Druk na ubraniach

Nie ulega wątpliwości fakt, że żyjemy w czasach, w których personalizacji da się poddać praktycznie wszystko. Niezależnie od tego, czy są to gadżety pokroju długopisów, zakładek do książek czy smyczy, czy większe elementy – każdy z nich można przygotować wedle własnego gustu, uznania i pomysłu. W naszym dzisiejszym wpisie skupimy się na druku na ubraniach, który wciąż króluje pośród wszystkich innych. Kiedy tak właściwie się po niego sięga i w jaki sposób przygotować do niego grafikę? To tylko wybrane rzeczy, o których opowiemy.

Kiedy sięga się po zadrukowywanie ubrań?

Z czym najbardziej kojarzy się druk na odzież? Przede wszystkim z branżą reklamową, w której rzeczywiście sięga się po niego zdecydowanie najczęściej. Firmy intensywnie się reklamujące wiedzą, jak skuteczne w przekazie są koszulki czy czapki z ich własnym logo – dlatego też często je opracowują i rozdają na wszelkiego rodzaju imprezach. Czy jednak tylko one decydują się na zadrukowywanie ubrań?

Oczywiście, że nie. Wiele osób prywatnych korzysta z tego typu usługi. Większość z nich robi to okazjonalnie, przede wszystkim wtedy, gdy chce sprawić prezent bliskiej osobie. Jak bowiem wiadomo, rzeczy personalizowane przynoszą więcej radości i dają poczucie, że osoba obdarowująca nimi przyłożyła się do ich przygotowania. Okazuje się jednak, że są i osoby kupujące odzież z nadrukiem dla samych siebie. W ich przypadku to kwestia tego, że dzięki temu są w stanie nosić to, co rzeczywiście im się podoba. Coś, z czym wiąże się pewna praca konieczna do włożenia w przygotowanie. Druk na ubraniach to bowiem coś, co trzeba najpierw przygotować, a dopiero potem zamówić.

Jak właściwie przygotować grafikę na nadruk?

Aby druk na ubraniach się udał, trzeba zająć się przygotowaniem grafiki, która finalnie trafi na owe ubranie. Nie wystarczy wybrać tej znajdującej się w Google lub pierwszego lepszego zdjęcia. To błąd, który ludzie często popełniają, a który najczęściej prowadzi do mizernego efektu końcowego. Jak zatem przygotować grafikę, która finalnie trafi na część odzienia? Kilka naszych wskazówek właśnie z tym związanych prezentujemy poniżej.

  • Zdecydujmy, co chcemy zadrukować – decydujący wpływ na ostateczny kształt grafiki, której będziemy potrzebowali ma oczywiście to, na co ona tak właściwie ma trafić. Oczywistym jest, że inny rozmiar grafiki wybierze się dla koszulki, a inny – dla znacznie mniejszej czapki. Jeszcze inny trafi na szalik, który to wykazuje się zgoła odmienną specyfiką (szerszą niż wyższą). Dlatego też warto zawczasu zadecydować o tym, co planuje się przygotować ostatecznie.
  • Poznajmy rozmiar, który będzie najlepszy – rozmiar grafiki to podstawa, w dużej mierze związana ze specyfiką ubrania docelowego. Ważne jest, aby nie przygotowywać jej po omacku, a wiedzieć, w co się celuje. Odpowiedni rozmiar to taki, którego nie będzie trzeba nadmiernie powiększać i pomniejszać. Ma to olbrzymie znaczenie w szczególności wtedy, gdy grafika zawiera napisy. Jeżeli w wersji pierwotnej są one dość małe, a trafią na czapkę i ulegną jeszcze większemu pomniejszeniu, będzie ciężko je odczytać.
  • Wybierzmy odpowiedni format obrazu – grafikę najlepiej jest przygotowywać w programach do przygotowywania grafiki wektorowej (a zatem takiej, którą można w dowolny sposób pomniejszać i powiększać – bez strat związanych z jakością). Nie zawsze jest taka możliwość, to oczywiste. Gdy tylko jednak takową mamy, koniecznie z niej skorzystajmy.
  • Zdecydujmy o kolorze tkaniny – tkanina docelowa musi mieć swój pierwotny kolor, na który finalnie zostanie naniesiona grafika. Trzeba go wybrać wcześniej, by wiedzieć, w jakiej kolorystyce ta będzie musiała zostać utrzymana i jakich barw w niej unikać, by te nie zlewały się z tłem. Jeżeli na przykład przygotowujemy czarną koszulkę, bezsensowne będzie projektowanie napisu na grafice również w tym kolorze. Wtedy będzie on bowiem po prostu niewidoczny.
  • Wybierzmy odpowiednie miejsce na grafikę – różne elementy ubioru stwarzają różne miejsca na umieszczenie nadruku. Jeżeli chodzi o koszulki, może nim być klatka piersiowa, ale i plecy, rękawki i praktycznie każdy obszar. Jeżeli zaś chodzi o czapkę, może to być jej front albo daszek. Miejsce, które wybierzemy będzie definiowało ostateczny kształt naszej grafiki i to, na co będziemy sobie mogli pozwolić w czasie jej projektowania. Warto więc je określić tak szybko, jak tylko się da.

Podsumowanie

Odzież z nadrukiem cieszy się aktualnie bardzo dużym zainteresowaniem. Wynika ono nie tylko z jego specyfiki, która jest znana od dziesiątek lat. Do tej popularności przyczyniła się przede wszystkim nowoczesna technologia, pozwalająca na zadrukowanie nie tylko koszulek, ale i chociażby czapek, kurtek, szalików i mnóstwa innych elementów garderoby. W najbardziej swobodny sposób w historii tej właśnie branży. Zanim jednak sięgnie się po druk na odzież, warto umiejętnie się do niego przygotować, opracowując grafikę idealną właśnie dla niego. Wtedy też będzie się miało pewność, że ostateczny efekt będzie po prostu zadowalający.

agencja

Recent Posts

5. kolejka Jaworznickiej Ligi Szóstek Salos 2024

Za nami 5. seria zmagań w ramach rozgrywek JLS Salos 2024, co oznacza, że znajdujemy…

6 godzin ago

5 korzyści z dostaw kawy ziarnistej do biura

Współczesne biuro to nie tylko miejsce pracy, to przestrzeń, która zapewnia komfort i motywację do…

8 godzin ago

Co położyć zamiast płytek w kuchni na ścianę nad zlewem?

Ściana nad zlewem w kuchni jest dość newralgicznym miejscem. Obszar ten narażony jest na działanie…

8 godzin ago

Powerbanki reklamowe: Jak nowoczesne gadżety wpływają na wizerunek firmy?

Zwiększ rozpoznawalność dzięki nowoczesnym gadżetom reklamowym. Powerbanki z logo firmy to nie tylko praktyczne gadżety,…

8 godzin ago

Jak znaleźć i zatrudnić większą grupę pracowników na produkcję?

W dobie rosnącej konkurencji na globalnym rynku zdolność do szybkiego i efektywnego zwiększania zasobów ludzkich…

9 godzin ago

Pilates – w zdrowym ciele zdrowy duch

Aktywność fizyczna stała się w dzisiejszych czasach niezwykle popularna. Wynika to z faktu, że mamy…

9 godzin ago