potrzebujesz żadnych specjalnych umiejętności, aby przygotować te dane do wdrożenia. Skorzystaj ze specjalnego markera dostępnego w sieci, wybierz kategorię biznesów lokalnych, wklej swój adres URL i rozpocznij tagowanie.

  1. Optymalizacja SEO

Podobnie jak w ogólnym pozycjonowaniu, w lokalnym SEO niezbędna jest odpowiednia optymalizacja znaczników meta title i meta description. Należy nadać im reklamowy charakter i zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony, pamiętając o podkreśleniu regionalnego wymiaru firmy.

To zaledwie parę czynników gwarantujących sukces w lokalnym pozycjonowaniu. Jeśli chcesz poznać ich więcej, powierz SEO swojej strony agencji PromoTraffic!

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Maciej Sierpowski jaworznickim sprzedawcą roku

Maciej Sierpowski zwyciężył w plebiscycie dotyczącym wyboru sprzedawcy roku w Jaworznie. Maciej Sierpowski na co…

1 godzinę ago

Wojciech Saługa marszałkiem województwa śląskiego

W trakcie inauguracji pierwszej sesji Sejmiku Województwa Śląskiego VII kadencji, Wojciech Saługa został wybrany na…

2 godziny ago

Majówka pod kątem bezpieczeństwa

Służby podsumowują miniony długi weekend majowy pod kątem bezpieczeństwa. Ubiegła majówka to nie tylko uroczystości…

2 godziny ago

Quiz TOZ Jaworzno na Światowy dzień Ziemi – nagrodzeni

Z okazji Światowego Dnia Ziemi jaworznicki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przygotował quiz, na który…

3 godziny ago

Ostatnia szansa na zapisy: pokazowa instalacja do produkcji płyt z tworzyw sztucznych

W Jaworznie w Jeleniu ma powstać nowa fabryka płyt budowlanych, które będą wytwarzane z tworzyw…

4 godziny ago

IX Dyktando Żonkilowe jaworznickiego Hospicjum

W czwartkowe słoneczne popołudnie 25 kwietnia uczniowie jaworznickich szkół podstawowych zmierzyli się z zawiłością pisowni…

5 godzin ago