Coraz więcej osób, poszukujących towarów i sieci, w pierwszej kolejności kieruje się do internetu. Dla przedsiębiorców oznacza to otworzenie się zupełnie nowych możliwości i możliwość dotarcia do klientów niemal z całego globu. Aby to osiągnąć, konieczne jest zadbanie o wirtualną odsłonę firmy. W tym pomoże m.in. pozycjonowanie stron i odpowiednia reklama firmy w sieci. Dowiedz się, jakie znaczenie dla rozwoju firmy ma odpowiednia strategia marketingowa i jak dzięki sieci, dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.
1.Pozycjonowanie strony internetowej to podstawa dla biznesu online
2. Pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?
Pozycjonowanie strony internetowych to podstawa dla biznesu online
Mimo że w ostatnim czasie na znaczeniu zyskały różnego typu kanały social media, warto promować swój biznes nie tylko w mediach społecznościowych, ale także poprzez stronę internetową – to właśnie tam wielu internautów w pierwszej kolejności poszukuje informacji na temat towarów i usług.
Dobrze zbudowana strona www to najlepsza reklama firmy, dlatego nie warto z niej rezygnować. Szczególnie jeżeli zadbamy o jej dobrą widoczność w wyszukiwarce Google – w tym pomoże pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?
Na znaczeniu w ostatnim czasie nabrało przyjazność strony internetowej dla użytkownika. Celem UX est przede wszystkim ułatwienie korzystania ze strony www internautom i zmniejszenie współczynnika odrzuceń. W efekcie istotne jest nie tylko zadbanie o to, aby strona znalazła się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, ale także była atrakcyjna z punktu widzenia odbiorcy. Łączy to SXO, którego celem jest polepszenie interakcji z użytkownikiem, poprzez pozycjonowanie strony www z zużyciem odpowiednich słów kluczowych, zwiększenie funkcjonalności witryn i inne działania znane pod pojęciem search engine optimization.
Dodatkowo należy zadbać, aby treści strony odpowiadały potrzebom internautów, a sama strona internetowa zachęcała do podjęcia na niej działań. Zrobić to można np. poprzez marketing konwersacyjny, czyli prowadzenie konwersacji z internautami bezpośrednio przez stronę. Najczęściej w tym celu stosowane są automatyczne systemy, takie jak chaty i chatboty, które w każdym momencie służą internautom odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. To właśnie szybkość odpowiedzi ma w wielu przypadkach kluczowe znaczenie dla klientów. Tego typu działanie szczególnie dobrze sprawdza się jako strategia marketingowa sklepów internetowych i firm usługowych.
undefined