sobota, 20 kwietnia, 2024

Jakie są najpopularniejsze metody rekrutacji pracowników?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneJakie są najpopularniejsze metody rekrutacji pracowników?

Jakie są najpopularniejsze metody rekrutacji pracowników?

- Advertisement -

Marzeniem każdego rekrutera jest szybkie zamknięcie wakatu i znalezienie odpowiedniego kandydata już od pierwszego CV. Aby osiągnąć takie idealne dopasowanie, musisz zrozumieć nie tylko tradycyjne metody rekrutacji, ale także nowoczesne, odważne i śmiałe metody. W tym artykule omówimy, kiedy lepiej jest ograniczyć tradycyjny wywiad, a kiedy stresujące wywiad jest bardziej odpowiednie niż kiedykolwiek.

Czym jest rekrutacja pracownika?

Rekrutacja często utożsamiana jest z zatrudnieniem. W rzeczywistości tak nie jest. Rekrutacja jest pierwotnie jednym z klasycznych, a zarazem skutecznych sposobów rekrutacji. Jest to poszukiwanie przedstawicieli wspólnych zawodów. Specjalista, który wykorzystuje tę technologię do selekcji pracowników, musi przygotować opis stanowiska pracy, umieścić go w różnych zasobach, aby zainteresować potencjalnych kandydatów. W przypadku rekrutacji nacisk kładziony jest na profesjonalistów, którzy są w trakcie poszukiwania pracy.

Poszukiwania wykonawcze

Istnieje kilka bardziej tradycyjnych metod poszukiwania personelu. Wśród nich executive search jest metodą rekrutacji kadry zarządzającej wyższego i średniego szczebla (szefów działów, kierowników, dyrektorów), a nawet specjalistów rzadkich i unikalnych zawodów. Ta metoda rekrutacji i selekcji zakłada bardziej aktywne poszukiwania i jest często stosowana przez agencje specjalne.

Headhunting

Dwie poprzednie metody rekrutacji mają na celu znalezienie osób, które rozważają zmianę pracy. Nie jest tak w przypadku headhuntingu. Jest to podebranie specjalisty z innej firmy, który często jest „gwiazdą” w swojej niszy.

Screening

Jeśli potrzebujesz tylko szybkiego sprawdzenia kandydatów na podstawie formalnych atrybutów, wtedy metoda taka jak screening jest pomocna. Trwa to średnio do 10 dni. W ten sposób oczywiście nie poznasz motywacji ani nie sprawdzisz różnych cech kandydata. Jednak w przypadku poszukiwania młodszych specjalistów, takich jak sekretarki, sprzedawcy, kierowcy, takie wstępne sprawdzenie może okazać się wystarczające.

Rekrutacja masowa

Jest to rekrutacja obiecujących absolwentów szkół wyższych, jak również studentów, do stałej pracy lub na czasowe praktyki w firmie. Takie odmłodzenie firmy jest często korzystne dla przedsiębiorstwa, ponieważ „świeża krew” w większości przypadków promuje nowe spojrzenie na procesy pracy i ich doskonalenie.

Rekrutacja masowa i jej metody to zakrojone na szeroką skalę projekty selekcji pracowników bez doświadczenia, wobec których pracodawca nie ma początkowo wysokich wymagań zawodowych. Mogą to być nie tylko ładowacze i sprzątaczki, ale także kasjerzy, konsultanci, pakowacze i ochroniarze w supermarketach, złota rączka, promotorzy w firmach, pracownicy obsługi w hotelach i sieciach restauracji. Duże banki i firmy ubezpieczeniowe mogą być również zainteresowane rekrutacją dużej liczby pracowników w ten sposób.

Podsumowanie

Aby ulepszyć swoje technologie rekrutacyjne, powinieneś poświęcić czas na zebranie informacji zwrotnych zarówno od kandydatów, którzy przybyli do pracy, jak i od pracodawców, szefów i innych decydentów.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: https://atlaswork.pl/blog/metody-rekrutacji-pracownikow

- Advertisment -

Sądowa epopeja Sebastian Kusia. Wyrok coraz bliżej. Może zapaść 24. kwietnia

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie od prawie 5 lat trwa proces Sebastiana Kusia, podejrzanego o przyjmowanie łapówek, kiedy to pracował na stanowisku naczelnika biura...

Piątkowe pikniki cieszyły się sporym zainteresowaniem

Pomimo chłodu, aż dwa pikniki odbyły się w tym samym czasie w Jaworznie. Jeden zorganizowany jako „Dzień ziemi” pod płaszczką, drugi piknik na Osiedlu...

Fabryka hejtu na finale kampanii. Przekroczono granice kultury

Kampania wyborcza w Jaworznie weszła w decydującą fazę. Kandydaci na urząd prezydenta dwoją się i troją, żeby przekonać do siebie niezdecydowanych wyborców. Ich działania...