REKLAMA

Szczupła sylwetka i odpowiednia masa ciała są marzeniem wielu osób. Wraz ze wzrostem popularności i zainteresowania zdrowym odżywianiem oraz aktywnym trybem życia, coraz większa część ludzi z nadwaga stara się zrzucić zbędne kilogramy.

Utrzymanie prawidłowej masy ciała pozytywnie wpływa na zdrowie fizyczne, ale też psychiczne. Poprawia się sprawność ruchowa oraz samopoczucie, a kompleksy związane z posiadaniem nieidealnej sylwetki znikają. Proces odchudzania jest często długotrwały i żmudny, co zniechęca do trwania w swoim postanowieniu. Wiele osób szuka odpowiedzi na pytanie, jak szybko schudnąć? Co jeść aby szybko schudnąć? Jakie ćwiczenia wykonywać? Jak szybko schudnąć z brzucha i ud? Warto przeczytać porady i wskazówki, które nieco przyspieszą ten proces.

Co jeść, aby szybko schudnąć? – dieta w czasie odchudzania

Osoby z nadwaga często szukają dobrej odpowiedzi na kłopotliwe pytanie jak bardzo szybko schudnąć. Pierwszym krokiem do zrzucenia kilogramów jest zmniejszenie liczby spożywanych kalorii, poprzez stworzenie deficytu kalorycznego. Aby uniknąć efektu jo-jo, którego spora część społeczeństwa się obawia, deficyt nie powinien być wielki – odpowiednią ilością będzie 300 – 400 kcal.

Jadłospis diety odchudzającej powinien być bogaty w produkty spożywcze o jak najmniejszej gęstości energetycznej, czyli kalorycznej, ale jak największej gęstości odżywczej. Oznacza to, iż odpowiednie będą składniki, które nie posiadają dużej ilości kalorii, ale będą bardzo sycące, dzięki czemu możliwe będzie zjadanie mniejszych porcji. Dieta powinna także opierać się na różnorodnych produktach, które posiadają spore ilości witamin oraz błonnika. To zasada, która pozwoli utrzymać metabolizm na wysokim poziomie, a dodatkowo nie powodować niedoborów witaminowych.

Jak szybko schudnąć – domowe sposoby na dobrą dietę

Domowym sposobem na szybkie odchudzanie jest samodzielne przygotowywanie posiłków, które składają się ze składników o niskim indeksie kalorycznym. Produkty jednocześnie powinny charakteryzować się wysoką wartością odżywczą, aby odchudzanie nie przyniosło negatywnych konsekwencji, jak złe samopoczucie, efekt jo-jo, zaburzenia gospodarki wodnej i hormonalnej czy brak energii. Co warto wybierać, aby zgubić kilogramy i szybko schudnąć z brzucha i ud?

  • warzywa – warzywa są składnikami o niewielkiej ilości kalorii, a dodatkowo w dużej mierze składają się z wody. Do obiadu, kolacji czy na przekąskę warto sięgać po różnorodne warzywa. Najlepszym rozwiązaniem jest wybieranie świeżych, gdyż są najbardziej sycące i bogate w witaminy.
  • owoce – w diecie odchudzającej należy wybierać owoce o niskim indeksie glikemicznym. Pozwoli to uniknąć nagłego wzrostu glukozy we krwi, co skutkuje napadem głodu.
  • mięso i ryby – to doskonałe źródło białka, które jest niezbędne w diecie odchudzającej. Warto sięgać po chude gatunki mięs i ryb, jak dorsz, podroby czy piersi z kurczaka.
  • nabiał – mleko oraz jego przetwory skutecznie wzmacniają szybkie odchudzanie. Chudy, biały ser, jogurty zero tłuszczu oraz mleko są doskonałym uzupełnieniem jadłospisu i wzbogaceniem go o spore ilości białka i witamin.
  • pełnoziarniste produkty – szukając porady, jak szybko schudnąć, warto wspomnieć o wykluczeniu z diety odchudzającej białego pieczywa i produktów z białej mąki. Z powiedzeniem można je zastąpić razowym pieczywem, różnego rodzaju kaszami oraz razowym makaronem.
  • zdrowe tłuszcze – skuteczne odchudzanie wymaga rezygnacji ze zbyt częstego smażenia. Warto jednak nie rezygnować z tłuszczy, gdyż są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto wybierać zdrowe rodzaje, jak oliwa z oliwek czy olej z awokado.
  • nawodnienie – dużą rolę w procesie odchudzania odgrywa picie odpowiedniej ilości wody. Pragnienie jest bardzo często mylone z głodem, dlatego warto mieć zawsze przy sobie butelkę z wodą.

Jak szybko schudnąć – ćwiczenia

Aktywność fizyczna, nawet niewielka, ale regularna z pewnością pomoże zwiększyć ilość spalanych kalorii. Brak kondycji jest jedynie wymówką, gdyż regularne trenowania zwiększa możliwości i pozwala na stworzenie progresu. Na początek warto zwiększać ilość pokonywanych codziennie kroków, często chodzić na spacery, zrezygnować z jazdy samochodem czy windą. Pozwoli to przygotować organizm na większy wysiłek fizyczny. Następnie warto, w zależności od preferencji, wykonywać trening cardio, tabaty lub ćwiczenia interwałowe. To najbardziej efektywne typy treningu, które pozwalają na spalenie dużej ilości kalorii w krótkim czasie.

Jak szybko schudnąć z brzucha i ud – przykładowe ćwiczenia

  • Nożyce – ćwiczenie polega na naprzemiennym unoszeniu prostych nóg w pozycji leżącej,
  • Przysiady – należy ustawić nogi na szerokość bioder, a następnie uginać je w kolanach – pamiętając o rozchylaniu kolan na zewnątrz, co pozwoli uniknąć kontuzji.
  • Plank – ćwiczenie popularnie nazywane deską, polega na podparciu ciała na przedramionach, pamiętając o napięciu wszystkich mięśni. Celem jest wytrzymanie jak największej ilości czasu w tej pozycji.

Kluczowym elementem każdego treningu powinno być prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Pozwoli to uniknąć kontuzji, które często są bardzo trudne do wyleczenia. Nie należy zrażać się początkowym brakiem kondycji. Wraz z liczbą przetrenowanych programów treningowych poprawi się wydolność organizmu, a tym samym zmniejszy się liczba wyświetlanych kilogramów na wadze.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki

1 KOMENTARZ

  1. Mi moja waga nie przeszkadza, ale dziewczyna marudzi że powinienem trochę ciałka zgubić. Zamówiła mi dietę pudełkową, pilnuje żebym pił cisowianke zamiast gazowanych napoi nawet każe mi ćwiczyć. Niech się cieszy, że nie mam jej tego za złe 😛