Jak podbić klientów za pomocą “poprawnych” obrazów?

REKLAMA

Zdjęcia są najczęściej uzupełnieniem treści publikowanych w sieciach społecznościowych, jednak uzupełnieniem bardzo ważnym, poniekąd nawet decydującym, jeśli mowa o pozyskaniu nowych klientów. Wizualizacje, które wybierzesz dla strony internetowej, bloga lub innego materiału publikowanego online, będą decydować o tym, czy odbiorcy pozostaną z Tobą, czy odejdą. Brzmi stresująco, ale dzisiaj opowiemy Ci o sposobach, które pomogą tworzyć i publikować wspaniałą grafikę, która niezmiennie będzie przyciągała uwagę i pomagała w budowaniu grona lojalnych odbiorców.

Na początek trochę danych statystycznych 

Wizualny content marketing jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną, a wszystko dlatego, że treści zawierające elementy graficzne są wyświetlane o 94% częściej niż podobne do nich, ale bez ilustracji graficznych. Ponad ⅔ marketingowców i managerów ma pewność, że podstawą sukcesu ich strategii marketingowej są skutecznie dobrane elementy wizualne, a przede wszystkim zdjęcia i infografiki.

Zatem, jeśli prowadzisz własną stronę internetową lub profil w sieci społecznościowej, warto zastanowić się nad inwestycją w wysokiej jakości treści wizualne o dobrych walorach technicznych i estetycznych. Niekoniecznie musisz poszukiwać specjalisty, który zrealizuje Twój projekt: wybierz bank zdjęć z dobrymi opiniami i kupuj oryginalne zdjęcia wtedy, kiedy będziesz ich rzeczywiście potrzebować, nie oczekując na odpowiednią porę roku, pogodę, oświetlenie lub wolny czas fotografa.

Zadbaj o pozytywne pierwsze wrażenie

Jeśli wybierasz elementy wizualne do swojej witryny, poświęć dodatkowy czas na znalezienie obrazów lub filmów na swoją stronę główną. Jest to wizytówka Twojej firmy i pojedyncze zdjęcie (lub wideo), które będzie rezonować z Twoimi klientami. Daj swoim klientom szansę na nauczenie się czegoś z informacji umieszczonych na Twoich stronach – elementy wizualne będą bardzo pomocne w realizacji tego celu! Zastanów się, co reprezentuje Twoja firma i jakie jej główne przesłanie chcesz przekazać.

Oszałamiające wizualizacje sprawią, że klienci zatrzymają się i zastanowią nad ich treścią. Świetny obraz to taki, który wywołuje emocje u Twoich klientów: podziw, podekscytowanie lub nawet strach i tęsknotę. Tym, co pomoże Ci nawiązać ten szczególny związek między odbiorcą a marką, jest profesjonalna fotografia. Profesjonalnie wykonane zdjęcia różnią się od fotografii amatorskich oświetleniem, kompozycją i jakością. Jeśli nie masz pewności co do określonego obrazu, prawdopodobnie Twoi klienci poczują to samo.

Jeśli starasz się zrobić dobre pierwsze wrażenie, bez wątpienia zostaniesz nagrodzony odwiedzającymi, którzy pozostaną na Twojej stronie dłużej i zaczniesz widzieć zmniejszone współczynniki odrzuceń.

Budowanie relacji partnerskich i zaufania

Zaufanie klientów do oferowanych produktów lub usług jest podstawą sukcesu rynkowego współczesnych firm. Zaufanie subskrybentów do prowadzonego przez Ciebie konta firmowego mogą także pomóc zwiększyć publikowane zdjęcia. W tym celu powinny spełniać proste, ale ważne warunki: należy je wykonywać w jednym stylu (lub stosować podobne, a nawet te same filtry), na opinię klientów także dobrze oddziałuje umieszczenie na stosowanych elementach graficznych loga marki. Jeśli chcesz być rozpoznawalny w sieciach społecznościowych warto także wybrać, a następnie systematycznie stosować, tę samą gamę kolorystyczną. Mała porada: nawet, jeśli lubisz niektóre kolory, może okazać się, że nie sprawdzą się na prowadzonym przez Ciebie koncie. Symbolika kolorów jest bardzo ważna. Na przykład kolor czerwony jest symbolem energii i będzie odpowiedni dla stron promujących towary sportowe i turystyczne, natomiast kolor fioletowy jest  kolorem stabilności i zaufania, dlatego doskonale nadaje się do prowadzenia profili firm ubezpieczeniowych.

Klienci doceniają spójność i konsekwentność

W Internecie, pomimo naprawdę jakościowych zdjęć znajdziesz także setki podobnych do siebie, nieciekawych i zupełnie nieoryginalnych. Jeśli chcesz zbudować naprawdę dobre relacje z klientami, zdecydowanie warto unikać takich rozwiązań. Chcesz umieścić zdjęcie z uśmiechającymi się klientami? Niech to będzie szczery uśmiech, nawet mimo niewysokiej jakości zdjęcia. O przesłanie takich fotografii możesz poprosić swoich klientów. Poza naturalnością bardzo ważna jest także spójność: warto zawsze zastanawiać się nad tym, jaki towar promujesz, jakie emocje chcesz wywołać u klientów i dopiero po wszystkich wstępnych ustaleniach poszukiwać odpowiedniego zdjęcia.

Wybieraj zdjęcia umożliwiające przekazanie ważnych komunikatów bez słów

Obiekty wizualne często mogą powiedzieć obserwującym je ludziom więcej niż ogrom słów. Jednakże nie trzeba poszukiwać zdjęć, które dosłownie odzwierciedlają to, o czym opowiada treść postu. Wizualizacja będzie pomocna, gdy będzie podkreślała najważniejsze aspekty związane z filozofią, którą wyznaje firma. Dobrze sprawdzają się także obrazy nastrojowe podkreślające emocje, które może wywołać prezentowany produkt lub usługa.

Warto uczyć się od konkurentów

Nie warto (a nawet nie można!) kopiować lub naśladować pomysłów swoich konkurentów. Jednocześnie dobrze jest zapoznawać się z najlepszymi przykładami ich pracy: mogą wystąpić jako źródło inspiracji, pomogą uniknąć niepotrzebnych błędów, staną się dodatkowym narzędziem zrozumienia potrzeb i zainteresowań użytkowników. Treści konkurentów mogą okazać się przydatne w tworzeniu moodboardów, doborze słów kluczowych do wyszukiwania odpowiednich obrazów lub też do zbadania innowacyjnych sposobów komunikacji z klientami.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki