Zaczynając swoją przygodę z siłownią, trzeba pamiętać o kilku istotnych elementach. Nie wiesz jaki strój ze sobą zabrać, co ćwiczyć, albo czy warto wzbogacić swoją dietę o białko Olimp? Odpowiedzi szukaj poniżej.

Zaplanuj trening dopasowany do swoich możliwości i potrzeb

Znalezienie motywacji do ćwiczeń potrafi być niezwykle skomplikowanym zadaniem. Szczególnie kiedy dopiero zaczynasz aktywnie spędzać czas. Aby nie stracić chęci do zmian i pozostać przy swoich postanowieniach, musisz pamiętać o stawianiu sobie realnych celów. Nie oczekuj, że już na pierwszym treningu przebiegniesz bez zadyszki 10 kilometrów albo uniesiesz 200 kilogramów. Wymarzona kondycja nadejdzie z czasem. Zachowaj cierpliwość i zaplanuj trening dostosowany do Twoich możliwości.

Tworzenie planów i dobieranie ćwiczeń nie jest Twoją mocną stroną? Skorzystaj z informacji i gotowych programów dostępnych na blogach i kanałach sportowych. Jeżeli i to nie pomoże, zawsze możesz skierować się do doświadczonego trenera personalnego. Wspólnie nie tylko zastanowicie się nad tym, co chcesz osiągnąć dzięki wizytom na siłowni, ale również, w jaki sposób to zrobić.

Witaminy, węglowodany, białko Olimp — wspieraj swoją dietę

Nawet najlepszy plan treningowy okaże się bezskuteczny, jeśli nie wspomożesz go zbilansowaną dietą. Aby wykonywać każde z ćwiczeń poprawnie i z maksymalnym zaangażowaniem, potrzebne są do tego dość spore pokłady energii. W związku z tym do repertuaru aktywności dołącz listę posiłków bogatych w różnego rodzaju wartości odżywcze. Przede wszystkim musisz pamiętać o:

  • tłuszczach,
  • węglowodanach,
  • białku.

Każdy z tych elementów odpowiada za regulowanie zachodzących w Twoim organizmie procesów takich jak np. trawienie, budowa mięśni czy regeneracja.

Dieta bogata w składniki odżywcze, minerały oraz witaminy, najlepiej aby była zaplanowana przez Twojego dietetyka. Na podstawie badań oceni, które elementy są Ci najbardziej potrzebne i dzięki jakim posiłkom będziesz odczuwać swój maksymalny potencjał energetyczny. W zależności od założonych celów treningowych, do zwyczajnych dań dobrane zostaną odpowiednie suplementy takie jak: kreatyna, BCAA, glutamina, czy białko Olimp.

Strój sportowy dobrej jakości

Dodatkowej motywacji do ćwiczeń i regularnego pojawiania się na siłowni, może dodać Ci także odpowiedni strój. Chodzi tutaj nie tylko o kwestie estetyczne, które zapewnią pewność siebie, ale również wygodę. Ubrania sportowe dobrej jakości pozwalają Twojej skórze oddychać, odprowadzają ciepło z organizmu, chronią przed przetarciami i absorbują nadmiar potu. W zależności od tego, jaki rodzaj treningu będziesz przeprowadzać, warto zaopatrzyć się także w takie akcesoria jak rękawiczki do podciągania, taśmy ściągające na nadgarstki, bądź ochraniacze na kolana lub krocze. W trakcie intensywnych aktywności zmniejszą szansę na kontuzje, które mogłyby utrudnić lub całkowicie wykluczyć Cię z wykonywania ćwiczeń.

Pamiętaj, że przyjacielem każdego sportowca jest:

Dzięki nim nie stracisz motywacji do walki i w mgnieniu oka będziesz cieszyć się dobrym zdrowiem i kondycją.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki