Coraz więcej przedsiębiorców stawia na komunikacje za pośrednictwem wizytówki Google oraz poprzez portale społecznościowe, głownie Facebooka. Dlaczego? Internauci, szukając informacji korzystają przede wszystkim z wyszukiwarki Google, a blisko 12,5 miliona Polaków deklaruje aktywność na Facebooku. Daje to możliwość szerokiego dotarcia do potencjalnego klienta. Możesz tam udostępnić dane kontaktowe, lokalizację Twojej firmy oraz prowadzić wszelkie działania promocyjne. Internet jest o wiele tańszym medium niż tradycyjne reklamy w telewizji, radiu czy prasie. Istotnym elementem zabiegania o klientów stały się opinie w Google oraz recenzje na Facebooku. Wyjaśniamy, dlaczego warto o nie zadbać.
Zwiększ swoją rozpoznawalność – Zacznij od Fanpage’a
Firmowy profil na portalach społecznościowych to wartościowe narzędzie, dzięki któremu staje się obowiązkowym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa. Da Ci możliwość budowania swojego wizerunku w świadomości konsumentów, poznania ich potrzeb i stałego komunikowania się z nimi. W ten sposób będziesz mógł lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów. Warto także zadbać o recenzje na Facebooku – wyróżnią Cię wśród konkurencji i zwiększą autentyczność. Pozytywne komentarze od osób, które już skorzystały z usług Twojej firmy są wiarygodnym źródłem informacji dla potencjalnych klientów.
Wyraź swoją opinię – kilka słów o opiniach Google
Wizytówka Google to pierwsza rzecz jaka wyświetli się internautom po wpisaniu odpowiedniej frazy o ile zadbasz o wysoką ocenę od zadowolonych klientów. Opinie w Google to komentarz i/ lub gwiazdki wystawione od osób, które korzystały z usług Twojej firmy. Recenzje mogą mieć pozytywny lub negatywny wydźwięk – postaraj się odpowiedzieć na każdą. Podziękowania, czy próby wyjaśniania nieprzyjemnych sytuacji będą dobrze odbierane wśród stałych, jak i nowych klientów. Liczba wystawionych gwiazdek (od 1 do 5) to szybki sposób wyrażenia opinii. Decydują o średniej ocenie przedsiębiorstwa, bardzo ważną dla wielu użytkowników Internetu.
Recenzje – jak je pozyskać?
Najłatwiejszym sposobem na zdobycie opinii w Google i recenzji na Facebooku jest prośba o ich wystawienie. Nie krępuj się. Wielu użytkowników chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami. Zachęć ich do tego w swoim newsletterze, na ulotce lub na stronie internetowej. Na Facebooku możesz dodać wpis z prośbą o napisanie krótkiej recenzji albo wysłać ją do klientów w wiadomościach.
Szybkim sposobem na pozyskanie pozytywnych ocen i komentarzy będzie skorzystanie z usług profesjonalnej firmy. Dzięki takiemu zabiegowi Twoje przedsiębiorstwo będzie lepiej pozycjonowane w wyszukiwarce, zyska lepszy wizerunek i wielu użytkowników chętniej skorzysta z Twoich usług.