Izera wzmacnia kadrę zarządzającą. W spółce zatrudnieni zostali doświadczeni menadżerowie Wojciech Mieczkowski i Romuald Rytwiński, obaj z przeszłością m.in. w Oplu.

REKLAMA

Spółka ElectroMobilityPoland sięgnęła po 2 fachowców, którzy mających za sobą pracę w Oplu. Wojciech Mieczkowski, były dyrektor generalny grupy PSA w Polsce oraz Opel Poland, został zatrudniony jako dyrektor odpowiedzialny za produkt, czyli samochody Izery.

– Wierzę, że przy wsparciu międzynarodowych ekspertów z branży uda nam się stworzyć samochody uszyte na miarę bieżących potrzeb współczesnych użytkowników. Jestem przekonany, że takie samochody trafią do serc nie tylko polskich konsumentów – mówi Mieczkowski. Podkreślił również, że zainteresowanie zza granicy samochodami Izery już teraz jest ogromne.

Romuald Rytwiński, kolejny nowy nabytek ElectroMobility Poland, odpowiada m.in. za budowę fabryki samochodów Opla w Gliwicach. Przez wiele lat związany był również z General Motors. W Izerze ma być odpowiedzialny za planowanie i budowę łańcuchów dostaw. Ma tez pomagać przy planowaniu budowy fabryki w Jaworznie.

– Trzy, cztery lata temu byłe sceptykiem. Uważałem, że samochody elektryczne to utopia. Teraz widzę, od aut elektrycznych nie ma odwrotu – stwierdził Romuald Rytwiński. Budowa od podstaw, czy rozbudowa nowoczesnego zakładu produkcji samochodów osobowych to projekty, które miałem okazję już kilkakrotnie realizować w swojej karierze zawodowej. Oczywiście każdy projekt ma swoją specyfikę, ale logika procesu oraz jego skala pozostaje bez zmian. Widziałem jak Gliwice zyskują i rozwijają się dzięki fabryce Opla. Jestem przekonany, że podobnego impulsu doświadczą mieszkańcy Jaworzna i okolicznych gmin, nie tylko dzięki samej fabryce Izery, ale również parkowi poddostawców, który z pewnością powstanie nieopodal – mówi Rytwiński.

Dodatkowo, nie tak dawno temu do Izery dołączy do ElectroMobility Poland dołączył Wojciech Szyszko, były szef KIA w Polsce.

Cieszę się, że wokół idei powstania nowej marki samochodów elektrycznych udaje się skupić coraz większe grono ekspertów branży motoryzacyjnej. Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższym czasie – mówi Piotr, prezes ElectroMobility Poland. – Do tej pory graliśmy z niższej lidze, teraz Izera wchodzi do ekstraklasy – dodaje prezes.

Progres w budowie samochodów Izery

Na jakim etapie jest zatem projekt?

Na początku 2022 roku ruszamy z technicznymi aspektami. Ogłosimy także inwestora zastępczego. W I kwartale 2022 roku będziemy mogli przedstawić informacje o dostawcy platformy, na której zostaną zbudowane modele Izery. Produkcja powinna ruszyć pod koniec 2024 roku – opowiada Zaremba.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki

1 KOMENTARZ

  1. Kto rozsądny uwierzy że z lasu rosnącego na „brown fild” do działającej montowni dojdą w dwa lata??
    Dostawców podzespołów nie mają zakontraktowanych, ba nawet nie wiedzą co chcą kupić, zero testow jak te wszystkie części będą ze sobą pracować.
    A w lesie nawet łopaty nawet nie wbili, żeby np sprawdzić stabilność gruntu.