REKLAMA

Według badań Amerykańskiej Akademii Medycyny Snu ok. 30-50% ludzi na całym świecie cierpi na bezsenność okresową. Dolegliwość ta polega na tym, że mimo dużego zmęczenia nie jesteśmy w stanie zasnąć. Powodem mogą być nieodpowiednie warunki do spania oraz złe nawyki. Sprawdź, co zrobić, aby szybko zasypiać.

Odpowiedni materac to podstawa

Na samym początku warto upewnić się, czy śpimy na odpowiednim materacu. Zastanów się, czy Twoja powierzchnia do spania dopasowana jest do Twojej masy ciała, czy pochodzi od wysokiej klasy producenta oraz, czy nie jest zwyczajnie zużyta. To wszystko ma wpływ na jakość snu. Jeśli materac jest nieodpowiedni, nic dziwnego, że pojawiają się trudności z zasypianiem.

Przede wszystkim zastanów się, jak długo używasz już swojego materaca. Jeśli dłużej niż 7 lat, konieczna będzie wizyta w sklepie. Wysokiej klasy łóżka, materace i inne akcesoria sypialniane znaleźć można w ofercie luksusowej marki SleepMed, której produkty wytwarzane są z wykorzystaniem innowacyjnych technologii wyróżnionych certyfikatem. Dodatkowo cały proces produkcyjny przebiega przy wsparciu specjalistów z międzynarodowego koncernu Hilding Anders. Dużą popularnością i dobrymi opiniami cieszy się materac SleepMed Supreme, który został stworzony z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach. Materac zapewnia niezwykły komfort i wygodę, dzięki czemu redukuje problemy z zasypianiem.

Pamiętaj, aby dostosować materac do własnej wagi. Im ciężsi jesteśmy, tym powierzchnia, na której śpimy, powinna być twardsza. Pozwoli to na odpowiednie ułożenie kręgosłupa i zapobiegnie zapadaniu się.

Jaki model materaca kupić w Zamościu?

Stwórz idealne warunki w swojej sypialni

Nie zapominaj też o warunkach w sypialni. Nie tylko materac, ale również otoczenie wpływa na jakość naszego snu. Przede wszystkim pamiętaj, aby sypialnia służyła jedynie do spania. Nie przenoś życia codziennego do tego pomieszczenia. Jeśli chcesz szybko zasypiać, zapomnij o pracowaniu w sypialni, jedzeniu w łóżku i oglądaniu telewizji. Oprócz tego zadbaj o porządek. Odkurzaj sypialnie kilka razy w tygodniu, zmieniaj pościel przynajmniej raz na dwa tygodnie oraz wietrz pomieszczenie codziennie. Ważna jest również temperatura powietrza w sypialni. Przyjmuje się, że idealna wartość to 18-20 stopni Celsjusza.

Sposoby na szybkie zasypianie

Oprócz doboru odpowiedniego materaca i zapewnienia sobie dobrych warunków w sypialni możemy zrobić coś jeszcze. Istnieje bowiem kilka sposobów na to, jak zasnąć w bardzo krótkim czasie:

  • Przynajmniej 1 h przed snem postaraj się odłożyć wszystkie urządzenia emitujące światło niebieskie takie jak telefon, laptop, tablet itp.
  • Stwórz sobie codzienną rutynę. Wstawaj i kładź się spać zawsze o tych samych porach, pij ziołową herbatę.
  • Przed snem zrelaksuj się i rozluźnij. Możesz to zrobić za pomocą kilkuminutowej medytacji, słuchania spokojnej muzyki lub czytania książki.
  • Stosuj technikę oddechową 4-7-8. Polega ona na tym, aby wciągać powietrze nosem przez 4 sekundy, wstrzymywać oddech przez 7 sekund, a następnie przez 8 sekund wydychać powietrze.

Pamiętaj, że odpowiednia ilość snu (7-9 h na dobę) jest niezbędna, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie w ciągu dnia. Gdy śpisz, Twój organizm się regeneruje i odpoczywa, dzięki czemu zyskujesz siły na wyzwania kolejnego dnia. Warto zatem zadbać o zdrowy i komfortowy sen.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki
Advertisement