Reklama i marketing sklepu online – czyli jak reklamować swój sklep internetowy?

Mając firmę, należy ją reklamować w Internecie, aby móc się rozwijać i docierać do szerokiego grona odbiorców. To właśnie Internet daje największe możliwości do promowania, budowania wizerunku, zwiększenia wiarygodności i rozpoznawalności marki. Sklep online jest zatem ciekawym pomysłem na nowy biznes – jak go jednak wypromować w gąszczu konkurencji?

Jak reklamować firmę w Internecie? – lejek konwersji

Do stworzenia lejka sprzedaży konieczne jest pracowanie nad personami swoich potencjalnych klientów. Trzeba wybrać najodpowiedniejszą dla firmy grupę klientów i skupić się na jej potrzebach, zainteresowaniach, preferencjach, oczekiwaniach. Istotne będzie też dowiedzenie się tego, co należy komunikować swoim klientom i w jaki sposób (jakimi kanałami). Treści reklam i mailingów należy oczywiście przygotowywać w oparciu o stworzone persony, które reprezentują grupy docelowe odbiorców oferowanych produktów. Na podstawie utworzonych touchpointów będzie można łatwo wywnioskować, jak dotrzeć do swojej persony i w jaki sposób przekonać ją do dokonania zakupu. Za pomocą lejka sprzedażowego można tak pokierować ścieżkę użytkownika, że cały etap zakończy się sprzedażą.

Pierwszym krokiem będzie zwiększenie świadomości o istnieniu marki, następnie przychodzi czas na zaprezentowanie swojej oferty, poznanie sklepu, asortymentu i zachęcenie klienta do podjęcia pożądanych akcji. Efektem tego ma być sprzedaż. Pozyskanie klienta to jedno, ale trzeba go przy sobie utrzymać, co jest już trudniejsze. Długotrwałe relacje są jednak najbardziej wartościowe, dlatego warto w nie zainwestować. Pomoże w tym wysłanie wiadomości z podziękowaniem za zakup, zniżka na kolejne zakupy, jakiś gratis, czy punkty w programie lojalnościowym.

Branding

Za pomocą brandingu można budować pozytywny wizerunek marki, nadając jej unikalnych cech i wyróżnić się na tle konkurencji. W każdym komunikacie reklamowym muszą znaleźć się następujące elementy: nazwa sklepu i logo. To właśnie one najbardziej zapadają w pamięć. Branding ma na celu wywołanie konkretnych skojarzeń, emocji i więzi z marką.

Marketing w wyszukiwarkach i UX

Odpowiednio zaprojektowany pod względem UX sklep internetowy będzie przynosić realne zyski. Zadbać należy o odpowiednią oprawę wizualną, przejrzystość, intuicyjność, szybkie ładowanie strony, responsywność, odpowiednią i prostą nawigację. W przypadku większej ilości produktów pamiętajmy o sprawnej wyszukiwarce w obrębie strony oraz filtrowaniu asortymentu.

Witryna internetowa ma być atrakcyjna dla użytkowników i funkcjonalna, za pomocą odpowiednich działań SEO możliwe jest poprawienie ruchu na niej i uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarkach. To z kolei pozwoli na wyróżnienie się z tłumu, przebicie przez konkurencję, zwiększenie rozpoznawalności marki i jej wiarygodności. Skutecznym i długofalowym sposobem na promowanie sklepu internetowego jest pozycjonowanie. Szeroko pojęte pozycjonowanie stron pozwoli stać się widocznym w wyszukiwarce Google. Zadbać należy o performance, bezpieczeństwo, accessibility, dobre praktyki SEO i linkbuilding.

Pozycjonowanie warto wspomóc linkami sponsorowanymi w wynikach wyszukiwania, banerami reklamowymi w sieci partnerskiej, Google Merchant Center i remarketingiem. Wystarczy dobrać odpowiednie słowa kluczowe i właściwą formę reklamy. Nie można też zapomnieć o wizytówce w Google Moja Firma i obecności na Mapach Google.

Content marketing

Bardzo istotnym narzędziem reklamowym jest content marketing, który uwzględnia tworzenie ciekawych i wartościowych treści przedstawianych językiem korzyści. Należy zaplanować nie tylko własnego bloga/vloga sklepu, ale również artykuły sponsorowane i gościnne w serwisach zewnętrznych. Blogerzy i influencerzy także pomogą w promowaniu marki i oferowanych przez nią produktów. Taka współpraca pozwala na zwiększenie rozpoznawalności produktu/marki i stymuluje sprzedaż. Internauci wchodzą w interakcje z influencerami i inspirują się ich rekomendacjami. Blogi i vlogi to bardzo skuteczne narzędzia marketingowe, podobnie jak programy partnerskie.

Social media

Reklama i marketing sklepu internetowego musi uwzględniać działania w social mediach – prowadzenie profili na portalach takich jak Facebook, Instagram czy TikTok. Warto wykorzystać narzędzie w postaci Facebook Ads, co pozwoli dotrzeć do grupy docelowej sklepu, szerokiego grona potencjalnych klientów. Do zalet zaliczyć można też wzrost rozpoznawalności marki i łatwość podtrzymywania relacji z klientami. Na Instagramie można nie tylko promować markę i produkty, ale też zbierać dane i statystyki. Możliwe jest prowadzenie sprzedaży bezpośrednio z poziomu Instagrama i zarządzanie reklamami przez Menedżera reklam. Pomoże również newsletter i e-mail marketing, w przypadku którego można wdrożyć działania remarketingowe. Pozwoli to na dotarcie do osób, które już odwiedziły stronę. Sposobem na zachęcenie do podania maila będzie zaoferowanie czegoś w zamian, może być to przykładowo zniżka na zakupy w e-sklepie. Świetnie sprawdzają się też programy lojalnościowe, czyli wręczanie nagród i bonusów klientom firmy w zamiana za ich zaangażowanie. Będzie to skuteczne wsparcie sprzedażowe, sposób na podtrzymanie pozytywnych relacji z najatrakcyjniejszymi klientami dla firmy.

Marketing Twojego sklepu, może być niezwykle skuteczny. Chcesz zaplanować i przeprowadzić kompleksowe działania reklamowe? Skorzystaj z pomocy Warszawskiej Grupy Mediowej – agencji, która obsługuje sklepy z całego kraju!

Więcej: https://warszawskagm.pl

 

undefined

agencja

Recent Posts

Słowo na niedzielę: Wierzę w Ducha Świętego

Wierzę i dzisiaj kolejny raz stawiam sobie pytania, jak tę moją wiarę pogłębić i jak…

2 godziny ago

Z perspektywy: Kim jesteś, prezydencie?

Świadomość obywatelska naszego społeczeństwa niestety nie jest w najlepszej kondycji. Niby jesteśmy już 20 lat…

3 godziny ago

Oczywista Nieoczywistość – Wojny o grody…

Przenieść się wypada do epoki średniowiecza; do jej mroków i tajemnic oraz niedopowiedzeń. To właśnie…

3 godziny ago

Ministerstwo Infrastruktury o planach związanych a autostradą A4. Od 2027 roku przejazdy mają być darmowe

Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków…

18 godzin ago

Motoserce biło na Rynku

XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. [gallery size="full" columns="1"…

20 godzin ago

„Rolkuj po nadzieję”, czyli pasjonaci rolkowania w akcji

"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła…

21 godzin ago